Egen erfarenhet av alt beh

Kiropraktor

2015-10-11 16:54 #0 av: Blueberry95

Jag visst inte riktigt var jag skulle posta det här inlägget, men jag chansar. Jag har gått till kiropraktorn pga knakande axel, jag har varit där två gånger nu och ska dit en tredje gång, problemet är att jag känner ingen skillnad... Kommer det ta ett tag innan det hjälper? Det känns inget bra att betala 1500 för något som inte funkar. Någon som har varit med om liknande?

Anmäl
2015-10-11 17:03 #1 av: Aleya

Jag hade problem med min vänstra höft för kanske 7 år sedan. Gick till läkare och han sa bara ät dessa piller(starka smärtstillande) och kontakta sjukgymnast för din sena är för lång.
Men jag bestämde mig att gå till en kiropraktor. Hon botade mitt onda på en gång.
Inte haft problem en enda gång sedan dess.

1500 låter jäkligt dyrt. Är detta per gång?
Du kan inte testa en annan?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2015-10-11 22:16 #2 av: thenameless

Som massör fick vi alltid lära oss att man skulle ge det minst tre behandlingar innan man helt avfärdade behandlingen eller kunde konstatera att man gjort något fel,Om inget framsteg skett?

Vet inte om Kiropraktorer har samma princip?

Men kände du ingen skillnad alls efter behandlingen? är det kanske inte rätt för dej?

En knackande axel kan ju ha flera orsaker, men det jag tänker på är att du kan ha för lite ledvätska i axelleden? Där av knakandet.  men det kan vara annat lika väl?. Men snabbanalys av din ana,mes kan jag tänka mig det. Då fungerar ju inte vanlig kotknackning

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl
2015-10-12 08:39 #3 av: Magi-cat

#0 Kiropraktorns behandlingar går inte att jämföra med en massörs och jag tycker 1500:- låter väldigt dyrt!

Om hen inte kan ge en prognos och förklara vad behandlingarna ger för effekt så du känner förtroende så skulle jag söka en annan. Eller gå till en osteopat. 

Hjärta "Then I guess I am alone, after all" (Janeway)

Anmäl
2015-10-12 10:10 #4 av: Tride

Ja, det låter dyrt om detta är pr gång. 500 pr gång är den rimliga betalning min kiropraktor tar. Eller är 1500 för tre gånger? 

Jag har alltid varit nöjd med behandlingarna, som skett med långa mellanrum, ibland något år. Min kiropraktor har också kontakt med sjukvården, och patienter kommer på rekommendation från läkare. Vilken utbildning har din behandlare fått? Är vederbörande legitimerad?  

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2015-10-12 10:52 #5 av: Magi-cat

Aha, 1500:- för tre behandlingar kanske det är? Det låter mer normalt.

Hjärta "Then I guess I am alone, after all" (Janeway)

Anmäl
2015-10-12 10:56 #6 av: thenameless

Gör som du vill det är din kropp. Men en kiropraktor har över tre års utbildning om den är licensierad. Och i deras utbildning ingår massage. 

Tycker du det är dyrt ? gå till en naprapat nästan samma behandling men billigare och olicensierat

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl
2015-10-12 20:44 #7 av: Blueberry95

Nej det är för tre gånger, annars skulle det bli lite för dyrt :) Nu har jag varit där en gång till och det tar tydligen ett tag innan kroppen ställer om sig.  Så jag får vel hoppas på det. Annars kanske akupunktur kan fungera?

Anmäl
2015-10-12 22:44 #8 av: Tride

Om du går till en legitimerad kiropraktor som samarbetar med sjukvården får du hjälp med betalning av försäkringskassan. 

Beträffande akupunktur måste du förstås hitta någon som är bra.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2015-10-12 22:49 #9 av: Aleya

Hade en sjukgymnast jag fick akupunktur av. Det var då det bästa jag gjort. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2015-10-12 23:01 #10 av: NiklasTyreso

Kiropraktor funkade inte på mig.

Bra sjukgymnast hjälpte mig tillfälligt med massage och akupunktur, men dagen efter var ryggsmärtorna tillbaka.
Bäst var stretch övningar och träningsövningar som samma duktiga sjukgymnast gav.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.