Frågelek för medlemmar..
Jag tänkte jag skulle kopiera en "lek" man har lagt in på "Hållbar livsstil". (Hoppas att det är okay..? ;)
Den går ut på att vi ställer frågor till varandra och efter varandra, så den som kommer in i tråden svarar endast på den sista frågan i tråden.
Vi kan fråga varandra om vad som helst, men visst är det bra om frågorna går i hälso-livsstils-anda.
Jag börjar med en fråga och den första som besvarar den lägger sedan in en ny fråga, till nästa trådbesökare… o s v..
Lagar du din egen mat eller köper halvfabrikat alt färdiglagat?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Kul idé!
Svar:
Jag lagar maten själv och försöker i möjligaste mån välja bra råvaror, som ex. eget kött, fisk, potatis etc. Grönsaker köper jag i affären pga att jag varken har tid, intresse eller gröna fingrar. En och annan köpt pizza kan slinka ner ibland, men där går nog gränsen.
Närproducerade ekologiska kryddor så långt det är möjligt.
Min fråga:
Är kravmärkta/ekologiska produkter så bra som det sägs? Jag menar, är det så självklart att det är dessa produkter som vi ska välja i första hand, eller finns det bättre?

Bra fråga shigne! Fast… nu är det meningen att du skall ställa en personlig fråga till nästa besökare, inte en åsiktsfråga så att säga.. *sorry* ;) Förlåt om jag var otydlig!
Men jag kan svara på din fråga för skojs skull då. Ja, jag tror att de är dom bästa vi kan välja för närvarande. Helst skulle jag vilja ha närproducerade - och kravmärkta varor - på allt jag stoppar i mig men dessvärre är det en omöjlighet. Sedan förekommer det ju ALLTID luft-och markföroreningar i alla jordar numera, men vad göra..?
Då ställer jag nästa personliga fråga:
Hur ofta äter du godis eller andra sötsaker, bakverk o dyl..? ;)

Ett par gånger i veckan.
Tror du på healing?

Yllestrumpor. Brukar sova i dom nu på vintern.
Odlar du egna grönsaker?

Nja…. Har inte gröna fingrar för fem öre - men det kan på sin höjd bli en till två gurkplantor iallafall.
Vilken alternativ behandling provade du sist och resultatet/vad tyckte du om den?

Det var nog kosmetisk akupunktur i samband med att jag gick kursen, för tre år sedan. Visst tyckte jag om den, kan väl inte annat säga..? ;) Den ger inte bara en härlig boost åt fejset, hela kroppen får en extra skjuts! Annars blir det dåligt med alternativa behandlingar för oss som jobbar med dem…skomakarn's barn ni vet.. ;)
Sover du naken?
(Lite fräckare fråga men det är ju nyttigt för kroppen att få andas, som är instängd hela dagen. ;)

Har jag alltid gjort
Lämnar Du/ Ni garanti på era arbeten eller gör ni det för pengarna alernativt för att det är kul?
J.G

Jag lämnar normal garanti på det jag tillverkar..dvs man kan inte slänga saker i golvet och tro att man får en ny..och självklart gör jag det för pengar för luft kan man inte leva på och även för att det är kul🙂
Äter du MSM och i så fall vilken dosering och varför?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Näää inget MSM för mig… förresten vad är det bra för? *frågar kusinen från landet* ;) Jag äter D-vitamin nu under vintern, annars inga tillskott. :)
Hur ofta bakar du eget mat-eller sötbröd?

Alldeles för sällan nu för tiden. Förr när barnen var små bakade jag flera gånger i veckan,både matbröd och fika bröd. Nu när jag bor själv har jag blivit bekväm och bakar sällan, det är flera månader sen jag bakade något.
Vilken tid på morgonen vaknar du och går du upp?
~ mayolica ~

Efter alla helger som varit + sjukskrivningen, så sover jag alldeles för länge.
Men försöker stiga upp vid 6-7 tiden - vilket är min normala tid vardagar. Pigg är jag inte förrän jag fått i mig kaffet!
Egentid - vad innebär det för dig?

Havregrynsgröten imorse! Faktiskt! Himmelskt gott med hallonsylten jag gjorde på vildhallon, och jag tänkte: Det här skulle jag kunna leva på - ett tag i alla fall.. Mmmmmums! :)
Vad är din första tanke när klockan ringer på morgonen..?