Annons:
Etikettövrigt
Läst 6856 ggr
Miirva
2/7/17, 11:03 AM

Kondylom?

Någon som har erfarenhet av kondylom och hur man blir fri från det? Förstår att det är ett ofarligt och mycket vanligt HPV virus,  men inte så charmigt och bekvämt med könsvårtor. 

Försökt med KS, cbd, Äppelcidervinäger, invändigt och utvändigt, utan framgång, tips någon?

Annons:
Honestyisdead
2/7/17, 11:19 AM
#1

Fri från det blir man väl inte. Man kan ju inte behandla viruset. Bara vårtorna.  Och det finns det receptfria läkemedel för som bör användas så fort som möjligt eftersom det smittar mycket.

Miirva
2/7/17, 11:33 AM
#2

Är inte intresserad av läkemedel. Läser man på lite verkar det som att vårtorna försvinner av sig själv för det allra flesta, men undrar om man kan påverka själv på något sett?

Honestyisdead
2/7/17, 11:49 AM
#3

Ja inom 3 år försvinner ca 85% av vårtorna. Ska du vara utan sex massa år?

Det finns naturläkemedel mot dom. Googla så hittar du.

NiklasTyreso
2/7/17, 7:05 PM
#4

Miirva: Försökt med KS, cbd, Äppelcidervinäger, invändigt och utvändigt, utan framgång, tips någon?

KS?

CBD är väll cannabis!?! Det tar inte bort vårtor. Blir du bäng i huvudet tänker du inte på dina vårtor, men vårtorna är kvar.

Äppelcidervinäger kan kanske fräta bort vårtor om den har hög syrahalt, men då får man ju frätskador?!

Jag skulle köra alla typer av behandlingar som säljs via apoteket. Därutöver skulle jag använda immunstimulerande naturmedel som ex chaga eller echinasea (dagligt bruk i flera månader, för vårtor är seglivade).

Kondom ger ganska bra skydd mot kondylom, så använd kondom.

Miirva
2/10/17, 11:42 AM
#5

Trodde folk i det här forumet var mer pålästa än så . Det är helt lagligt att sälja CBD olja i Sverige som innehåller mindre än 0.2 % THC (det ämnet du blir hög av) och finns flertal som säljer med 0 % thc också för dem som är extra nojiga. CBD-olja är ofarligt och stärker immunförsvaret och är på så vis bra mot all sorts virus och ohälsa.  Va vänlig läs på lite innan du uttalar dig så otrevligt mot saker du saknar kunskaper om. 

Kondom skyddar inte speciellt bra mot kondylom, i den här tråden va jag intresserad hur man kan bli av med viruset eller iallafall symtomen på viruset (vårtorna), läst om folk som lyckats bli av med det ifrån allt mellan 3 dagar och några år. 

Vet inte om ni hamnat i fel forum, det här är ett forum för ALTERNATIV behandlingar. Jag är inte intresserad av något från apoteket över huvudtaget.

Miirva
2/10/17, 11:49 AM
#6

KS = kollidalt silver.

Äppelcidervinäger har jag läst flera som använda mot vårtor, själv dricker jag det även utspätt i vatten då det är otroligt basiskt och på så vis bra mot immunförsvaret, liksom chaga och echinasea som du rekommenderade, så för att inte vill vara ensidig får jag tacka för dem tipsen, likaså till Hera, ska googla och kolla om jag hittar bra naturläkemedel.

Annons:
Honestyisdead
2/10/17, 11:50 AM
#7

Jag vet vilken sida det är.  Det spelar ingen roll när det kommer till saker som smittar andra extremt mycket. Du har ett ansvar. Så om du inte har vett nog att behandla det så se till att du inte har sex på många år.

Record
2/11/17, 9:47 PM
#8

Sjöfolk använder lapis, mycket effektivt. 😃

Annielle
2/16/17, 9:16 PM
#9

Man kan även behandla det genom att knipsa bort kondylomen manuellt, det gjorde jag hos en gynekolog vid ett flertal tillfällen för länge sen, så det måste inte alltid blandas in mediciner….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annielle
3/11/17, 9:29 AM
#10

Grönt te används mot kondylom, finns till och med i en salva med 10%  grönt te för kondylom som skrivs ut av läkare (troligtvis innehåller den en hel del annat som man kanske vill undvika) Den salvan måste man använda tre gånger om dagen för effekt läste jag om i Fass.

Men det är ju knappast farligt att testa att badda med grönt te, jag skulle i så fall satsa på ett ekologiskt grönt te i från en riktig tebutik och inte något påste eller lösviktste från typ Ica, de brukar vara rätt kass kvalite´ på tyvärr.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Record
3/20/17, 10:45 AM
#11

Kanske är det besprutningen av te-plantan som innehåller det verkliga medlet. så jag rekommenderar inte ekologiskt. 😃

Miirva
5/26/17, 1:16 PM
#12

Tack ska kolla upp det med grönt te lite mer :) Någon anna som har något allmänt bra tips mot virus eller för att boosta immunförsvaret i övrigt?

Annielle
5/26/17, 4:00 PM
#13

För att boosta immunförsvaret är det ju t.e.x. sådant som att prioritera sömnen, motionera, få ner stressen (mindfulness, meditation, yoga eller annat man får lugn och ro av)äta mycket grönsaker, skippa eller minska mycket på socker, vitt mjöl (skippa gärna gluten) alkohol och skräpmat.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Choklad
7/11/17, 11:03 AM
#14

är du säker på att det är kondylom? För bästa sättet att bli av med det är att gå till gynekolog och få det bortskrapat. Kondylom kan sitta overksamt i kroppen i minst fem år efter attman har blivit smittad, och ofarligt är det inte, man kan få livmodercancer av det om man inte tar bort det. 

Kliar det? Både kondylom och svamp kliar. Testa med att smörja in dig med naturell yoghurt, det lindrar klådan.   Du kan även dricka yoghurten så får man hjälp från två håll så att säga. Men gå till doktor och få hjälp, för kondylom sprider sig, det kan sprida sig upp till livmodern, så det är inte så oskyldigt som det sägs vara.

U R us

Choklad
7/11/17, 11:11 AM
#15

http://www.diskretbehandling.se/kondylom/?gclid=EAIaIQobChMI1-aXm_CA1QIVDM-yCh22ZwsuEAAYAiAAEgJYWPD_BwE

det står att det är en myt om detta med att man kan få cancer av kondylom, men sedan skriver man att det beror på vilket hpv-virus man har, så vad ska man tro på? Men man bör kolla upp så man inte har den virussträngen som ger cancer

U R us

Annielle
7/11/17, 8:32 PM
#16

15 # De skriver ju citat: " De typer av HPV-virus som orsakar genitala vårtor är inte desamma som föranleder livmoderhalscancer"

Med andra ord är det ju inte den typen av hpv som ger kondylom som ger cancer utan annan hpv som inte ger vårtor.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
7/11/17, 8:38 PM
#17

#15 Kondylom relateras inte till cancer. Googla igen om du inte ser det i din egen länk.

Choklad
7/13/17, 9:33 AM
#18

Jo det är den sortens hpv-virus som man får vaccin för. Så det finns  två sorter om jag minns rätt, som kan ha samband med livmodercancer.

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Vaccination-mot-HPV/

Sedan står det följande : 

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/HPV--vartvirus/

Sistnämda är ju lugnande vad gäller just vårtorna, men inte för övrigt, då man inte ens märker av det

Men jag blir fortfarande förvirrad, två budskap i samma svar 

🤔 Det verkar bero på  vem man frågar 🤦‍♂️

U R us

Honestyisdead
7/13/17, 2:08 PM
#19

Märkligt.

frisklem
9/12/19, 10:33 AM
#20

Hej alla kondylomdrabbade…jag har läst alla era inlägg. En släkting till mig fick dessa virusvårtor under förhuden. Han experimenterade med ricinolja, kortisonsalva, grönt te, ringblomssalva mm. Han berättar:  antingen går man till doktorn och får utskrivet Wartec eller Aldara. Penslas på vårtorna. Kostar vårdavgift plus recept på Apoteket.  Måste man tiga om smittan bör man undvika de utländska läkarcentralerna, t ex treated.com,  därför att de är mycket dyra. Wartec heter i utlandet Warticol och innehåller samma ämne,  podofyllin.  Aldara innehåller cytokin som stimulerar immunsystemet att förinta kondylomvirusen. Båda sorterna kostar i utlandet över tusen kronor förpackningen och det ruinerar den som har många vårtor.  Här är en bättre lösning:  grönt te ger sig på virusen. Köp grönt te i form av dragéer, t ex Green Tea från Body Science,  (100 kapslar). Finns hos apotea.se. Kapseln är av gelatin, en ände instucken i den andra. Sära försiktigt på ändarna och häll det bruna pulvret, koncentrerat grönt te, på ett litet fat. Tillsätt några droppar mandelolja och rör ihop detta till en lite klibbig lösning. Inte för mycket olja. Mandelolja är fin för huden, finns i många hudoljor och lotioner.  Med fingertoppen, måla hela vårtområdet med denna tepasta, morgon och kväll. Tätt som brun målarfärg. Täck med Microporetejp, finns på Apoteket. Tills kondylomet är borta. Fortsätt sedan med ren  mandelolja. Vänta med sex med partner i en månad. Under tiden får du massera dig själv !  Är du driftig har du här receptet till en lösning som du kan fabricera själv och sälja som företagare.  Detta preparat finns än så länge inte på marknaden. Min släkting är biolog, därav alla hans experiment. Jag överlämnar detta med varm hand till alla kondylomdrabbade.

Annons:
Annielle
9/12/19, 11:30 AM
#21

#20

Tack för tipset! Intressant! Lite knepigare om man har kondylom som inte syns dock, mina har aldrig synts vilket så klart är bra ur kosmetisk synpunkt. Att jag fick reda på att jag hade kondylom över huvud taget var på grund av att gynekologen penslade ättika och där med kunde se att de fanns. Är nog inte så bra att pensla ättika varje dag i underlivet….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

frisklem
9/17/19, 1:20 PM
#22

HEJ  Miirva,  Annielle och alla som undrar över bot mot kondylom. Mitt inlägg nr 20 följs här av alla erfarenheter jag har letat upp.  Ricinolja hämmar vårtorna. Kortisonsalva likaså. Här är det det inflammatoriska som hämmas. Ringblomssalva mildrar svedan och klådan i vårtorna. Bivax likaså. Dessa produkter finns på apoteket och nätet. Jämför alltid priser hos apoteket.se med apotea.se. Det kan skilja ibland. Jag har beskrivit de goda verkningarna av grönt te (Camellia Sinensis), bestyrkt på många håll på nätet.  En kopp grönt te dagligen är hälsosamt men det botar inte vårtorna. Det starkaste tepreparatet finns i grönt te-kapslar som säljs under många namn. Till exempel  Solgar: Green Tea Leaf Extract eller Body Science: Green Tea. Det rödbruna pulvret i gelatinkapseln är av gröna teblad från vilka de verksamma ämnena har frigjorts  ( extraherats ) industriellt. Här finns i koncentrerad mängd de så kallade  katechiner vilka efter hand tar kål på vårtvirusen.  ( Att kemiskt frigöra verksamma ämnen sker på många håll inom växtmedicin och farmakologi.  Ett känt exempel är att ur råg , timotej och majs extrahera pollen för behandling av prostatabesvär. Cernelle heter tillverkaren ) . En medicinsk rapport på internet liknar en kondylomsmitta vid en mycket plötslig, svår och våldsam olycka i mikroformat. Som beväpnade terrorister går virusen till attack mot allt i den vävnad de har trängt in i. Virusen ökar snabbt i antal, stackar ihop sig och bildar vårtor som är som höga berg fyllda med de smittsamma ämnena. Smittar omedelbart vid hudkontakt och via smittad handduk. God hygien är viktigt. En kyss kan överföra kondylom. Sex är uteslutet. Mitt recept på tesalva har prövats av en god vän som har blivit kvitt vårtorna.  Se mitt inlägg 20 för hur du går tillväga. En grönt te-kapsel ska sväljas men här är det utvärtes du använder den,  pulvret utrört i lite mandelolja som är mild och skonsam för huden. När vårtorna är borta, efterbehandla med mandelolja tills hudområdet känns normalt igen. Vissa former av kondylom kan ge tumör hos båda könen. Är du orolig, sök läkare som kan ta prov och fastställa vilken typ av kondylom du har. Googla om detta. Mycket finns att läsa. Var rädd om din hälsa och din sexualitet. Med detta har jag sagt mitt i saken. Sex är härligt och nyttigt. Utan smittor !

Upp till toppen
Annons: