Off Topic

Akut problem i undrlivet - HJÄLP

2015-10-10 21:31 #0 av: lingonskogen

Hej!

Sedan en tid tillbaka har jag haft ökade problem med att ha tighta jeans på mig. Jag trodde att mina blygdläppar bara var "i vägen", men den senaste veckan har det blivit värre varje dag. Det är en ångest att sätta på sig byxorna! Jag är förbannad hela tiden för att det skaver, och igår började jag dessutom få ONT runt slidöppningen när jag trycker försiktigt. Detta är förstås mycket värre idag och jag vill bara gråta. Det gör fan ont att ha mjukisbyxor på sig. 

Jag mailade gynekologer hit och dit och fick ett svar från RFSU som trodde att det kunde vara en liten svampinfektion som irriterade men var inte tillräckligt stor för att orsaka klåda, men klåda är väl huvudsymptomen? Att vara såhär obekväm och framförallt ha ont är man trycker runt slidöppningen känns inte som en "mild variant" faktiskt.

Jag ska boka en tid direkt på måndag. Förhoppningsvis kan de ge mig en tid samma dag. Men hur ska jag överleva tills dess utan att bryta ihop, inte för att det gör ont med för att det är så otroligt OBEKVÄMT att jag vill gråta och aldrig gå ut igen.

Det är just nu LITE svidande känsla, men mest obekväm. Huvudproblemet är att ALLT är obekvämt. Trosor, byxor ALLT känns fel och jobbigt och obekvämt.

Detta har jag provat :

Tvätta BARA med apotekets intimtvätt

Smörja minst 2 ggr/dag med intimcreme och/eller intimolja
Olja har jag använt i MÄNGDER i ca en månad utan resultat

Byta tvättmedel till Neutral

Vad fan ska jag ta mig till?!?!
Tacksam för ALLA svar jag kan få!

Anmäl
2015-10-10 21:35 #1 av: Anonym

Prova naturell yoghurt, den brukar kunna hjälpa till att återställa bakteriefloran vid svampinfektioner.  Smeta på med en bomullstuss och lägg en binda i trosorna så ska du se att det känns bättre till imorgon

Anmäl
2015-10-10 21:49 #2 av: thenameless

Ha inte lika tajta brallor kanske? Det rekomenderar jag alla.  Även om det kan se bra ut på kvinnor så är ju hälsan och välmåendet viktigare

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl
2015-10-10 21:50 #3 av: lingonskogen

Tusen tack!

Tror ni detta kan vara svamp, trots den helt uteblivna klådan?
Tror inte vi har någon yoghurt hemma, men det kanske är värt att behöva förklara ett plötsligt yoghurtbehov kl 21.50 för föräldrarna och sticka och köpa...

Anmäl
2015-10-10 21:53 #4 av: lingonskogen

#2 Jag har inga extrema kläder. Jag har precis samma byxor som för ett halvår sedan var bekväma. Nu kan jag inte ens ha mjukisar utan att det gör ont. 

Yogabyxor är tighta, men de är något av det skönaste du kan ha på dig, som att vara naken! Jag kan inte längre ha yogabyxor. De skaver.

Utgå inte från att vi alla är utseendefixerade galningar! Självklart kommer hälsan före! Vi snackar om byxor som jag har på fritiden, ute med hunden etc... 

Anmäl
2015-10-10 22:00 #5 av: lingonskogen

Kan tillägga att jag nyss ringde 1177 och de trodde INTE att det var någon svamp utan rådde mig att gå på undersökning, inte så mycket annat att göra och hon kunde inte alls spekulera i vad det kunde vara. Men inte svamp enligt henne iaf,

Anmäl
2015-10-10 22:06 #6 av: [Udoon]

Tycker också du ska boka tid för undersökning, ingen bra idé att behandla mot svamp om det inte säkert är det.

Anmäl
2015-10-10 22:13 #7 av: lingonskogen

Som det står i inlägget ska jag boka tid direkt på måndag, men kan det finnas någon som haft liknande problem så att jag slipper gå runt och både ha ont och vara skitoroligt? 

Anmäl
2015-10-10 22:15 #8 av: JonnaCecilia

Tvätta med babyolja, ingen tvål. Köp Locobase repair och smörj innan du lägger dig. Sov utan något på underkroppen för att lufta. Försök ha luftiga kläder och inga trosor om du kan. Gå till gynekolog på måndag om det inte blivit bättre! Kan vara en pH-obalans, kan vara svamp, kan vara torra slemhinnor, kan vara en könsjukdom (de kan tom uppstå utan sex om en har otur, vissa infektioner, som herpes, bär många på latent.)... Lycka till, hoppas det blir bättre snart. Vet hur jobbigt det är att ha problem i underlivet.

Anmäl
2015-10-10 22:21 #9 av: lingonskogen

#8 Tack för lyckönskningar och varma ord på slutet, det behövde jag! <3

Tänkte köra olivolja i duschen strax, googlade och såg att det skulle vara toppen. Sover alltid naken. Har även testat Miniderm (kanske kan vara liknande som locobase?) och Idomin (idominen hjälpte mot skavet eftersom de är fet och "stannar" på huden). 

Är jag torr så måste det fan vara på insidan för utsidan har jag smörjt med allt och hela tiden sedan problemen började tycker jag! >:(

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.