Klotterplanket

Bubbel vecka 7 - 9

2016-02-19 13:34 #0 av: Ians

Hejsan på er,

Så är vi inne i sluttampen av Februari, känns som tiden går fort. Dagarna har blivit längre och solen värmer lite mer de dagar den kikar fram. Men än så är det långt till Våren.

Här har vi fått snö igen, och kallt är det med våra mått mätt. Men Snart så kommer vi över puckeln och naturen kommer att rusta sig för en ny säsong!

Våren är ju ett bra tillfälle att ta tag i saker som man dragit på länge och funderat på. Några nya projekt på gång? 

Själv har jag gjort stora förändringar när det gäller kosten och yogan, ser till att äta nyttigt och yoga nästan varje dag numer. Och det känns i kroppen att det är bra saker på gång, även om man inte ser några tydliga resultat ännu. Målet är att må så bra det är möjligt, inte att ställa upp i någon tävling Skämtar

Anmäl
2016-02-21 15:43 #1 av: NiklasTyreso

Mitt senaste projekt är att låta mina hälsosamma örter dra så länge att de blir dekokter, d v s minst 4 timmar. Det har hållit infektionssjukdomarna borta och jag hade en träningsmässig formtopp för en vecka sedan, men i veckan slog en brutal vårtrötthet in. Man kanske ska vila ibland också!😉

Idag var jag ut i solljuset och piggnade till och hittade nya ställen som jag kommer plocka örter från i sommar. Bästa örten förra året som jag plockade var Lindblom som ger ett härligt gott te. I sommar ska jag för första ggn plocka fläderblommor, sådana buskar såg jag idag. Dessutom såg jag ett bra bestånd av kardborre mycket närmare där jag bor än mitt gamla ställe.

Anmäl
2016-02-29 23:58 #2 av: Tarotstollan

En kvart kvar av denna Skottdagen och sista dagen i Februari månad för detta året. Mycket som tar slut idag, inte klokt att det redan gått 2 månader av det nya året 2016! Det verkar alltid som allting springer iväg och man hinner inget märka innan både tiden och chansen sprungit förbi.
Vi har haft turen att ha solsken i över en vecka här men nu verkar det som det är moln på väg igen och de lovar nederbörd av alla de slag.
Natten till idag såg det ut som det hade snöat men det var tydligen frost som hade lagt sig så vackert överallt.
Synd att det försvan när solen kom upp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-03-02 08:40 #3 av: Toyan

God morgon!

Idag regnar det och blåser en del,men nu är vi inne i första vårmånaden och det känns härligtLer

Fin dag till er allaBlomma

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.