Annons:
Etikettövrigt
Läst 360 ggr
shigne
2014-04-15 06:51

Tisdagsbubbel 15 april!

Gomorron!

Steg upp strax före tuppen idag. Blåser rätt kraftigt och +4 grader. Känns lite halvruggigt att stiga upp så här tidigt, samtidigt så himla lungt och skönt - nu kan jag ta mig tid att vakna ordentligt.

Har visst varit fullmåne inatt? Månen var så stor, rund och vacker när jag drack mitt morgonkaffe. 

Planer för dagen: vädra snabeldraken och sen ut och se om det går att få ordning i vedboden! 

Önskar er en fin dag! Kram

Annons:
Tuva-Lena
2014-04-15 09:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morrn shigne!

Du ska nog inte gå upp med tuppen ändå, för då är det lätt att man tar fel på dag till o med! Vet du, vi har tisdag idag så jag ändrade i din rubrik.Skrattar

En underbar morgon hos oss, solen skiner och det blåser här också och är en plusgrad, men solen värmer redan.

Ja visst var månen fin igår kväll? Jag tar ju sista svängen med vovva' vid midnatt och då var det såå vackert ute! En molnslöja låg framför månen så det blev ett extra magiskt sken och skogens silhuetter skapar fantasifigurer som kan se riktigt hotfulla ut, med lite fantasi då.Skämtar och det har ju jag.. En del fåglar sjunger fortfarande, dom som har bråttom att skaffa sig en partner då, hur man nu kan tycka att det är värt att spendera natten vaken för en sån sak..? Ha ha.. Skrattar

Jag var på yogan igår som vanligt, såå himla skönt och min enträgna tinnitus försvann på studs. Kommer nog från nacken den där skiten..FunderarIdag ska jag göra en dam vacker med kosmetisk akupunktur, en mysig kvinna och vi har verkligen roligt då vi träffs!

Ha en fin dag allihopa och du shigne får titta en extra gång i almanackan tror jag..Skämtar

Kram till er alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2014-04-15 09:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Morn allehopa

Tuvan Det bor tomtar och troll i skogen 🙂.

Jag har nån timme hemma idag för det är kurskväll ikväll för dom bitna..

Hittade en resa till Turkiet igår för 1690:- med hotell en vecka. Sambon fyller 50 i början av maj..Men men va är en bal på slottet som det sas i sagan..Skulle verkligen vilja kunna trolla med knäna just nu..

Bränner en skröjbränning inatt så imorn blir det att börja glasera igen..

Har i alla fall förnyat mitt pass ifall att..( Hoppet är det sista som överger en)

Ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2014-04-15 11:18
#3

God förmiddag!

Solen lyser, himlen är blå och fåglarna kvittrar, härligt🙂

Har varit hos "min" Dr på morron och även tagit prover. Nu har jag ätit en sen frukost och om nån timme ska jag ut på stan och handla.

Ha en fin dag alla goa❤️

Tuva-Lena
2014-04-15 12:14
#4

Så är det nog abbis.. Hoppas att du och sambon får den där resan ändå..Hjärta

Ja visst lyser solen Toyan, men det blåser småspik här, fast ser man bara solen så lättar det mesta samtidigt. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2014-04-15 12:14
#5

Gomidda,

Får jag väl säga för ni verkar ha varit uppe tidigt idag! Här är det sol och gott väder, skall försöka få till en uppsträckning idag!

Som jag skrev på Fb….

Vad som än händer i livet så rullar det på ändå, med oförtruten fart oavsett om en annan hänger med eller inte! Dagarna som bara försvann medan man själv tog en paus är förlorade dagar i ens liv. Så när eländet slår till med full kraft, se till att komma på fötter snabbt innan eländet vinner och får stjäla allt för mycket tid av din värdefulla tid! Lite som boxning det spelar ingen roll hur många gånger man går ner för räkning, bara man ställer sig upp innan de hunnit räkna till 10! Då är man fortfarande med i matchen och kan ändra slut resultatet!….lite morgon filosofi

Tuvan tinnitus kommer faktiskt oftast från nacken och spänningar där. Så yoga kan hjälpa väldigt bra mot det, iaf kan man få oerhörd lindring av att praktisera yoga.

Toyan hoppas proverna är bra, håller tummarna för det!

Abbis…. du kämpar på som vanligt, önskar dig allt gott! Hoppas ni kommer iväg på en liten resa du och sambon!

Shigne det finns en liten hälsning till dig inne i healingtråden!

Kram till er alla, och vill påminna er om en viktig sak: Glöm inte att andas! Visst andas vi alla varje minut av våra liv, men sällan andas vi rätt, dvs riktigt djupt så att våra hjärnor och kroppar får ordentligt med syre! 😉

Upp till toppen
Annons: