Klotterplanket

15 juli

2015-07-15 13:26 #0 av: Ians

Hoppas att ni alla mår bra!

Själv låg jag som en plattfisk i min säng igår, måste jag erkänna! Däckad av en rejäl urinvägsinfektion! Så en viss aktivitet var jag ju tvungen till Skämtar en kan få motion av att springa på toa också!

Mest sov jag dock helt utmattad av smärtan och springandet. Körde alla huskurer jag någonsin hört talas om, i ren desperation, för det gör ju ont som s..an att ha uvi, hade nästan glömt det! 

Framåt kvällen/ natten hade det lagt sig något, och idag känns det riktigt bra faktiskt.  Skall dock fortsätta med vitlöken och tranbären några dagar, samt inte glömma att dricka ordentligt! 

Något som lindrade svedan var faktiskt kokosolja! Blev mycket bättre efter att jag smort mig med lite av den. Kanske kan förklaras av att man blir irriterad i huden av förmycket torkande också, vilket är nödvändigt när man behöver pinka ofta SkämtarDessutom anses ju kokosolja vara bakteriedödande så kanske det gjorde nytta för det också.

så rutinen idag blir att smörja med den, dricka mycket, och i övrigt ta de två invärtes "medicinerna" sen skall en väll vara på banan igen strax!

Ha d et bäst alla därute i stugorna och var rädda om er!

Anmäl
2015-07-15 22:45 #1 av: gummimamma

Kram till dig Ians! Vet hur fruktansvärt hemskt en uvi kan vara! Drabbas av det minst en gång/år. Ibland många gånger i rad. Hinner inte mer än färdig med penicillinet, så kommer nästa omgång. Men, "peppar, peppar", har skiten hållit sig borta rätt länge nu. Jobbigt att springa till vårdcentralen för det man vet vad det är... Borde finnas något som vi som har uvi ofta kan ta till utan en massa läkarbesök som kostar pengar. Har sett att det finns uvi-tester att köpa på apoteket. Vad är det för mening med dem? Kostar multum, och ger ingenting!!! Hjälper inte naturmedicinerna så kostar det ändå vårdcentralskostnaden för att få penicillin. Naturmedicinerna kan man ju ta till utan tester...

Jag har fullt upp med att ta hand om min trädgård. Gjort en hel del örtsalt, fryst in bär och grönsaker. Just nu funderar jag på vad jag ska göra med alla sockerärtor och rödbetor... 

Och så har jag fullt upp med att packa och förbereda min och gubbens resa till Åland, där vi ska delta i nordens största Vikingamarknad! Jag har hantverkat en del, men mest är det gubben som åstadkommit med fina verk. Mina saker är mer "vardagsnära", men hans är riktigt speciella! Ska bli kul att se vad besökarna på marknaden tycker om våra saker...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.