Alternativ behandling Uppsala. Rekommendation ?
var hos en föredetta doktor eller sjuksköterska eller vad han nu var utbildad till innan han riktade in sig på homeopati och kineselogi.
Min pappas kusin blev i stort sett botad från sina allergier som höll på att ta livet av henne (hon höll på att svälta ihjäl för att kroppen inte accepterade nästan någon form av mat). Nu är hon lite glutenkänslig, men äter i övrigt allt tror jag.
Jag gick hos honom en period, och blev bättre i magen, också gluten känslig. Men har de senaste åren flyttat runt mycket och inte haft möjlighet att ta mig till köping där han har sin mottagning, Solpunkten.
Jag bor nu i Uppsala. Och undrar om det är någon som har något ställe att rekommendera. Homeopati, kenesiologi eller något annat ni tror kan fungera
Jag är enormt, sjukligt trött, och har mycket problem med magen. Vanliga sjukvården verkar inte kunna hjälpa mig. Där har jag varit så många vändor.
Inlägget är borttaget

Nu bor ju inte jag åt det hållet, så jag kan inte rekommendera någon så jag överlåter din fråga till någon som är mer "känd" i de trakterna.
Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig ❤️
Jag tror du överdriver din kusins allergier. Om det nu är så att dennes allergier är så kraftiga att hon har legat för döden på grund av dem, så är jag bombsäker på att hon får hjälp från den riktiga vården. Jag tror du ger ära till helt fel grupp människor när du menar att det är homeopatiska preparat som gör att hon kan överleva. (Radera inte det här meddelandet, Ians! Det bryter inte mot skrivreglerna och det är rent utsagt diktatoriskt av dig att ta bort inlägg bara för att de är kritiskt granskande av originalposter.)
Det är hennes ord.
Och visst hjälpte vården henne på det sätt de kunde. Tror hon var inne och fick dropp i perioder när det var för illa, men de kunde inte göra något åt själva problemet.
Sen vad det var som gjorde henne frisk, eller hur han kunde tala om för mig vad som behövdes för att min mage skulle kunna hantera gluten igen. Det vet jag inte. Men några månader med zink tillskott så kunde jag äta vad jag ville igen.
Det var "riktigt" zink tillskott, ingen homepatisk blandning, men ingen inom vården hade kunnat tala om det för mig.
Senare har jag pratat med en doktor om detta, som själv sa att ja, det syns ju inte på blodproven, men man kan ha brist ändå…
VAD ska jag göra då?!