Annons:
Etikettövrigt
Läst 3883 ggr
månryttare
2013-08-28 21:51

allergisk mot cortison.

Hej. En fråga till er likasinnade Då jag fått konstaterat kronisk inflammation i sköldkörteln o detta skall behandlas med cortison som jag ej tål, finns det något annat som går att prova. Fler av de inflammationhämmande örter är testade, någon som har nåt förslag allt mottages tacksamt.

Annons:
jiison
2013-08-28 23:12
#1

Det är aldrig fel med healing. Förmodligen kommer någon att invända mot detta då det finns fall med psykisk obalans då en direkt energitillförsel med speciell avsikt kan förvärra för mottagaren. Det är aldrig fel att be ärkeängeln Rafael om hjälp. Har du ingen allvarlig psykisk åkomma rekommenderas REIKI som är en japansk healingform med tibetanska rötter. Det är säker för de allra flesta att mottaga. Fråga efter REIKI på detta forum. Det finns några som erbjuder det på distans!

equilife
2013-08-29 18:32
#2

Jag skulle nog rekommendera att du fortsätter ta tex Ingefära under lång tid tillsammans med lite annat. Framförallt Protoelytiska enzymmer såsom Bromelain, papain osv. Inflammationshämmande bla men har så otroligt många tilläggseffekter. Finns väldigt myclet forskning på åtminstone Bromelain som jag själv använder. Skulle också rekommendera ett bra vitamin/mineraltillskott, gärna örtbaserat kanske rawfoodklassat nypon/-skals mjöl.  

Sen måste man ha tålamod. Ingen medicin, doktor eller tillskott i världen kan bota din kropp. De kan bara ge bättre förutsättningar för din kropp att läka sig själv.

Hoppas du fick någon nytta av detta. Lycka till och Krya på Dig! <3

månryttare
2013-08-30 22:04
#3

Hej. Tack för tipsen. Då jag själv också använder mig av healing i min vardag så används detta redan. Ingefära brännässla älggräs o daggkåpa göres te på två till tre gånger om dagen. Jag äter en bra vitamin o mineral tablett, varje dag. Men det jag inte testat är bromelain. Så det kan jag lägga till.

tarotlasse
2013-09-01 22:17
#4

#3  

Ja då behöver du inte be ngn annan om Healing. 

Då kan du bara be din egen healingguide om healingen och  det kan ge otrolig hjälp. 

Jag har vid ett flertal tillfällen bett min Healing guide om hjälp och bett honom att arbeta med mig under natten. 

Det har vid några tilfällen hänt rena under som inte läkarna kan förstå för ett så snabbt läkande är omöjligt har det sagt.  

Det är inte vi fysiska personer som ger healing utan en energie som vi förmedlar.  Så inget du behöver be ngn annan healer om . Utan bara o be sin egen healing guide om det så arbetar de med dig. 

Men healing garanterar inget botande men ger oftast en lindring.

Corticon botar ju inte heller men den lindrar och bromsar inflamationen. Men en inflamation i sköldkörteln så skulle jag inte leka mig fram med olika läkeväxter för kan även fövärra situationen.  

Så rekomenderar dig att prata med din läkare om du inte tål corticon för att få andra alternativ o inte ovanligt att läkaren i stället rekomenderar ett naturläkemedel. 

När de traditionella inte fungerar av olika anledningar.  

Men  det kan skapa andra problem har jätte problem själv nu för att  jag ska enligt Fass ha ett läkemedel men det fövärrar ett av mina andra problem  så min läkare har  skrivit ut ett receptbelagt Naturmedel som hjälper men Fass skriver att det är för ett annat användings område. 

Så FK vill inte ge mig eräsättning för denna medicin. 

Läkarna är inte alls främmande att rekomedera naturläkemedel när det är vetenskapligt bevisade o tetade.  Ibland rekomenderar de även de som inte är testade lockså. 

Enligt en engelsk artikel och även av våra tidigare elever som var utvecklare för ett läkedmedels bolag är i dag 75% av de nya läkemedlen rena naturläkemedel men bolagen lägger ner miljarder i forskningen och sedan klassar det som läkemdel och de får inte isäljas längre för naturläkemedel i hälsokostaffären när det nu är ett godkjänd läkemedel- 

Alternativvård får alldrig ersätta sjukvården liksom sjukvården inte  får ersätta alternativvården.

