Annons:
Etikettövrigt
Läst 1268 ggr
juliajuldurevaldsson
2016-09-18 22:44

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får såna här "fläckar" på innerlår och utsidan på höftan, typ skinkan. Vad är detta? Är 14 så aa. Undrar om nån vet vad detta är och om jag kan få bort det på nåt sätt? Är ej överviktig.

Annons:
Agafia
2016-09-18 22:58
#1

Ser ut som hudbristningar .

Skogsvittra
2016-09-21 22:58
#2

Hudbristningar. Sägs att sheasmör kan hjälpa att smörja med men det vet jag inget själv om. Annars är det bara att omfamna dem och försöka gilla dem 🤐


Frökenspångberg
2016-10-05 22:22
#3

Hej hjärtat! Ja säkert bara hudbristningar. Jag fick med lite i tonåren när man växte. Men dom bleknar med tiden å syns inte så mycket sen. Inget att oroa sig för! Typ alla har mer eller Mindre. Alla vi kvinnor är vackra precis som vi är!

Happiee
2016-12-28 16:26
#4

Det är Striae = Hudbristning. Finns i olika färger! Färgen beror på hur djup å hur ny/gammal den e! Röda å lila Striae e nya å oläkta medans hudfärgade e gamla å läkta! Kan klia å uppstår av olika anledningar, antingen sjukdom eller snabb stretching av huden så som viktuppgång, muskelbyggande, men även pubetet å graviditet! Finns behandlingar å krämer som kan göra dom bättre, men man blir dessvärre aldrig av med dom om man inte skär bort huden då vill säga!

Upp till toppen
Annons: