Klotterplanket

Fredagsbubbla 8 maj!

2015-05-08 09:22 #0 av: Tuva-Lena

Go'morron kära vänner!

Har haft stora problem med uppkopplingen under veckan. Går in o börjar skriva men får gå tillbaka för varje ord när flera bokstäver uteblir - då ger jag upp. :(

Vädret  har varit si så där, mest mulet o regn men endag med sol i alla fall och då upplevde man sommar för första gången i år. Härligt!

Har ägnat mig åt att tvätta fönster så nu återstår endast ett par st. Roligt med nya gardiner och sen doftar det gott också. Har fyndat "nya" fönsterlampor också på auktionssajten här i kommunen. I lördags var jag på Erikshjälpen och fyndade "nya" kläder dessutom.

Fr o m i år har jag en "ny" stuga också, en stuga som mamma har hyrt av försvaret som anställd där, men nu börjar orken tryta för henne så jag har bett om att få ta över kontraktet. En mysig gammal timmerstuga som endast ligger några km utanför stan. Mer jobb förstås men en stuga med "potential" om man säger, det riktigt kliar i fingrarna på mig. Glad

Idag ska jag städa, bläh, men jag får ta det lite lätt så länge det inte har torkat upp ute. (Tur att man har det att skylla på. Skämtar)

Ha en underbar fredag allihopa och kram till er som behöver en!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Anmäl
2015-05-08 10:38 #1 av: Toyan

God förmiddag Tuvan och övriga som tittar inLer

Vilken mysig stuga Tuvan, där får ni det härligt. Här är det soligt just nu men lite moln som seglar upp, får se vad det blir av det.

Ska ha tvättstugan idag, sen blir det en tur till biblioteket och hämta en bok jag beställt. Nu i helgen är det marknad här så i morron blir det att ta en titt på vad som bjudsGlad

Ha en skön fredag och helg allihopaBlommaKramas

Anmäl
2015-05-08 14:40 #2 av: shigne

Hejhej!

Men åh vilken härlig stuga Tuva!! 

Handlat för helgen, nu blir det ett ryck med snabeldraken och kanske nått fönster till att putsa - kommer dag, kommer råd!

Tog även en promenad utmed Vänern, jag och vovven...men det är nog lite, lite tidigt för någon längre promenad pga den förbenade foten! Nåja "vad är väl en bal på slottet?".

Önskar en jättemysig dag! kram

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.