Annons:
Etikettövrigt
Läst 2589 ggr
shigne
2013-12-08 09:55

2:a advent bubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron och välkommen till en helt underbar dag!

Här snöar det, är nån stackars minusgrad och blåser lite lätt. Låg kvar i sängen en stund i morse och filosoferade medan jag tittade på det härliga snöfallet som kommit.

Tänk vad lyckliga vi är ändå - oftast gnäller vi över oväsentliga saker. Som jag igår då jag hittade några nya gråa hårstrån och suckade uppgivet att "jaha, så var man då ett steg närmare då!".

Men tänk på alla dom som skulle ge vad som helst för att få åldras, dom som gick bort alldeles för tidigt, för att finnas kvar på jorden och vara med sina nära och kära - på både gott och ont!

Tänk att just jag får uppleva alla dessa livsstormar, jag kan vara ute i vilket väder jag själv önskar etc. etc.

Önskar alla en riktigt fin 2:a advent, tusen kramar och är rädda om Er och om dagen!

Annons:
abbis
2013-12-08 10:16
#1

Ja du Shigne ..Det är alltid nån som har det värre..

eller som mamma sa till mig när jag va liten-Ät upp maten , barnen i biafra får svälta! Inte förstod jag det då😕..

Uppehåll här och vindstilla..Skönt då det är julmarknad på 2 ställen faktiskt i stan och en massa annat kul..

Vi har ju öppet

Bakat igår och i förrgår gjorde jag dubbel sats an lakritsknäck..Hälften gjorde jag klubbor av …Dom har jag slagit in i cellofan och röda rosetter..

Blir kort dag idag men säkert intensiv. Ska försöka glasera lite och få mina nya hängtomtar  och glögg/soppgrytor klara ..

Ha det så gott på andra advent

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-12-08 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

😃Ja så är det shigne!❤️

Att sedan själva livet har med kvalité att göra är en annan femma.. Läste just Mandras inlägg om Ödet och hur man kan anpassa sig till sitt öde, som en väg till utveckling, eller utmana ödet om man känner för det - och det gör nog jag.. jag utmanar allt som rör sig och går det inte åt pipsvängen så har jag i alla fall tagit ett steg till i den utvecklingen!

Här snöa-de det när jag vaknade men var 12 grader kallt! Va?! Det brukar ju bara vara några minusgrader när snön faller..🤔Här ute på landet har jag ju inga vinterkläder heller, men igår eftermiddag var jag upp på vinden och rotade i gamla säckar, och si! Hittade jag inte mina gamla täckbyxor från 70 kallt! Här ute är det inte så noga så jag drog på mig dom och dom var lika varma som en uppvärmd braskudde!🙂 Njöt av promenaden fast det var mörkt och där borta vid "bränna" stod rådjuren som vanligt den tiden, och tittade storögt på mig där jag kom med voffsen. Älskar skymningen och alla väsen man får träffa då!❤️

Idag: stada bara för skojs skull, nej jag BORDE nämligen ta golven inne i stan innan vi flyttar dit.😞

Ha en fin dag alla fina!❤️

Vid "bränna" där rådjuren brukar hålla till. Bilden från ljuuuva september!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-12-08 10:32
#3

God morgon på dig shigne och alla som tittar in!

Så fint och sant du skriver, dom flesta av oss gnäller nog i bland över bagateller. Vi tar så mycket för givet, att få vakna friska och rörliga i både kropp och knopp tex. Vi har så mycket att vara tacksamma för, men ofta glömmer vi det i vardagens alla måsten och krav.

Här är det 10 minus nu och vindstilla, nån mer snö ska visst inte bli dom närmsta dagarna i alla fall.

Önskar er alla en härlig andra advent. Kram❤️

Toyan
2013-12-08 10:46
#4

Go'morron abbis och Tuvan!

Full rulle på er som vanligt, lycka till med försäljningen abbis.

Visst är det bra att spara på saker Tuvan, man vet aldrig när dom kommer till användning😉 Skulle gärna följa med på era skymningspromenader.  Vacker bild🙂

Pagan
2013-12-08 13:40
#5

Hej på er

Har haft en datafri vecka. Har varit annat som dragit och slitit i mig att orken bara tröt. Men nu är jag på banan igen och det känns ju klart gott.

Har också haft de där tankarna Shigne. Och i dag mer än vanligt. Å de där med barnen i Biafra, ja, det hörde jag hela bandomen jag också Abbis. Jag sände faktiskt ett kuvert med stekt ägg med adressaten till alla barn i Biafra när jag var i 6 års åldern. Stackars brevbärare.😃Tror vi var rätt många som ville dra lasset.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-12-08 16:29
#6

Go´midda på er 😉

Bidde lite omdirigeringar i planeringen igår, en kollega hade gått  i däck rejäl, och skadat ryggen, och en hade svårt att ta sig till stan för att jobba. Inte en människa som kunde ställa sig i tofflorna och jobba,  fanns att uppbringa, så då ringde de mig som ifs hade vilat ett par dagar till om jag fått.

Det var ju bara att ta på sig tofflorna och gå iväg, för inte kunde en stackare rodda hela huset själv. Nu blev det ju bättre än vi trott, hon med transport svårigheter tog sig till stan, så vi blev 3 tillslut iaf.  Tanthotellet bjöd dessutom på ett rätt ok tempo, under nattens gång så det blev en rätt bra arbetsnatt trots allt. Med två Mycket trevliga kollegor, och att jag fick mer betalt för att jag gick in på en ledig dag, gjorde ju inte saken sämre 😉

Ja du Shigne allt har sitt pris, ingenting är gratis. Vill man bli äldre och inte slänga in handduken i unga år så, kostar det på både kroppsligt och andligt. Gråa hår, kråksparkar kring ögonen och allt annat som kan tänkas börja förfalla innan vandringen  på livets stig är över.

Såg en bild bla på Britt Ekland som ser rätt fräsch ut för sin ålder i dokusåpan "Svenska Hollywoodfruar", men privat ser hon ut precis som de flesta, när de är ute med vovven en tidig morgon! Allt är en illusion helt enkelt! Dessutom ser många jag vet i hennes ålder bättre ut, utan makeup en tidig morgon, pga att de inte försökt dra och slita i skinnet för att få  det mer medgörligt, allt har sitt pris som sagt.

I andra kulturer är ålder något som ger aktning och ingen förvånas över att man faktiskt ser lite "ostruken och skrynklig ut i skinnet"  vid högre ålder, man uppskattar den livserfarenhet som ligger bakom istället.

Vänder man på det så kan man ju glädjas åt att man hunnit en bit på livets stig och vara glada för att man inte lever på sitt utseende iaf, en duger precis som en är och det är inte DET som avgör vad folk tycker om mig egentligen, jag kan ju kosta på mig Den lyxen eller hur !?

Annons:
Upp till toppen
Annons: