Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1640 ggr
Tuva-Lena
6/17/13, 10:30 AM

Bästa fastan tillåter mat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg ett intressant TV-program härom kvällen. Man utförde en vetenskaplig studie om hur man bäst tillgodogör sig fasteperioderna.

En amerikansk forskare har kommit fram till att bästa resultatet får man om man alternerar en fastedag med en FROSSARDAG!!!☝️

Dessutom så behöver man inte bara dricka under fastedagarna, utan man tillåts äta så mycket som 5-600 kalorier per dag. Dagen därpå får man frossa hur mycket som helst. Man räknar  då med att intaget av kalorier inte får överstiga 130% av det man äter under fastedagarna, men oftast nöjer sig försökspersonerna med 110%, faktiskt.

Under programmet fick man följa reportern som inte bara led av (något)övervikt, han hade dessutom både förhöjt blodsocker, förhöjt blodtryck och för högt kolesterolvärde. Fem veckor alternerade han fasta med "frossadagar", men för hans del så passade det bättre, tyckte han, att fasta två dagar för att sedan frossa i fem. Det är också ett alternativ nämligen; att fasta två eller tre dagar för att sedan frossa i fem.

Under fastan äter man mycket frukt och grönt men det är även tillåtet att äta riktig mat, bara det inte överstiger dessa 5-600 kalorier.

Resultatet då? JO, under de fem veckorna gick han ner 2,5kilo - han var trots allt inte såå överviktig - men han FÖRBÄTTRADE sina värden över blodsocker, kolesterol och blodtryck med hela 50%!

Det visade sig till och med att den här sortens fasta är effektivare än vanlig fasta!

Är inte det en fantastisk "fasta" att ta efter för er som vet med er att ni behöver rensa kroppen eller förbättra era värden en aning..?😉

En som provat..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
6/17/13, 12:05 PM
#1

Och framför allt en mer lättsam fasta, man vet ju att man får äta igen imorgon!

Själv har jag aldrig fått till en längre fasteperiod, just pga att jag mest mått dåligt av att jag inte får äta, ett psykist dåligmående som gränsar till de känslor som folk som har svultit har. Så är jag också näst intill sjukligt fixerad vid mat 😉

Upp till toppen
Annons: