Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1993 ggr
MelodyX
5/17/15, 11:50 AM

Ansiktsmask mot rödflammig, torr och konstig hy...

Någon kanske kan hjälpa mig, innan jag söker hudläkare? Jag har problem med min hy, den är torr, rödflammig och helt enkelt kass. Ofta kommer det även finnar och skit vilket säger att den inte borde vara torr men samtidigt så blossar det ibland upp hudavlagringar (typ mjäll) så den känns torr. Jag tror det kommer från att jag solade solarium med extra starka rör för flera herrans år sedan, efter det har den varit rödflammig. Att vara i solen är jättesvårt, då bränner jag sönder mig direkt. Nåväl, skulle vilja ha en mjukare och lite vackrare hy, finns det någon kur som jag kan göra hemma som skulle kunna hjälpa? Har försökt med diverser salvor etc, resultatet blir finnar istället och sedan att det blir ännu mer hudavlagringar… Tips?

Annons:
Ians
5/18/15, 6:06 AM
#1

Rosacea? En av faktorerna som triggar rosacea är just solskador.

Mitt heta tips för all hud är kallpressad kokosolja, som jag använder året runt i ansiktet framför allt, fuskar ibland på kroppen om jag vill lukta lite extra gott 😉smörj direkt efter att du tvättat ansiktet och bara klapp torkat så att huden är fuktig när du smörjer på kokosoljan, då brukar jag känna att det tillför fukt också. Sedan får man prova sig fram hur mycket man skall använda på just sin hud.

Kokosoljan är antibakteriell också, så den hjälper huden att läka sig också. 

Själv har jag slutat helt att köpa ansiktskrämer sedan flera år tillbaka använder bara denna olja! Ibland fick jag för mig att prova något lyxigare, speciellt ibörjan, men då reagerade min hud negativt, så jag var snabbt tillbaka i kokosoljeburken 😉 Man sparar dessutom enorma summor på att använda denna fantastiska olja som hudkräm, räcke rhur länge som helst om man bara smörjer sig med den. Själv äter jag den också så det går åt här hemma, men som sagt har du den bara som hudkräm så .

shigne
5/18/15, 6:35 AM
#2

Ja, kokosoljan är mycket bra!

Jag har rosacea och tycker att det känns som om man går omkring och är "oren" hela tiden! Något som hjälper mig mot detta är havtornolja - den  är för mig ovärderlig!

MelodyX
5/18/15, 12:55 PM
#3

Jag hade aldrig hört talas om detta och googlade och det kan det mycket väl vara, tack :-) Ska genast prova kokosolja. #2 Känner verkligen igen det där att gå omkring och vara oren hela tiden, det är precis det jag känner också.

Ians
5/18/15, 8:10 PM
#4

Prova gärna havtornsolja också, man kan ha den som nattkräm och kokosolja på dagen. det bästa av två världar 😉

MelodyX
5/18/15, 9:07 PM
#5

Ja det ska jag göra. Finns dessa att köpa i vanliga mataffärer?

Ians
5/19/15, 6:11 AM
#6

Kungmarkattas kokosolja finns i många mataffärer, en bra olja som inte är så dyr.

Havtornsoljan får du nog gå till en hälsokost för att hitta, eller via Crearom på nätet.

Annons:
shigne
5/19/15, 6:53 AM
#7

Vi säljer havtornolja på jobbet (beställningsvara, så att kunden får den så färsk som möjligt), och den är otroligt dryg! Men det finns säkert andra ställen som säljer den också. 

Sen finns det både havtornpulver och havtornjuice.

Malava
5/24/15, 5:51 PM
#8

Vill även tipsa om E-vita  e vitaminolja, suverän!


Upp till toppen
Annons: