Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1816 ggr
[Olaf]
2013-10-25 13:51

Sola pillevicken!

Kunde inte låta bli att sätta den rubriken. Ansvariga kan ändra till mer sedesam om så önskas. Jo enligt forskning så påverkar solen testosteron-nivån. Och allra mest om man solar testiklarna. Testestornnivåererna sjunker över lag hos männen idag så att sola kropp och pillevicken kan vara motverkande medicin. "Exposing the skin to sunlight for just 15-20 minutes can raise your testosterone levels by 120 per cent, says a report from Boston State Hospital in the US. The research also found that the hormone increased by a whopping 200 per cent when genital skin was exposed to the sun. Stick to the privacy of your own garden though – we don’t want any arrests." http://www.mensfitness.co.uk/lifestyle/1558/10-ways-boost-testosterone La in detta under gamla huskurer eftersom nudistbad tycker jag kan få räknas in som huskur utomhus.

Annons:
Ians
2013-10-25 14:59
#1

😃, så fina i kanten är vi väl inte så vi inte mäktar med en sådan rubrik 😉

För visst måste man även tala om mäns hälsa, det skrivs ju spalteter om bröst, så det kan vara en bra motvikt med lite tips och trix för herrar också.

MEN håll er hemma i er egen trädgård, när i ska sola de delarna av kroppen 😉 så ni inte blir anmälda!

Tuva-Lena
2013-10-26 09:48
#2

Så sött namn du har hittat på de ädla manliga delarna!🙂

Näe, det är nog inte att rekommendera tror jag, för den som alltid ligger gömd i det fördolda vill nog inte titta fram när solljuset är som starkast heller .. Tänk bara vilken risk för att bränna sig! och sen vet vi ju att värme INTE är bra för testiklarna heller, som helt enkelt håller på att kvävas! Och kvävs man blir man inte speciellt effektiv - med tanke på dem som vill bli föräldrar då… 😉

Härligt inlägg Olaf!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Olaf]
2013-10-26 13:16
#3

#2 Hehe ja nåt namn måste man ju ta till. Fast lite sol ska väl en karl tåla. Och testestoronbrist är inte bra. Man kan väl sola lite lagom inte i middagssolen då. Även pettterniklas kan behöva se solen nån gång ibland.

penke
2013-10-27 20:08
#4

jag är så pryd o blyg att det tog två dagar innan jag vågade öppna tråden 😮 

jag har noterat ..hormon-nivån ökar på våren med mer sol,
och bara ben..😛
 likaså när jag varit på trikåfria salta bad..
 det är en härlig känsla, sola HELA kroppen
 bra för självkänslan.. att slippa lik-bleka partier på kroppen
Det, o vetenskapliga fakta ihop *ler*

☀️😎

   penke

Upp till toppen
Annons: