Klotterplanket

En trevlig Lucia till er alla

2015-12-13 12:41 #0 av: Ians

Hej på er!

Inte är det bara tredje advent idag, utan även Lucia.

Passar på att önska er en trevlig Lucia och en underbar tredje Advent!

Firar ni något av det? Och i så fall hur?

Skriv gärna en liten rad om det, varför eller varför inte osv

Stor värmande kram till er alla Hjärta

Anmäl
2015-12-13 13:45 #1 av: Toyan

En trevlig Lucia till dig också Ians.

Inget firande idag, i morgon blir det Lucia på barnbarnets dagisGlad

Anmäl
2015-12-13 20:12 #2 av: Tarotstollan

Inget firande! Förr om åren när min kompis som hade hund bodde kvar här, brukade vi alltid gå ner till stan och se när stadens Lucia blev krönt. Då hade också Brukshunden egen Lill-Lucia som var dragen av hundar med på detta jippot. Nu har allt detta roliga försvunnit, jag vet inte varför.

Anmäl
2015-12-13 21:03 #3 av: Annielle

Tack det samma!Glad

Nä firar inte, har ingen jag vill fira det med heller och behöver för övrigt så mycket lugn och ro som möjligt.

Firar du själv på något sätt?

Anmäl
2015-12-14 12:24 #4 av: Ians

#3 Inte värst! Sedan mina barn blivit stora så är det inte det samma.

Och det är inget jag egentligen suktar efter att bli väckt i arla gryning med "lonket" kaffe och någon som står och tjoar vid sängkanten. SkrattarDäremot speedar vi upp storstädandet  runt advent, för nu är det inte långt kvar tills huset fylls av folk, och snart är det nytt år….och det vet väll alla att man skall ha det städat ordentligt då, annars blir det nya året rörigt Skämtar

Anmäl
2015-12-17 12:16 #5 av: Magi-cat

Trevlig Lucia lite i efterhand! Glad Det är mysigt tycker jag.

Hjärta"Imagination will often carry us to worlds that never were. But without it we go nowhere."Carl Sagan

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.