Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1331 ggr
Tuva-Lena
2013-11-18, 10:55

Allergi - glucosamin/artrox

Jag har haft ont i höften/ljumsken i ett antal månader. Trodde först att det kom från ryggen, ni vet ischiasvärk..? Så jag behandlade med lasern och har gjort många gånger under tiden, och visst har värken släppt men kommit tillbaka efter någon vecka..🤔 Riktigt ont har det varit så jag har till o med fått halta när jag gått mina promenader. Men så kom jag att tänka på höften, värken strålar ju ut i ljumsken och höften…?

Därför skickade jag efter glucosamin, tänkte att jag skulle testa det eftersom inte värken har gett med sig. Två kapslar - till fyra, skulle man ta så jag började med två och redan dagen efter fick jag ont i hela buken. Tänkte att det kunde bero på magkatarr som jag kan ha av o till, ändå kändes det här annorlunda..?🤔 Fortsatte med glucosaminet ännu en dag, men då plötsligt en morgon hade det slagit upp röda utslag på hela buken, armarna och händerna!😮Det riktigt hettade i händerna!

Man lägger ju ihop två och två och drar slutsatsen att det måste bero på något jag har ätit, och sedan det var det inte svårt att komma på att det var glucosaminet jag inte tålde, som jag endast hade ätit i fyra dagar..

Jag slutade genast med det och nu, två dagar senare är utslagen och buksmärtorna borta.

Glucosamin innehåller ämnen som utvinns ur skaldjur, så antagligen är jag allerigisk mot just skaldjur då, även om jag aldrig har visat några såna symptom tidigare.. 

Tänk på att kolla vad kosttillskotten innehåller för det framgår ju sällan i reklamen, där försäljningsargumenten är det man framhäver!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
Ians
2013-11-18, 12:00

Exakt Tuvan, man måste kolla vad saker utvunnits från. På en del tillskott står det faktiskt varnings text ang vad man som allergiker skall tänka på, men inte på alla!

Upp till toppen
Annons: