Annons:
Etikettövrigt
Läst 2013 ggr
Ians
2014-03-04, 10:21

10 minuters rörelsen....

Tänkte att vi här kunde skriva lite om något vi länge tänkt komma igång med, något som vi aldrig känner att vi har tid med. Trots att vi Vet att det är både bra och nyttigt för oss.

en promenad

Yoga

Meditation

skriva

Eller något annat som får dig att må bra i vardagen.

Det är så lätt att projekten blir oöverstigliga, och därmed inte blir gjorda, utan stannar vid tanke projekt.

själv har jag tänkt att jag måste börja yoga igen, men hinner aldrig…..börjar imorgon! Känns det igen? Och så går dagarna veckorna och månaderna utan att man kommer till skott!

Men 10 minuter har man över VARJE dag jag lovar! Och början man där i all enkelhet så är man plötsligt igång, utan att det blev så knotigt och jobbigt som man trodde! Plötsligt har man gjort sitt tanke projekt till en vana…en God vana som ger mycket tillbaka till en.

Vad är ditt mål, ditt tanke projekt, det du tänkt att börja med?????

Hänger du på???? 10 minuter har du väl till överst för att må så bra du kan?

Kom igen nu och gör denna våren till den tid då du började med det du länge tänkt på…..ta små små steg och plötsligt är du där!!!!

Annons:
gummimamma
2014-03-04, 19:48

10 minuters rörelse, det är precis vad jag kommit igång med! Kanske inte varje morgon, men oftast, tar jag 10-15 minuter på yogamattan och gör några stretchande rörelser, lite yoga, innan det är dags att hasta till jobbet. Det känns uppiggande!

Tuva-Lena
2014-03-04, 20:05

Ååå vilken bra tråd Ians!👍

För så är det ju! Vi går omkring och VILL göra så mycket som vi skulle må bra av, men tycker att vi inte "har tid". Visst har vi det! Om vi skippar nånting annat som ändå inte betyder så mycket i det stora hela..

Så idag, som ni märkte i morgontråden, tog jag tag i leran och började kladda ihop mina tvålaskar som jag har "sett" framför mig så länge! Och roligt var det också!😃Och får man hjälp av vårt proffs på lera så blir det ju ändå roligare! Tack abbis!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2014-03-05, 08:06

Jag yogade mina "10min" igår. det blev 15 min!

Sedan hade jag energi hela dagen så jag röjde loss ordentligt här! Fick sorterat och tömt en garderob som skall slängas, tvättat, möblerat om i vardagsrummet (Flyttade alla tunga bokhyllorna och soffan etc själv) , skruvat ihop några pallar som vi skall ha staplade som extra stolar, när hela familjen kommer på besök, och lite allmänt plock!

Det var länge sedan jag var så energisk på en och samma dag! Dessutom hade jag inte till närmelsevis så ont i kroppen som jag brukar ha annars, min fibro blir bättre med yogan!

Så varför jag inte håller på med den regelbundet är en gåta 🤔. Strax är det dags för dag två ….jag är ju i början av mina föresatser!

Kul Gummimamma och Tuvan att ni kommit igång ni också!

Elpida
2014-03-05, 14:17

Då får det bli varvning av yoga och meditation för mig. Jag behöver en spark i arslet för att komma igång!🙂

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2014-03-05, 14:39

10 minuter/dag är allt som behövs för att komma igång 😉

För om man satsar på bara 10 minuter, så kan man känna sig nöjd om det faktiskt bara blir dessa 10 min. blir det längre är det en bonus 🙂

Elpida
2014-03-09, 22:05

Det har blivit healing istället i helgen i och med utbildningen. Fast det är lite som meditation när man kommer in i flödet och börjar jobba. Inte för att utbildningen handlar om healing, men det liksom smiter in ändå =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Rosen05
2014-03-13, 19:33

Blev nog intresserad av att testa och börja med yoga 1o min per dag, men jag skulle gärna vilja få några tips på enkla övningar. Kan Du Ians eller någon annan  tipsa mig så vore jag glad och tacksam?

Rosen05Sol

Ians
2014-03-14, 08:31

Rosen05,

Solhälsningen är toppen att börja med, då det är en helserie övningar.

shigne
2014-03-14, 11:50

Jag hänger med…. 10 min kan jag avvara för nått jag mår bra utav.

Det får bli promenader, yoga, lite tjo-fadderittan-dans eller nått!

Ians
2014-03-14, 18:08

Tycker jag Shigne!

Själv mår jag toppen nu när jag gjort det till en vana att yoga en stund varje dag, 10 min är minimum hinner jag mer …läs orkar…blir det mer och det är bara en bonus då!

Rosen05
2014-03-16, 20:40

Hej Ians!

Tack för tipset med "solhälsningen"! Men var kan jag hitta den så att jag kan se hur jag ska utöva den?

Kram Rosen 05Sol

shigne
2014-03-17, 08:03

Rosen05 - här är ett tips;

solhälsning

Jag googlade på "solhälsning" och fick upp en hel del tips - så det finns en hel del att välja på, nått som man känner passar en själv!

Ians
2014-03-17, 17:47

Ja det finns flera instruktions videor på Youtube där man ser hur de gör  Rosen05 😉

Annons:
Rosen05
2014-03-17, 18:46

Ja okey, tack Ians! Vinkar

Hälsn Rosen05

gummimamma
2014-03-18, 19:46

Har ni tillgång till bastu? Prova med yoga där! Saunayoga/bastuyoga verkar vara stort i Finland. Jag hittade info om det av en slump, och har nu sökt mer fakta på nätet. På www.youtube.com hittade jag lite filmer om det. Jag har aldrig provat det så där i grupp, men däremot har jag många gånger gjort stretch-övningar i bastun efter gymmet. Riktigt skönt! Nästa gång jag bastar ska jag prova på lite fler övningar, som jag fick tips om på youtube.

Ians
2014-03-19, 12:56

#15 Ja har man en bastu så är det ju onödigt att betala dyra pengar för att gå på Bikramyoga!

Så Go Gummimamma!

Värmen gör dessutom kroppen mer mjuk och man kan ta ut rörelserna lite mer, undviker skador etc Bra för de som är stela och har spända muskler!

Nu blir jag lite sugen på att hitta en bastu och yoga loss 🙂

Rosen05
2014-03-24, 17:55

Tack Shigne för länken! Sol

Upp till toppen
Annons: