Klotterplanket

Onsdag 29 april

2015-04-29 05:58 #0 av: Ians

Jisses Amalia,

Vi är ju redan i slutet av april!!!

Vart tar tiden vägen? 

Idag skall det tydligen skvätta lite regn på oss, men det mesta av dagen skall det vara uppehålls väder! Just nu så segar sig en blek sol upp på himlen, så det är svårt att säga om de har rätt, de som spår väder, eller inte.

Hoppas att ni alla vaknat pigga och friska, och till er som inte mår riktigt bra önskar jag en snabb bättring!

Livet är ju lite så att ibland går det upp och ibland går det ner, allt måste finnas där för att vi skall uppskatta motsatsen till sjukdom, sorg och otur! Eller som Alfons Åberg  säger: 

Och visst är det sant!  Önskar er alla en bra dag idag, och lycka till med allt ni skall göra , eller inte göra 

Anmäl
2015-04-29 06:42 #1 av: shigne

Gomorron!

Javisst går tiden fort! Så det gäller att vara här och nu till 100%.

Ledig dag idag, ska bara åka in och besikta bilen, annars inga planer. Har ordentligt ont i ena hälen - kan man få inflammation där? Skulle vara duktig och börja med stavgång, men det blev istället bara ont. Efter fotledsfrakturen i just den foten, så har det krånglat till och från. Fick en felställning och nu när jag börjat använda mina special anpassade skor (pronation och högt fotvalv) så gör det bara mera ont där. Tänkte att det kanske berodde på den felställning jag ådragit mig!? Ska ringa sjukvården nu på morgonen och se om jag kan få en tid.

En får göra så gott en kan!

Lugn och ro och mycket pyssel idag med andra ord Skrattar

Ha det så gott ni kan och är rädda om Er! kram

Anmäl
2015-04-29 09:49 #2 av: Tuva-Lena

Go'mörrn allihopa!

Grått idag men inget regn än så länge, ganska skönt med andra ord.

Ja jag fattar inte! Jag vill INTE att tiden ska gå så fort nu när det är som vackrast ute! Men man följer med som i en virvlande virvelvind, ingenting att göra åt. Egentligen så borde man inte behöva sova under sommarhalvåret..

Ringde VC som sagt igår men int' fick ja' nån tid! De svarade inte som vanligt utan skulle ringa upp - och jag väntade, och väntade och till slut tröttnade jag o gick ut. Fjärde gången nu på ett år som det blir på det sättet, dom säger att de ska ringa upp men sen  händer ingenting. Som tur är så börjar nervvärken ge med sig, tror ändå att det är nån infektion jag har haft, fick utslag i ansiktet på samma gång, röda områden som sviiider. Konstiga symptom i alla fall, de må jag säga.Funderar

Du shigne, det låter som en hälseneinflammation, inte ovanligt när man börjar "gå på ett nytt sätt" och du inte har blivit riktigt invand s a s. Då spänner du hälsenan på ett onaturligt sätt och den blir överbelastad. Var försiktig bara, inflammationer är svåra att få bukt med om man fortsätter anstränga musklerna.

Idag åker jag ut på landet för att vattna blomstren, kanske städa lite också om ryggen är med, så att jag kan börja bo där nu när det är så otroligt fint ute i  naturen!

Kram o ha en fin dag!Glad

En liten vers från mellanstadiet som jag aldrig glömmer:

Staren han sitter o spelar flöjt, han spelar så vackert och förnöjt.

Nu knoppas det i snåren och alla fåglar hemåt dra, så bra att du kom hit med våren!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-04-29 12:15 #3 av: Tuva-Lena

..att du kom hit med våren, tänk va det va bra! (Låter lit' bätter om det ska rimma.)Skrattar

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.