Klotterplanket

Bubbel1 Dec

2015-12-01 06:23 #0 av: Ians

Godmorgon på er,

Hoppas att ni mår bra, allihop!

Då har vi en ny månad framför oss, mycket skall hända innan den är slut. Vi skall fira Jul och så skall vi skåla in ett nytt år.

Mitt i allt detta så är det Luciafirande, julklapps inköp, matlagning och bakning, alla som man skall träffa och mysa med etc etc

Och som om inte detta är nog, så förväntar sig arbetsgivaren dessutom att man skall dyka upp som vanligt  Skämtar

Känner ni hur stressen triggas igång, eller har ni skurit ner på kraven och förväntningarna?

Glöm inte att djupandas mina vänner, det får kroppen och sinnet att slappna av! Se till att få till stunder av egentid mitt i detta "vansinnes" race av krav och måsten!

Lite Yoga och Qi-gong sitter fint när stressen eskalerar, man blir faktiskt mer effektiv när man tar en stunds timeout emellanåt mitt i vardagen.

Ha en bra dag och var rädda om er Hjärta

Anmäl
2015-12-01 09:04 #1 av: Toyan

God morgon Ians!

Hoppas du också mår bra.  Ja denna månad är det mycket som ska hinnas med, sen efter trettondag Jul så blir det lugnt.

Tycker februari som ändå är den kortaste månaden är väldigt trist. Inga speciella helger och ofta väldigt kallt, eller det var så. Vädret har ju förändrats väldigt mycket.

Ha detgott allihopaBlomma

Anmäl
2015-12-02 01:07 #2 av: Tarotstollan

#0. Hahaha, jag blev stressad bara av att läsa allt du listade i inlägget.

Jag kom på mig själv i oktober månad att räkna hur många tvättider jag hade kvar innan jul för att hinna tvätta alla mattor och annat extra som jag inte brukar tvätta så ofta. Hela tanken om stressen och julen är sådant som jag har med mig från när jag var liten. Allt skulle vara rentvättat, putsat och dammat innan man fick börja pynta. Jag blir trött bara av att tänka på vad jag "måste" göra innan jul.
Tur att jag lever ensam med mina djur, de klagar inte om jag glömt att tvätta en dörr!Skämtar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.