Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Klotterplanket

Bubbeltråden v.51

2015-12-14 15:47 #0 av: Ians

Ny vecka nya möjligheter eller bekymmer.

Här verkar det gå rykten om en ankommande snöstorm, värdig snöstormen 1995, di har satt upp vägpinnar i rabatterna, så vi inte skall förirra oss in dit och snubbla över grannarnas staket. Gapskrattar

Mycket omtänksamt av dem, får man väll ändå tycka! Skämtar

nu tror jag inte att Kung Bore med entourage är i antågan i det närmaste, men det gäller att vara förberedd, så det så!

Här städas det ock fejas det in i minsta vrå, tom så att vi använder tandpetare för att komma åt vissa svårtillgängliga ställen.

Det inte bara "Lackar mot jul" det lackar av svett också. Men det är gott när det är gjort!

Ha en bra vecka allihop!

Anmäl
2015-12-14 18:05 #1 av: Toyan

God middag!

Tycker det låter liite överdrivet med sådan snöstorm Ians,men..men bäst att ta det säkra före det osäkra. Skulle ni ändå snubbla över nåt staket så kan ju inte bostadsbolaget/ föreningen klandrasSkämtar

Ingen snö i sikte men frostigt har det varit under dagen.

Ha en trevlig kväll allihopaBlomma

Anmäl
2015-12-14 22:14 #2 av: Tarotstollan

Snöstorm, var någonstans? Får nog kolla på vädret igen...
Vi hade faktiskt frost här i morse och det var så vackert, tyvärr har det smält bort!
Jag upptäckte precis nu att det faktiskt snöar lite lätt här!Glad Får vara glad så länge det varar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2015-12-16 05:43 #3 av: Ians

Godmorgon på er,

Ingen snö här ännu, men lite kallare och dimma, så länge det inte regnar och bara är mörkt så är jag nöjd.

Igår morse stod det duggregn på väder appen, så jag klädde mig i regnställ, Paraply är helt meningslöst, när det blåser, och man har en hund med sig som man skall ha kontroll över också, samt någon väska och kasse. Det blir ett moment för mycket, så jag kör med regnställ….

När jag kommer ut så inser jag att det är något fel på appen, för det var frost och glashalt ute, jag kan säga att jag var den ENDA med regnställ på, på bussen igår GapskrattarMen , men vad gör det, faktiskt hjälpte det även mot kylan, eftersom det blev vindtätt. Och mot grisiga hundtassar, när vovven plötsligt får för sig att vi måste akut gosa, under resans gång!

Önskar er alla en bra dag, denna onsdag! Var rädda om er och glöm inte att ta några djupa andetag emellanåt och låta axlarna sjunka ner lite.  det är viktigt med små mikropauser där man bara slappnar av en stund Hjärta

Anmäl
2015-12-16 19:30 #4 av: Tarotstollan

Här pausas det för fullt i städningen. Jag skall gå ut och fixa mig en pastagratäng hade jag tänkt, sen blir det väl lite dataskrivande och titta på tvn som vanligt. Såg att filmen "Titanic" skulle gå kl. 21 på 8:an. Det får väl bli den i bakgrunden efter att jag sett på "Julbak med dessertjuryn" i 5:an först.

Anmäl
2015-12-17 08:34 #5 av: Ians

Godmorgon,

Ledig idag! Det som står på schemat inför dagen är Jullunch på jobbet, ett läkarbesök med minsta dottern, och bara vara denna dag!

Önskar Er alla en fin dag också Hjärta

Anmäl
2015-12-17 22:54 #6 av: Tarotstollan

Fortsätter att städa. Har varit ute en sväng med en kompis tidigare idag och tittat runt i olika affärer på deras julpynt och godis. Bra att veta i förväg vad som finns när det sen är dags att köpa något!Tummen upp

Anmäl
2015-12-18 18:09 #7 av: Ians

Så borde vi alla göra! Först gå en sväng o kika vad som finns, och sedan ta en sväng då vi shoppar. Dels hinner man tänka efter lite, om det är bästa köpet och an hinner se om man kan få ett bättre pris i en annan affär!

Här blir det mys med att fixa lite eget godis i helgen, skall storstäda badrummet också, sedan är allt klart. snabeldraken drar man ju fram titt som tätt, men en rejäl röjning blir det mest till jul o nyår, här.

Då går vi igenom allt vi samlat på oss under året, i skrymslen och vrår, slänger, skänker och stuvar undan i förrådet. Förrådet skall maken få till en röjning i innan vi kan sätta oss och njuta av helgerna Skämtar

ha en trevlig helg alla goingar och var rädda om er!

Anmäl
2015-12-18 23:03 #8 av: Tarotstollan

Uttröttad! Sov 2 timmar i natt och sen upp 07.30 till frissan. Sen har jag bara sprungit fram och tillbaka hela dagen Skall försöka krypa ner i sängen snart då jag knappt orkar hålla ögonen öppna!

Anmäl
2015-12-20 09:24 #9 av: Toyan

God morgon!

En trevlig 4 advent till er alla.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.