Annons:
Etiketthomeopati
Läst 4327 ggr
eliinon
2013-06-27, 01:38

Bioresonans terapi/Homeopati och hudsjukdom!

Hej! Jag är en 19 årig tjej som har hudsjukdomen rosacea. Jag behandlar det med salvan finacea som hittills är det bästa jag har använt! Jag är dock intresserad av att gå in djupare och försöka hitta vad som triggar igång min rosacea. Har som barn haft problem med bland annat nässelutslag som läkarna inte kunde hitta någon orsak till och de fann heller inget jag var allergisk mot genom pricktest. Min pappa har också rosacea och han är allergisk mot bland annat pollen, päls och lite växter (vad han vet om iallafall). Har läst en del gott om bioresonansterapi och homeopati bland annat. Ni får hemskt gärna berätta om ni blivit hjälpta av bioresonans terapi eller homepati på något sätt (speciellt någon som har rosacea, men även andra erfarenheter!). Jag bor i Stockholm så om ni vet något ställe som är seriöst och bra får ni gärna ge tips! Ler

Annons:
abbis
2013-06-27, 09:15

Rocacea är en infektion som  du kan bl.a  få om du t.ex fått en brännskada vid solning. Enligt min läkare kan du bara mildra sjukdomen aldrig få bort den helt.Rocacean kan triggas av stress och om du solar. Om du har salvan har du även fått den sortens pencillin som rocacean svarar på? Jag kom till en duktig hudläkare efter att ha valsat runt hos en del klåpare.Rätt penicillin och INGEN sol hjälpte mig..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

eliinon
2013-06-27, 10:25

Ja man säger ju att man enbart kan hålla rosacea under kontroll, jag använder som sagt en salva som lindrar mycket men jag vill gärna göra mer! Skyddar mig från sol (använder solskyddsfaktor 50) och om jag solar kroppen har jag hatt, handduk och allt möjligt för ansiktet. 

Har det inte kommit tillbaka sen du slutade med penicillin? Vilken hudläkare gick du till? Om du bor i Stockholm 🙂

abbis
2013-06-27, 19:22

Mitt har inte kommit tillbaka i samma omfattning.Rodnaden blir man aldrig av med dock..Men jag tycker att den är inte lika intensiv längre..Jag smörjer extra mycket med salvan när jag märker att det börjar svullna igen..

Jag är dessutom jätte noga med vilken kosmetika jag använder då även det triggar igång rocacean.Cliniq produkter är bäst men även apotekets vissa produkter utan doft..

Jag går hos hud i Karlstad.Han bara garvade när han hörde vad jag blivit ordinerad tidigare i penicillin och salvor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

eliinon
2013-06-27, 23:12

Vad skönt ändå att det blivit bättre! Har varit skeptisk mot antibiotika/pencillin tidigare då det brukar komma tillbaka som vanligt efter avslutad kur, men man kanske skulle ge det en chans iallafall! Det är synd att en del läkare inte är tillräckligt kunniga och ger en fel saker :/ Ska själv gå till en annan hudläkare för att testa. Jag kör på apotekets propyless som är en supermild fuktkräm. Funkar rätt bra! MEN såklart man vill förbättra så mycket man kan :)

Cispet
2013-07-04, 15:06

Hej,

Jag har själv haft Rosacea, ganska lindrig, men har ändå haft knottror och utslag och rodnad framförallt på kinderna som började för ca 15 år sedan. Åt tidigare antibiotika halvårsvis som den inte blev batter av. Nu har jag inte behandlat den alls de senaste 5-7 åren och den blir stadigt bättre. Nu har jag bara en rodnad, så jag behöver inte använda rouge, men utslagen är helt borta. För 7 år sedan började jag med homeopatisk behandling. Jag sökte för svåra handeksem som inte ville läka och eftersom jag ammade så ville jag inte använda kortison. Jag är 100% säker på att Rosacean försvunnit tack vare denna behandling och händerna är det aldrig några problem med och inte heller den envisa pollen allergin som jag tidigare haft. Sök en seriös homeopat på sakh.se. Lycka till

eliinon
2013-07-08, 17:03

Hej! Härligt att du blivit så mycket bättre! Jag ska nog uppsöka en homeopat om läkarvården inte kan hjälpa mig mer på något sätt. Utslagen är ju verkligen det värsta tycker jag. Hoppas även jag kan då bort dom! Tack 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: