Egen erfarenhet av alt beh

Någon här som tränar Qi-gong?

2015-11-04 20:29 #0 av: Ians

Det lär ju vara fantastiskt för både kropp och själ.

Någon som har erfarenhet av det ? Vilken typ av Qi-gong talar du då om? Hade varit kul att höra lite om erfarenheter ang denna "träningsform" som sägs göra underverk i kroppen trots den ganska låg intensiva träningen, en blir ju knappt svettig Skämtar

Anmäl
2015-11-04 21:59 #1 av: NiklasTyreso

Jag ska testa i morgon!

Min inspiration kom från att ha läst boken Taoism- Förändringens tradition av Daniel Skyle.

Anmäl
2015-11-04 23:01 #2 av: Ians

Kul!

Kanske vi får höra lite hur du upplevde Qi-gong träningen, Niklas?

Anmäl
2015-11-05 09:44 #3 av: Annielle

Min bror är qi-gonginstruktör enligt Biyunmetoden,  så visst har jag testat det.

Han berättar ju ofta om vilka bra effekter människor han har mött fått, bättre i från olika sjukdomar och så...

För min del har jag haft svårt att få till det, är lite för rastlös för det tror jag, sedan är det inte alltid så enkelt som det ser ut, långsamma rörelser kan ta mycket på musklerna och i mitt fall som är sjukt spänd i axlar m.m klarar jag inte riktigt av vissa rörelser eftersom kraften inte finns hos mig.

Anmäl
2015-11-05 10:15 #4 av: Ians

#3 Bra tankar, det skall finnas både för och emot, i en diskussion!

Anmäl
2015-11-05 11:53 #5 av: Magi-cat

Jag gick Qi Gong enligt Biyun under flera år. Det var fantastiskt avslappnande och välgörande. Att bli svettig är inte någon indikation på vad som är bra. Skämtar

Fattar inte att jag slutade...Galen Dags att börja igen?Glad

Hjärta ”Varje äng är på vårkanten en ännu oskriven fantasyroman.” (G. Greider)

Anmäl
2015-11-05 15:04 #6 av: Ians

#5 Tummen upp

Anmäl
2015-11-05 22:11 #7 av: NiklasTyreso

Jag testade ikväll och tycker var uppiggande!
Dessutom kändes mina stela muskler i korsryggen mer avspända och spänstiga efteråt.
Chigong skulle kunna bli en meditationsform för mig.😀

Anmäl
2015-11-06 00:20 #8 av: Ians

Det lät ju toppen Niklas att du gillade det! Själv skall jag nog åter uppliva mina kunskaper som jag fick när jag gick en grund kurs i just Biyunmetoden som det skrevs om i inlägg #3

Anmäl
2015-11-06 07:38 #9 av: Torahzen

Jag har ocks tränat enligt  Biyunmetoden ett kort tag. Jag har länge tänkt ta upp det ingen. Ska vi börja igen, Magi-Cat, på var sitt håll?

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2015-11-06 07:44 #10 av: Magi-cat

#9 Bra förslag, Torah! Det gör vi! Tummen uppBlomma

Hjärta ”Varje äng är på vårkanten en ännu oskriven fantasyroman.” (G. Greider)

Anmäl
2015-11-06 09:29 #11 av: Ians

Jag hänger på Thorazen och Magi-cat!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.