Egen erfarenhet av alt beh

K2 vitamin

2015-11-03 21:02 #0 av: Ians

Läste för ett tag sedan om just vikten av K2 vitamin för att man skulle ha fullgod effekt av kalcium, för att det inte skall lagras i mjukvävnaden istället för i benvävnaden som det är tänkt.

dessutom skulle man få mindre stelhet i leder och mindre smärta i lederna. kärlen skulle bli smidigare etc

så jag gick och köpte mig en burk, och nu efter 3-4 veckor så får jag nog säga att det var ingen under drift alls för mig i allafall, lederna känns riktigt bra och jag har inte så ont i mitt skadade knä längre. Vad kärlen och inlagringen av kalciumet beträffar så vet jag inte så mycket om det än. Men för mig räcker det om jag kan gå och stå bra utan smärta, och tillsammans med nyponpulvret jag äter så blev det en riktigt bra kombo!

Egen erfarenhet villj ag på peka för den noggranne Skämtar, men värt att pröva. Köpte de kapslarna som även innehåller D-vitamin så blir det ännu bättre och en slipper köpa massa burkar.

Anmäl
2015-11-03 22:23 #1 av: Annielle

Intressant! Har mest hört att det behövs för upptaget av  D-vitamin och därför tänkt köpa den kombinationen nästa gång.

Vilken sort är det du använder?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2015-11-04 11:18 #2 av: Ians

Jag köpte Holistic som är i veg kapslar och i kokosolja. K2 vitaminet har ett bättre upptag om man äter något fett till, så det kändes ju smidigt att det redan var utblandat i kokosolja i kapseln.

Jag tar 2 kapslar per dag och det har gett en bra effekt på de problem som jag har med lederna, i kombo med nyponpulvret så har det höjt effekten av dem båda tror jag, för så här bra i lederna har jag inte varit på länge!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.