Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Klotterplanket

Bubbeltråden v 1 + 2, 2016

2016-01-04 19:06 #0 av: Ians

Nytt år ny vecka Skämtar

Egentligen så är ju varje ny dag, en nystart!

Gårdagen är då tid och vi har nya möjligheter att forma vårt liv efter nya mallar. Allt som behövs är bara att man kan och vågar se på händelser, människor och "sanningar" runt en på ett annat sätt. Vågar ta ut svängarna och inte låter sig styras av ev "nederlag" i förfluten tid.

Men bara om vi vågar göra saker på ett annorlunda sätt kan vi förändras och se andra resultat.

Eller som någon vis sa : " Det är bara en dåre som gör om samma misstag igen och igen, och förväntar sig ett annat resultat varje gång " Skämtar

Så för att utvecklas måste vi våga oss utanför vår "comfortzon" och våga pröva nya lösningar och sätt att se på saker.

Ha en bra vecka alla goingar och var rädda om er Hjärta

Anmäl
2016-01-04 23:22 #1 av: Tarotstollan

Ja, nu är snart helgerna över och vardagen kommer närmre och närmre. Ibland är vardagen det bästa men nog är det skönt att vara ledig med jämna mellanrum!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-01-06 12:33 #2 av: Ians

-7,9°C här idag! Och det är Kallt för vår del av landet! Men solen visar sig iaf SkämtarVilket jag är glad för! det gör en liksom lycklig i själen att se lite ordentligt ljus under de timmar som vi åtnjuter ljuset just nu!

Skall se till att städa bort julen idag och återgå till vardagen, för denna gången!

Hur har ni det?

Anmäl
2016-01-07 10:22 #3 av: Toyan

God förmiddag!

Liite snöflingor som trillar ner och 4,7 minus, tacksam att jag inte bor i Naimakka som hade minus 42,8Fryser 

Idag blir det lite blandad kompott, behöver handla och funderar på att plocka bort det lilla jukpynt jag har framme.

Ha en trevlig dag allihopaBlomma

Anmäl
2016-01-07 10:45 #4 av: Ians

minus 42.8 Förskräckt De va kallt de!

Tycker att det räcker med de minus 12,7 som vi hade i morse när jag var ute och "pinkade" hunden!  

Städade bort mitt julpynt igår! Hade tänkt packa ner kulor etc idag, fint med papper om så de inte går sönder, men katterna fixade till det under natten så att det räcker med att sopa ner allt i en soppåse, går ju ifs snabbare LedsenMen det blir till att köpa nytt "Granpynt" till nästa jul !

Önskar också alla er andra en fin dag!

Anmäl
2016-01-07 23:40 #5 av: Tarotstollan

#4. Tråkigt med granpyntet men du hinner inte tröttna på det i alla fall!

Mina kissar ligger bara och sover under granen eller bryr sig inte alls, den äldste är snart 12 år och den yngste är 5, 5 år.  Det enda som hittills hänt här med pyntet är att den yngste skulle "lukta" på tallriset och plötsligt var det tallris, vita hjärtan och 2 L vatten på golvet i hallen...Skämtar

Sådant fixar man ju lätt med en trasa!Hyschar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-01-09 10:06 #6 av: Toyan

God morgon!

Här är det runt nollstrecket idag, både slaskigt & halt på sina håll, blir stövlar med dubbar under hela sulan på promenaden.

Ha en trevlig helgBlomma

Anmäl
2016-01-09 10:19 #7 av: Ians

Dubbar är toppen Toyan,  det var någon som sa för många år sedan att man ser ut som en tant om man har dubbar. Men då myntade jag raskt ordspråket "Hellre se ut som en Tant, än att ligga på Ortopedakuten som en Tönt!" Skrattar

Sedan var det ingen som sa något! Jag har dessutom ett knä som aldrig blivit bra efter ett fall för 6 år sedan snart. Och det vill jag inte skada igen!

Var rädda om er därute i snön, gå försiktigt och ha en bra lördag Kramas

Anmäl
2016-01-09 10:36 #8 av: NiklasTyreso

Minus 10 grader nu kl 10.30. Igår kom nysnö så nu vill dottern åka pulka, om det kommit tillräckligt med snö.

I tonåren förfrös jag tårna vilket gör dem känsliga för kyla för blodcirkulationen är dålig efter blodkärlen frös sönder. Jag funderar på att göra en egen vinter-fotsalva med chilli för att få fart på cirkulationen.

Anmäl
2016-01-09 10:56 #9 av: Ians

#8 det låter spännande, med salvan. Har du något recept? Kanske något för ömmande muskler också?

Anmäl
2016-01-09 13:42 #10 av: NiklasTyreso

Två-tre delar bivax och sju-åtta delar olivolja är grundreceptet.
Jag gör utdrag av örter och kåda som får stå och dra ( glasburk med lock)i ett varmt fönster eller på element någon månad. Sen filtrerar man oljan (ex genom linnehandduk) och använder den färdiga örtoljan i salvan.

Just nu står en burk med finfördelad grankåda täckt med olja i en glasburk på elementet.

Anmäl
2016-01-11 06:06 #11 av: Ians

Godmorgon på er!

Måndag morgon igen då! Är det en dag som känns …härligt en ny vecka! Eller tillhör ni dem som känner att …. shit, redan måndag igen?

Själv har jag nog lite svårare för Torsdagar, då är det ju ytterligare en dag kvar innan helgen, och man börjar bli lite trött på att gå upp tidigt Skämtar

Hur som, önskar er alla en härlig vecka, vad än ni fyller den med Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.