Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1243 ggr
lizton
5/27/16, 2:50 PM

Omega-3, vilka tar ni? Hur står sig Vitalas?

Ni som tar omega-3 kapslar - vilka tar ni och varför?

Jag har fått en provförpackning på Vitalas omega-3. Jag har fått mejlsvar om ursprunget: "Fisken är vildfångad sill, fångad utanför Sydamerikas kust"

Vilka sorter tar ni och varför?

Annons:
Annielle
5/27/16, 2:58 PM
#1

Eskimå pure bra kvalite´ och pris (köper på apotea billigast)

Vilalas är högkoncentrerad vilket man bör undvika, minns inte riktigt varför dock…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

NiklasTyreso
5/27/16, 7:53 PM
#2

Öppna kapseln och smaka på oljan. Smakar den bara olja eller lätt av fisk är den ok och nyttig att äta, men smakar den härsket ska du låta den vara. Jag äter sill och makrill varje vecka så oftast tar jag inte extra omega-3, men de gånger jag köpt har det varit Möllers Tran ned E- och D-vitamin och smak av citron.

NiklasTyreso
5/28/16, 11:46 AM
#3

Hög koncentration av några få enstaka fettsyror (dha och epa) används vid adhd behandling ex med produkten IQ, men för att få positiva effekter på hälsa och hjärt kärlsystemet är mer allsidigt med fisk eller ren fiskolja som inte är högkoncentrerad.

Annielle
5/29/16, 9:48 AM
#4

Du tänker på produkten Eye Q antar jag? Så vitt jag vet är den inte omgjord till högkoncentrerad utan har en i sig naturligt hög halt av dha och epa (har ätit den tidigare själv)

Jag avskyr tyvärr fisk, så för mig fungerar bara kapslar.

Här står det lite om skillnaderna på olika fiskoljor o.sv….

http://www.perfekthalsa.se/hogkoncentrerad-omega-3-nej-tack/

Var dig själv, det finns redan så många andra.

lizton
5/29/16, 4:46 PM
#5

Tack för era svar!

 #4 Tack för länken. Det var intressant att läsa varför det är bättre med naturliga fettsyror. Det är inget jag har tänkt på faktiskt, men det låter trovärdigt det bloggaren skriver.

Upp till toppen
Annons: