Klotterplanket

Tisdagsnytt - bubbel 28 april

2015-04-28 09:26 #0 av: Tuva-Lena

Go'morron!

Idag lyser solen, än så länge i alla fall, vi har haft några trista dagar nu. Hoppas att solen får lysa genom hela dagen. Behöver lite "bränna" känns det som.

Ska försöka räfsa gården lite idag, ryggen får bestämma men hittills har den sagt ifrån efter en stund. Har precis ringt till VC efter månader av molande värk och ingen behandling verkar göra nån skillnad. Börjar tro att jag har nån infektion i kroppen som påverkar både muskler och leder. Det började ju med tinnitusen i november, sen har det ena avlöst det andra, plus att tinnitusen inte vill ge med sig riktigt. Värst blev det efter sista stallvakten då jag fick en hemsk "neuralgi". Neuralgi betyder nervvärk ungefär och den strålar ut efter nervbanorna, överallt med andra ord.LedsenSkit också, jag som har så mycket att göra nu på våren.

Har fyndat igen på auktionssajten, en ny hallmöbel för 100 kr! Väldigt fin och i en ljus färg. Åker o hämtar den idag, sen kanske en sväng ut på landet, vi får se vad vi hinner. Trots att dagarna blir "längre" så är dom ju så korta så fort våren kommer, för då har man massor att stå i, både ute och inne.

Hoppas att er dag blir lång och innehållsrik! Kram från mig!Glad

Krokusen ute på landet. Satte några lökar i gräsmattan, fina visst?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-04-28 10:00 #1 av: Ians

God morgon Tuvan,

Vilket elände med värk! hoppas att de kan ge dig lite hjälp på VC! Blir lite nyfiken på hallmöbeln, kan du lägga ut en bild när du varit och hämtat den? Skämtar

Skrev ett litet inlägg i morse som bara försvann ut i cyber rymden!

Önskar er alla en underbar dag, och skickar med lite värmande kramar till de som behöver det! Hjärta

Anmäl
2015-04-28 11:13 #2 av: shigne

Hejhej!

Usch då Tuva... Kram till dig! Hjärta

Har precis stigit upp för dagen, ska jobba ikväll nämligen. Fy vad jag ogillar dessa upp och ner i rutinen. Men jag vet med mig också att bara jag kommer till jobbet så

kommer det att  kännas väldans okej!

Ha nu en så underbar dag ni kan! kram

Anmäl
2015-04-28 21:23 #3 av: gummimamma

Go kväll!

Låter inte gott, Tuva-Lena, med din värk! Hoppas du blir av med den snart!

Jag har googlat runt för att kolla vad det finns för tv-abonnemang. Jag är tröt på Viasat, som jag tycker är alldeles för dyr och ofta krånglar. Två dagar i sträck har jag missat delar av program som jag velat se, för helt plötsligt säger tvn att kortet är fel eller så är det bara svart i rutan. Kollat alla sladdar och kort, men inget hjälper. Men plötsligt knackar det till i tvn och så kommer bilden tillbaka! Det har ju inte ens blåst, så man kan inte skylla på blåsten som annars är ofta orsak till att bilden försvinner en stund. Nu när jag kikade runt på olika abonnemang, insåg jag att jag fattar ingenting av vad de olika abonnemangen kostar och vad som ingår och inte ingår. Jag får dessutom en känsla av att de priserna som visas inte är allt man ska betala, utan det tillkommer en massa andra utgifter. Fattar ingenting! Vad ska man välja för något?

Ha det så gott!

Anmäl
2015-04-29 05:46 #4 av: Ians

Det där är en djungel Gummimamma! Enbart till för att förvirra, så man inte fattar innan man skriver på vad betalar för och hur mycket! Arg

Anmäl
2015-04-29 13:53 #5 av: [laloli]

Ja, min mamma blev lite lurad av canal digital som just nu går runt och knackar dörr med "bra" erbjudande. Mamma ringde upp mej och så skulle jag via telefon ställa de intelligenta frågorna :-) En blev då vilka kanaler som ingår och svaret var "alla!" Jättebra! Men vad som inte kom fram var att "alla" bara var under de tre gratismånaderna. Sen skulle "alla" kosta 110 kr mer än det billigare alternativet som man lockade med och som då bara hade ett fåtal kanaler. Så läs noga om ni ska satsa på canal digital!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.