O ngt vi har kunnat se under många år av forskningen av läkemedls bolagen, Men som vägrar jag köppa en tablett som heter Zebra när den tabletten innehåller en växt som Zebrorana innehållern en läke växt som Zebran äter  jag tycket okunskapen imom natuurläkemedel för inland skriker man rakt ut för farliga läkemedels tabletter när det i årtusende tidigare användt detta o nu j´har läkemedelbolagt jagt 3 miljarder i forskning  o naturläkemedels bolagen skriver i högan sky för detta farliga läkemedel,, som innan var precis samma  sså en frutansvärd dålig kunskap om både natur medicin och läkemedesmedicin tyvärr  

Kombinationen mellan båda ger oftast det bästa resultatet. 

Lasse

equilife
2013-09-02 09:41
#5

Lasse, hade du bråttom på slutet? Blev mycket felskrivningar osv (såg ut som när jag skrivit, innan jag redigerar) 😃Finger dyslexi skyller jag på… Hur som helst, hade lite svårt att hänga med i det sista. Ville bara säga att vad gäller mediciner inom läkarvården så kan man inte ta patent på ett naturmedel så även om de verksamma substansen från början kommer från naturen så syntentiserar man den sen. Då kan man ta patent som man kan skydda från kopiering och tjäna mer pengar i slutänden. Det är en mångmiljardindustri. Finns problem även inom den alternativa medicinen men inte i samma omfattning. Problem uppstår många gånger då man extraherar ett verksamt ämne från en växt och säljer den som undergörande men hade man använt hela växten så hade de övriga ingående ämnena gett än bättre effekt. Ex på detta är salicylsyran i tex Älggräset. Salicylsyran är smärtlindrande och inflammationshämmande, det vet väl alla. Många ärt vi väl som ätit tex treo eller magnecyl vid huvudvärk tex. Men det är också retande på slemhinnor och kan bidra till magsår. Tar du istället hela örten i detta fall älgört så läker den magsår. Hur? Jo de ingående ämnena i växten, förutom salicylsyran även hartser och annat, samarbetar och hjälper i kombination till med läkningsprocessen. Naturen är smart! När vi människor ska in och "kludda" med detaljer, oftast pga girighet eller hybris så blir det såvitt jag kan komma på ALLTID sämre.

Tuva-Lena
2013-09-02 09:41
#6

Den ört du dessutom skulle kunna prova är vide. Den innehåller salicylsyra som ju är inflammationshämmande.

Meditation i kombination med suggestioner är en annan metod för att förmå kroppen till självläkning - hypnos med andra ord. Resultatet lär du inte känna omgående men en (själv)läkning av ett skadat organ måste få ta sin tid, jämför med en fraktur till exempel..🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
tarotlasse
2013-09-02 11:14
#7

Jo jag har ju lite mer en fingerdyslexi.

Jag är diagnoserad dyslektiker o när jag blir trött så blir problemen ännu större så borde kanske inte skriva sent på kvällarna.

Lasse

månryttare
2013-09-02 22:35
#8

Nja jag experimenterar inte så mycket pga sköldkörteln. Jag har i många år haft problem med min kropp. O örtmixen jag dricker är pga muskel o ledvärk. Det håller kroppen i någorlunda skick. Fungerar viden på samma sätt som vitpilen? Tack för tips om hur göra själv healing då jag än så länge bara jobbat med healing för husbehov . Meditation ihop med suggestion hur o var gör man detta?

tarotlasse
2013-09-03 22:24
#9

# 8 jag använder mig  av Lars Eric Uneståhls skivor det finns nog ett 70 tal olika inriktningar nu har vissa jätte svårt att reda ut lars enlit en del tråkiga röst men har själv inte några problemen och då gör jag helt en gen skiva med grund musiken och med min röst . Ett aáv cd.n kan vará att målbiklder för idrottds männ som kan var enormt hjälpsamma men sp kommer den där jäkla golfbollen med inaffirmtionen så då kan man utan vidare  ta muciken från grund skivan utan ljud o sedan anpassar du affirmationerna till just den persones problem och gör en sssspréciellt anspast cd flr den personen för vi är olika personer. Så ena affirmationen kan vara toppen o nästa affirmation göra mer skada så mångs får man arbeta om för att få ett riktigt bra resultat men det kan ta lite tid men vara ruggigt bra resultat. Så många gånger får man anpassa skivan för den enskilda personen Lasse

Upp till toppen
Annons: