Klotterplanket

Rocka Sockar dagen!

2016-03-21 09:48 #0 av: Ians

Vill påminna om att det är Downs Syndrom dagen idag den 21 mars.

Låt oss hylla rätten att vara annorlunda, med att bära udda strumpor. En liten och kanske löjlig manifestation tycker en del, men det värmer i hjärtat på dem som ser det. De som kanske har anhöriga med Downs syndrom, eller känner någon med detta handikapp. Ett litet sätt att visa att det är ok att vara "olika" vi måste inte vara stöpta i samma form för att få ta plats.

När du sedan tar på dig ett matchande par strumpor i morgon, låt bilden av det udda paret vara kvar i ditt inre och "Rocka Sockar" varje dag året runt! För allas rätt att finnas och ta plats i vårt samhälle!

Anmäl
2016-03-21 10:36 #1 av: Loris M

Även om det är en liten gest, så gör det väldigt mycket. Det gör att vi börjar prata om det och vad det står för. Mina barn har gått till skolan med udda strumpor (själv jobbar jag hemifrån idag) och jag vet att de kommer att att upp det i skolan och prata om olikheter. Det är jättebra! Det är så många barn som känner sig ensamma och "udda" och vi vuxna måste bli bättre på att förmedla de grundläggande värden. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-03-24 14:02 #2 av: Torahzen

Jag och min dotter rockade sockar. Annorlunda är okej.

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2016-03-24 14:22 #3 av: Anterrabae

Vi rockade sockarna här hemma också! :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.