Vikten med motion...
…igen 🙂
Det är inte bra att sitta för mycket. Inte särskilt nytt, men här är en bild som visar på riskerna.
Så ta ett varv ibland!
http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/warning-sitting-can-kill-you.html
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nä ingenting nytt, men väl så viktigt att bli påmind om! Tack Katten! Bästa sättet att inte sitta för länge är att skaffa hund, om man nu har svårt för att komma igång, helst en hanhund då som vill gå ut o "märka revir" när den kissar, tikarna är ju inte så nogräknade även om dom behöver komma ut också.
Vovven och jag går kring en mil om dagen, i omgångar då för att inte trötta ut honom som har diabetes..
Yoga kan inte nog överskattas, så bra både för smidighet och knopp! Allt skall göras i LAGOM dos, ingen "överträning" som bara skapar stress, och stress är ett GIFT för kroppen! Och frustration, för dem som inte har samma förutsättningar eller ork som träningsnarkomanerna. Dom är inga förebilder för oss vanliga dödliga! Ta det i din egen takt och gör motionen till någonting roligt istället, då är det lättare att fortsätta också och göra den till en rolig vana.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jätte bra påminnelse Maigi-cat!
Mitt liv har blivit mycket bättre hela dagen sedan jag började yoga regelbundet! Piggare och gladare och mindre värk!

Tillskott av vovve är här uteslutet. Kisse lägger in veto. 😃
Men absolut, yoga, promenader och vad man nu föredrar…och i den här forskningen om sittande framkommer också att det hjälper inte upp det hela med något intensivpass i veckan, om man därutöver sitter de flesta timmar av dagen.
Jobbar man vid dator eller annars mycket stillasittande hjälper det att stå upp så mycket man kan.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen