Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 1957 ggr
Magi-cat
2/13/14, 2:25 PM

Hampa - hur äter man det?

Jag har råkat inhandla hampapulver och oskalade hampafrön. Är det någon här som vet hur man anrättar det? :-) (Som mat/kosttillskott)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Näring
2/13/14, 6:16 PM
#1

Hampapulver vet jag inte hur det är tänkt att användas, men det är bara att blanda det i mat, smoothies eller nåt. Men fröna kan man äta som dom är eller blanda i mat/smoothies. 1-2msk/dag är en lagom dos.

Både när det gäller pulvret och fröna (eller vad som helst för den delen) så finns det inga regler för hur dom ska användas. Det är du och din fantasi som bestämmer. Va inte rädd för att göra det på ditt sätt, även om du är helt ensam om att göra så.😉 Tanken är ju att man ska få i sig näringen, hur fröna/pulvret/whatever tar sig från förpackningen och ner i vår mage är egentligen oviktigt. Men jag förstår samtidigt att man kanske vill ha tips ändå 🙂

Själv blandar jag ner 1msk hampafrön i maten när den är klar och ska ätas.

Magi-cat
2/13/14, 6:23 PM
#2

Tack! Jag visste inte om det måste kokas eller så, men det behöver man alltså inte.. Då ska jag börja stoppa i mig…:-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
2/13/14, 6:54 PM
#3

Hampapulver blandar jag i mina smoothies, det är rikt på protein bla

Kokas? Nej det behöver du inte strö fröna på sallader, i musli etc etc det är bara din fantasi som stoppar dig 😉

Upp till toppen
Annons: