Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Klotterplanket

Bubbeltråden v.50

2015-12-07 06:16 #0 av: Ians

Ny vecka nya äventyr ! Mitt bredband har tydligen klappar ihop rejält, så jag får uppdatera via mobilen. Hoppas det inte också sviker! Lite jobbigt att skriva bara, utan riktiga tangenter! Så det får bli kort detta. Önskar er alla en fin vecka, och allt gott i det ni skall göra.

Anmäl
2015-12-07 06:20 #1 av: Ians

Hos oss åker granen upp redan andra Advent, en kan ju kosta på sig det när en kör med plast gran, som varken barrar eller skall införskaffas en ny flr varje år ;) Lite mysig stämning, mitt i vintermörkret, blir det när den är upp iaf.

Anmäl
2015-12-07 09:15 #2 av: shigne

Gomorron!

Här har så äntligen det dåliga vädret gett med sig - men jisses vad det är vatten överallt Förskräckt Det är inte lätt att få nån julstämning här inte! så tusen tack för bild på din fina julgran Ians.

Denna vecka ska jag spela julmusik så fort jag kommer åt, julpynta lite, upp med röda gardiner, tända ljus, jobba lite och så inte minst...bara vara!

Önskar alla en fin vecka! kram

Anmäl
2015-12-07 14:45 #3 av: Toyan

God middag!

Jättefin julgran Ians.  

Ha en fin dag med allt ni görBlomma

Anmäl
2015-12-08 00:04 #4 av: Tarotstollan

Jättefin gran! Jag har också en i plast men den kommer inte upp förrän sent den 22:de och då sätter jag i ljusen föra att kolla att de lyser. 
Gör de inte det, hinner jag skaffa reservlampor om jag inte har det innan eller i värsta fall helt ny belysning. Förra året slocknade min helt, så i år har jag hämtat min mammas gamla, hon använder smålampor numera. Onödigt att köpa ny, när det finns i släkten som inte används. Den jag hade innan var en av min mosters gamla, då hon hade tre i källaren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2015-12-08 06:21 #5 av: Ians

Igår fick jag uppdatera via mobilen, eftersom bredbandet inte fungerade som det skulle. Där är bilden åt rätt håll Skämtar blev lite förvånad när jag såg att granen låg ner… den vilar väll sig inför julhelgen Gapskrattar 

Igår hade vi sol här hela dagen, och det blev lite kallare på eftermiddagen än det varit på ett bra tag, idag är vi tydligen tillbaka i "Regnperioden" igen om man skall tro, prognosen. Lite trist men en får vara glad att en är frisk och att en har det bra i övrigt, trots det trista vädret och att det är "halvsex hela dan"

Hoppas ni har det bra och att allt är väl med er också Glad

Anmäl
2015-12-08 09:11 #6 av: Toyan

Go'morron!

Samma väder här Ians, trodde det skulle bli lite kallare nu för det var 0-gradigt i natt ett tag.

Ha det gott  med det ni görBlomma

Anmäl
2015-12-08 18:50 #7 av: Ians

Var iväg och fick "långtids EKGt "  idag, skall gå med det i 24 tim. Vet inte vad som hände för på väg till hunddagiset efteråt så bara tog jag helt slut, somnade på bussen och var helt dimmig när jag tillslut skulle gå av. Det var ju inte så jobbigt att få några "ploppar" fast satta och en "klocka" i ett snöre runt halsen.

Men hade väll stissat upp mig inför detta så jag, bara tog slut efteråt, helt enkelt. Skrattar

Anmäl
2015-12-08 18:51 #8 av: Tarotstollan

Godkväll i Bubbelgråden, såg inte förrän nu att det inte stod Bubbeltråden!Skämtar 
Här är också regnigt  och just nu är det + 8,4. Jag vill ha kyla och lite snö nu!
Håller på och plockar i papper och annat som jag samlat på hög inför julstädningen!Skämtar Det är ju då man verkligen har tid att sortera sådant skräp eller hur?Funderar

Anmäl
2015-12-09 06:10 #9 av: Ians

Godmorgon på er,

Såg också det Tarotstollan, inte bara har jag fått uppdatera via mobilen, jag verkar ha en släng av Dyslexi dessutom Skämtar

Hoppas ni sovit gott under natten så att ni får en bra dag. Själv har jag sovit som en "klubbad" var helt utmattad efter gårdagen. Dels pga att det var gråväder hela dagen, ni vet en sådan där dag när det inte blir riktigt ljust alls Ledsen Men idag verkar prognosen tala för uppehåll och chanser till sol under några timmar, skall bli riktigt skönt att se lite ljus faktiskt.

Ha en bra dag allihop, och var rädda om er!

Anmäl
2015-12-09 06:45 #10 av: shigne

Gomorron!

Ingen aaaning vad det är för väder - +grader iallafall. Mörkt är det och väder är det alldeles säkert Skrattar

Önskar alla en fin dag!

Anmäl
2015-12-09 09:05 #11 av: Toyan

God morgon!

Hoppas du får en "piggare" dag denna onsdag IansKramas

Här har det regnat..igen..men kanske..kanske finns det chans till en gnutta sol så småningom.

Ha en fin dagBlomma

Anmäl
2015-12-09 18:49 #12 av: [Garntroll]

Även jag har varit utan bredband. I över ett dygn. blev ju desperat.

Sajtvärd för Pelargoner och Motionspepp

Anmäl
2015-12-09 19:49 #13 av: Tarotstollan

Jodå här har solen skinit, det känns konstigt varje gång man ser den mellan regnskurarna. Fast nu har de ju lovat regn och blåst igen hela helgen!Regnar

Anmäl
2015-12-10 06:03 #14 av: Ians

Godmorgnon på er, 

Undrar vad denna dag bjuder på då? Ska man tro prognosen så är det bara regn att vänta denna dag. Nu längtar jat till en rejäl köldknäpp, det brukar inte regna då, plus att man lättare klär sig mot kylan.

Men idag blir det regnstället, har insett att det inte är någon idé att ha paraply, när det blåser som det gör här för jämnan. Vips ser det ut som en "trattkantarell" och hjälper inte ett smack!

Ha en bra dag allihopa och var rädda om er Hjärta

Anmäl
2015-12-10 06:13 #15 av: Tarotstollan

Morrn! Är på väg i säng och jag hade rätt, här blåser hemskt igen och det  regnar. Vi har just nu + 7, 1. Skall vi hoppa över vintern och gå direkt till våren? Det verkar inte bättre!Funderar

Anmäl
2015-12-11 06:04 #16 av: Ians

Fredag morgon,

Måste säga att denna årstiden så är helgerna en välsignelse! Man får möjlighet att vara ute under de ljusa timmarna, vilket är välbehövligt.

Annars är det mörkt när man är på väg till jobbet och mörkt när man är på väg hem. Känns lite som man lever i en grotta SkämtarVisst man ser lju genom fönstren på dagen, men väldigt ofta är det "halvsex hela dan" dvs det blir inte ens riktigt ljust. Och det märks att vi behöver ljus för att må optimalt bra, faktiskt!

Hoppas att ni mår bra och har det bra, önskar er alla allt gott under dagen Hjärta

Anmäl
2015-12-12 11:25 #17 av: Ians

Godmorgon,

började morgonen med att dra igång brandlarmet! Ingen eld, men väl lite vatten skvätt i larmet o anådans vad det tjöt!

Jag som bara kulle brygga mig lite kaffe i lugn o ro, och njuta av det i ensamhet, innan alla vaknat…..hm det gick inget bra alls, de var på fötterna i en blinkning Gapskrattar

Önskar er alla en fridfull dag, denna lördag, som åtminstone här ser ut att bli rätt bra faktiskt…trots larm och nästan en hjärtinfarkt Skämtar

Anmäl
2015-12-12 21:24 #18 av: Tarotstollan

SkrattarJa, då vet du att larmet funkar och att familjen reagerar på det!Skämtar
Alltid något bra med det negativa!Tummen upp
Sovit som en stock i 12 timmar efter jag tagit ett varmt bad i går natt.  Jag tror att jag blivit förkyld, vilket är så typiskt innan jul och jag hinner inte vara sjuk, har så mycket att göra! Jag har ju knappt börjat att röja i skiten!Looser

Anmäl
2015-12-13 12:37 #19 av: Ians

Krya på sig Tarotstollan Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.