Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Klotterplanket

Bubbeltråden v 3

2016-01-18 10:26 #0 av: Ians

Gomidda på er alla,

Så har vi hunnit till vecka 3. Kung Bore håller oss alla i tukt och förmaning, det känns långt till Våren och värmen. Men om ni tittar efter ordentligt så ser ni att ljuset smyger sig på oss igen. Här är det inte helt kolmörkt på himlen när man går från jobbet vid 16.30. Hur ser det ut hos er?

Vad skall ni göra i veckan? Och vad gör ni för att må bättre i livet, i vardagen osv ?

Önskar er alla en bra vecka, var rädda om er och var försiktiga så ni inte halkar när ni går ut. Gjorde själv en vurpa här om dagen som kunde slutat mycket illa, en öm handled och ett spräckt ögonbryn, får man väll ändå påstå är en lindrig smäll man får ta när man är ute, utan broddarnär det är "snor halt". Skämtar

Anmäl
2016-01-21 02:25 #1 av: Tarotstollan

Oj, hur har det gått med huvudet?
Jag tar det väldigt försiktigt när jag är ute i halkan. Jag går så sakta att det skulle se ut som en snigel springer!Skämtar
Där jag kommer ihåg att det var vatten innan och ev. is så brukar jag hasa mig över stället eller "åka skridskor" med skorna på som jag säger. Lika så på alla ställen där bilar korsar trottoarer mm.
Hade alltid broddar på mig förr om åren men kom på mig själv att jag litade alldeles för mycket på dem, jag hade sådana där Yngsjöbroddar och de kunde jag gå med precis överallt, inomhus i affärer på deras blanka marmorgolv (eller liknande), i trappor osv. Jag var en hejare på att gå med dem överallt och folk fattade inte hur jag bar mig åt. Sen tappade jag en och ett annat par gick sönder, så nu är det 2:a året jag inte har några broddar.

Anmäl
2016-01-21 05:55 #2 av: Ians

Efter att ha känt mig ganska mörbultad i några dagar så är det helt ok nu, Tarotstollan.

Men går ingenstans numer utan mina broddar! För det lilla som min hund får lite mer bråttom än mig, så lurar vurpan runt hörnet.  

Och jag vill då verkligen inte riskera fler sådana "flygturer" Skämtar

Anmäl
2016-01-22 06:14 #3 av: Ians

Detta pulsande i djup snö, tar på mitt knä måste jag säga. Har haft rejält ont de sista dagarna Ledsenäven om jag mår bättre när det är snö och ljust än när det är grått och regnigt.

Blir en aldrig nöjd Skämtar

Fredag idag, och sedan blir det lite vila några dagar, då man kan välja om man vill slira runt ute eller sitta hemma och sticka raggsockar och mysa med en kopp thé. Ha en bra dag allihopa, och en trevlig helg på er Hjärta

Anmäl
2016-01-24 11:50 #4 av: Ians

Så var vi snart igenom vecka 3. Lite ljusare har det blivit på eftermiddagarna och ljuset kommer något tidigare på morgnarna också, det liksom smyger sig på oss. Och i stunder när man tänker på det så känns det underbart, som om att det finns hopp i mörkret!

Ha en bra söndag allihopa och kika gärna in i Distanshealing tråden Hjärta 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.