Annons:
Etiketthomeopati
Läst 1384 ggr
Tuva-Lena
2013-10-25 10:25

Portugal tillåter komplementär medicin!

Fantastiskt att ett EU-land!!? kan gå sina egna vägar!👍 Då finns det hopp om framtiden också och att individens rätt att välja inte överskuggas av Storebror's vederhäftiga åsikter.🙂

Portugal kan.. som står på ruinens brant, men Sverige som är ett ekonomiskt oberoende land vågar över huvud taget inte ha några egna åsikter, utan väljer att följa med strömmen som de döda fiskarna.🤔

Kolla känken! Portugal skyddar homeopatin

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Olaf]
2013-10-25 14:04
#1

Heja Portugal! OT snart kanske det blir olagligt att köpa opastöriserad mjölk hos bonden. Inte ens det beslutet ska jag få ta själv. Jag är ingen omyndig död firre, jag kan tänka själv och göra egna avvägningar. Fattar inte att det ska vara så svårt att låta folk få bestämma själva sin vård, sin mat etc. Så därför blir jag glad av såna här nyheter…ger mig hopp om mänsklig mognad.

Ians
2013-10-25 15:01
#2

En bra nyhet Tuvan, och håller med olaf också!

Pagan
2013-10-25 17:48
#3

Grattis Portugal🙂Strålande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Volito
2013-10-26 09:12
#4

År eller två sedan läste stor artikel om att i Norge också är fin samarbete mellan skol och alternativmedicin…

I-I-I
2013-10-26 11:42
#5

"Dagens homoepati" ser jag inte som en särskilt oberoende källa angående nyheter om homeopati.

Med det sagt; homeopaterna i Portugal har inte blivit erkända av skolmedicinen i Portugal. Homeopaterna har fortfarande att bevisa att deras metoder har medicinska effekter utöver placebo för att vinna ett erkännande av skolmedicinen, detta gäller globalt.

Det enda som har hänt, egentligen, är att de som vill vara homeopater eller annat inom alternativmedicinbranschen, måste ha studerat medicin (skolmedicin/allmänmedicin) vid något lärosäte för att ha laglig rätt att arbeta som terapeut. Ganska långt ifrån vad "Dagens homeopati" hävdar om att "Portugal skyddar homeopati", med andra ord.

Det innebär på inget sätt ett "erkännande" från skolmedicinen, som homeopater världen över nu försöker få det till. Det har de fortfarande kvar att göra sig förtjänta av.

Upp till toppen
Annons: