Klotterplanket

Bubbel vecka 10-11

2016-03-11 20:12 #0 av: Ians

Hej på er!

Har varit lite off, en massa saker kommer i vägen och tar av ens tid. Trött som en "Gnu" har jag varit också, men med en känsla av att Våren håller på o smyger sig på oss, så börjar det lätta!

Hoppas att ni har det bra där ute i stugorna i vårt avlånga land! Och att Vår känslan snart når er alla!

Anmäl
2016-03-14 01:13 #1 av: Tarotstollan

Fick panik här för några timmar sedan, flera lampor, väggkontakter och kyl och frys slocknade och jag trodde det var kyl och frys som gått sönder. Det visade sig sen att jag missat att det var 2 olika jordfelsbrytare i proppskåpet. Så det var kaffebryggaren som gått sönder och  inte kyl och frys som jag trodde!Pustar Sitter fortfarande och små skakar av det!Looser

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-03-14 07:01 #2 av: Ians

Tack o lov att det "bara" var kaffebryggaren! Nog så jobbigt, hade inte klarat mig utan mitt morgonkaffe Skämtar Men den är ju billigare att ersätta iaf.

Önskar dig och alla andra som kikar in en bra dag och vecka Sol kan vi hoppas på lite Vår tro?

Anmäl
2016-03-14 08:29 #3 av: Toyan

God morgon på er!

Vilken tur att det inte var kyl och frys som gick sönder Tarotstollan.

Vårdagjämning på söndag, ja då borde väl våren komma, eller hur?Blinkar

Vad jag inte gillar är att vi ska gå över till sommartid igen, vill ha vintertid året runt.

Ha en fin veckaBlomma

Anmäl
2016-03-14 21:04 #4 av: Tarotstollan

#2. Ja, tack vare underbart och kunnigt folk inne på Hemmet iFokus , så fick jag snabbt svar vad det kunde vara för fel när paniken väl lagt sig och jag kom på att jag kunde fråga därinne.HjärtaTummen upp
De jag ringde till hade ingen idé om vad det kunde vara för fel.
Jamen kaffe kan man ju fixa ändå med vatten på spisen och brygga direkt i kannan med filtret!
Nu är ju jag en te människa och kan inte brygga mitt te i kannan men som tur är har jag en vattenkokare, så jag klarar mig till jag kan köpa en ny kaffebryggare (tebryggare)!
#3. Avskyr också och ställa fram klockan och vill också ha vintertid (normaltid) hela året runt!Tummen upp

Anmäl
2016-03-15 05:50 #5 av: Ians

Ja det där med att ställa om klockan ställer till problem för mig. Blir alldeles förstörd i dygnsrytmen flera dagar varje gång. Dels för att jag nu mer går upp klockan 05 varje dag, och att klockan bara är 04 känns i kroppen! På hösten när man ställer tillbaka tiden , går jag runt i flera dagar och känner mig som jag är försenad hela tiden. Nej, samma tid året runt hade passat mig bättre!

Anmäl
2016-03-16 20:01 #6 av: Ians

Hur mår ni? Här har vi haft rena Vår vädret idag, så det känns riktigt gott både i kropp och själ. Ljuset , det blev ju inte märkt ordentligt förrän efter 18.30! Lite värme så skönt när en kan ta av långkallingarna och inte frysa! Sol hur har ni det, har våren kommit till er också?

Anmäl
2016-03-17 00:50 #7 av: Tarotstollan

Ja, nog var det solsken här också men jag vet inte vart dagen tog vägen, jag sov bort den! Somnar 
Är så trött så att sova, är inga problem!Skämtar

Anmäl
2016-03-17 10:42 #8 av: Ians

Tråkigt när man är så trötter Tarotstollan! Hoppas att du snart är uppe "på vägen igen" Blomma

Har själv haft sådana perioder i livet , då allt man kan är att sova, och sova och sova. 

Anmäl
2016-03-17 19:46 #9 av: Tarotstollan

Tack! jag hade oturen att få en Energitjuv av stora mått på halsen i några år och det tog också år innan jag förstod det. Förra året fick jag nog och sa bryskt adjö till denna personen och troligtvis har jag inte återhämtat mig ännu. Tycker det går upp och ner med hur jag känner att jag har energi. Det är en stor del av anledningen tror jag, att jag sover dåligt  och inte har orkat ta tag i julnedplockningen ordentligt men det kommer, det kommer....Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.