Annons:
Etikettövrigt
Läst 1340 ggr
[Olaf]
2/6/14, 10:35 AM

Kemikalieinspektionen larmar!

Jag satte rubriken så för att det skulle få plats. I själva verket är det den före detta generaldirektören Ethel Forsberg på kemikalieinspektionen som fått nog av hysch hyschet om kemikaliernas enorma spridning. Hon fick rådet att hålla tyst om saken (munkavle) men väljer nu att ryta ifrån och skriva en bok. (Magi-cat tog upp det här inne på oförklarade fenomen. Jag sprider vidare.) Var tredje sekund framställs en ny kemikalie….vi är fullkomligt marinerade i kemiska ämnen enligt Ethel Forsberg och mest utsatta är de små barnen! Andreas Carlgren hade deklarerat att kemikaliefågan INTE är en prioritet och hans sekreterare uttalade sig att "kemikalier är inget folkhälsoproblem" det var de uttalandena som fick henne att gå i taket och få nog av tystnaden. Artikeln från Svenska Dagbladet kan ni läsa här. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/det-liknar-formynderi_8959978.svd PS Detox är inget att skratta åt i dessa tider. Kvinnor borde detoxa så mycket de bara kan innan de skaffar barn och ska amma. Läs artikeln så förstår man varför.

Annons:
mwetterstrand
2/6/14, 10:41 AM
#1

Intressant artikel, men Detox fungerar inte eftersom de ämnen man önskar rensa kroppen från är bundet i kroppsmassan. Detox kan ha andra positiva hälsoeffekter, ungefär samma som vid fasta, men om syftet är att "skölja" bort kemikalier är det meningslöst.

[Olaf]
2/6/14, 10:48 AM
#2

Det där råder det delade meningar om. Och ämnet detox förtjänar en egen tråd. Denna handlar framförallt om larmet från fd general direktören på kemikalieinspektionen. Forts artikel: "Händelsen fick henne att fatta ett beslut: hon måste slå larm. I bokform skulle hon skriva om politikernas naivitet, kemiindustrins mörkläggning och om de skadliga ämnen som – för att använda hennes egna ord – dag och natt marinerar våra kroppar. Den gången satte regeringen munkavle på sin generaldirektör. I dag är Ethel Forsberg samhällsbyggnadsdirektör vid Region Gotland och redo för släpp av boken ”Makt, plast, gift och våra barn”."

mwetterstrand
2/6/14, 11:33 AM
#3

#2

Kan du länka till en studie i som stödjer teorin bakom "detox"? För att betraktas som seriös bör den som du säkert vet även vara publicerad i en välrenommerad tidskrift.

Magi-cat
2/6/14, 1:19 PM
#4

#3 Kan vi ägna oss åt trådämnet? Det finns mycket att säga om det. 

#0 Det är bra att Ethel Forsberg tar bladet från munnen! Hoppas boken får många att reagera också…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
2/6/14, 4:58 PM
#5

Håller med Magi-cat….vi håller oss till diskussionen om Boken här!

Bra att Ethel Forsberg drar fram de ljusskygga beslut som våra politiker helst vill att vi är ovetande om!

mwetterstrand
2/6/14, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är naturligtvis bra att fokus sätts på detta om det är ett stort problem, men jag tycker man ska försiktigt med att dra förhastade slutsatser innan man läst boken (antar att ni gjort det) och innan andra sakkunniga på området uttalat sig om innehållet.

Annons:
Magi-cat
2/6/14, 5:36 PM
#7

Boken har inte kommit ut ännu.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mwetterstrand
2/6/14, 5:58 PM
#8

#7

Det hade jag missat, tack. Kanske ännu större anledning att inte ropa "vargen kommer" riktigt än. Ska bli spännande att läsa både bok och reaktioner.

Upp till toppen
Annons: