Annons:
Etikettövrigt
Läst 690 ggr
tarotlasse
5/13/14, 4:29 PM

EU -valet

Nu hittade jag inte reglerna så vet inte om detta bryter mot reglerna.

Att diskutera politik. 

I sådana fall får ni  ansvariga ta bort inlägget. 

Men nu när man tittar lite på våra EU Kandidater så försker jag hitta en person som är både insatt och engagerad i detta med alternativ medicin och framför allt detta med matfusket och som verkligen vill ha en ekologisk odlad produkt i verkligheten och inte bara på pappret. 

Men ytterst svårt att hitta någon som presenterar detta i sin presntation. 

Är så många andra frågor som är aktuella o diskuteras nu. 

Jag bryr mig överhuvudtaget inte om vilken partitillhörighet. 

Utan på personer som vill engagera sig  i dessa frågor. 

Jag frågade ett par från ett parti som borde brinna för dessa frågor. 

Men de tänkte rösta på en person med en  helt annan partitillhörighet en de själva tillhör  i detta Eu val. 

Vilket är en person som suttit där i många år men just dessa frågor tycker jag inte har kommit i de fokus som det borde göra. 

Vilka personer på listorna vet ni som brinner för dessa frågor oavsett partitillhörighet. 

För  det är helt betydelselöst i EU valet utan mer betydelse om sakfrågorna när det gäller EU valet. 

För det är nog det viktigaste valet  under detta super valår just när det gäller dessa frågor. 

Lasse

Annons:
tarotlasse
5/13/14, 11:31 PM
#1

Eu valet är det val där personvalet är et viktigaste i stället för partipolitiken och vi har fått ett flertal exempel på detta under denna period.

Hur en enskild Eu Parlementikarier kunde skapa kaos för oss Svenskar.

Genom protestera mot våran snusförsäljning.  

Eller hur den enskilde  Eu parlementarikern  som  tog upp Sveriges jakt på varg. Så Sverige fick backa om varg jakten.

Inom Eu har enskilda individer betydligt lättare att påverka och inte alltid partipiskan som följer ledamoten utan dennes egen engagemang för sak frågan.

Vår Svenska regering kan idag varken vill  göra ngt åt det enorma matvarufusket i Sverige och Eu Vi är ett litet land som behöver importera matvaror från andra länder vi är inte självförsörjande.  

Det är bara i Eu parlamentet man kan ta detta med matfusket.

Men vilken är den mest lämplige personen för detta och brinner för det.

Ja det är det viktiga för mig inte vilket parti den kommer i från.

Sverige är det enda landet i Europa där man kan få sälja amfetemin som kosttillskott och naturläkemedel helt lagligt.

Där tullen  är skyldiga att återlämna ett parti Cannabis för att en Svensk privat person registrerat ett naturläkemedel i Holland innehållande ren Cannabis.

Så nu sitter denna privat person och fyller burkar med ren cannabis i plomberade medicin burkar och kan sälja detta helt lagligt till Sverige för att det nu är ett registrerat naturläkemedel i Holland.

Vem av våra Eu kandidater vill ta tag i denna fråga och få EU kommisionen att reagera så att Sverige är tvungna o ändra grundlagen för att stoppa denna fullt lagliga narkotika försäljningar till våra Svenska barn o ungdomar Sverige är enda land i EU med dessa liberala lagar om naturläkemedel och kost tillskott. .

Dessa enskilda personer på våra vallistor kan göra oerhört mycket för att skapa förändringar både att skapa förändringar i systemte i Sverige och i andra länder.

Men vilka brinner för frågorna om naturläkemedel och på våran mat och att den ekologiska odlingen blir mer en att köpa sig till ett papper om att man är en ekologisk odlare.

Att det inte bara är ett papper utan att det är just giftfria produkter som vi får inte bara ett papper ngn köpt som säger att det ska vara det utan några större kontroller.

Eller om du brinner för miljön ja den enskilda personen som du väljer till Eu parlamentet kan påverka betydligt mer en vad du anar.

Men vem är den personen som brinner och engagerar sig i den frågan.

Så skit i partipolitiken i EU valet titta i stället vilka personer som brinner just för din sak fråga och som du tycker är viktig att det tas upp i Eu parlamentet.

Eu valet är ett enormt viktigt val för vår mat och vad för gifter vi vill ha i maten samma med miljön och med naturläkemedlen och kost tillskotten.

Beslut som har större verkan i EU parlamentet en vad någonsin  Svenska regieringen kan påverka med vårat lokala beslut.

Lasse

tarotlasse
5/13/14, 11:58 PM
#2

Jag har pratat med några aktiva Miljöpartister just om detta med matfusket och om ekologiska produkter eftersom jag tycker är en enorm viktig fråga och blev lite paff över svaret för som jag tänkte skulle  vara det parti som skulle hårdast driva denna fråga i EU.

Men de rekommenderade  då att rösta på Marit Paulsson FP som brinner för detta.

Men är hon verkligen  den enda Svenska politiker på EU listan som driver denna fråga om maten ?

Men jag blev faktiskt imponerad över tanten i en Eu val debatt häromdagen där de diskuterades säljakt.

Det var en het debatt o stora motsättningar mellan de olika  partierna om säljakt eller inte  när det kommer till Marit Paulssons tur i debatten så säger hon att hon vore en  stor idiot om hon gick in i denna debatt eftersom hon inte var insatt i dessa lagar eller hur det fungerade med säljakten.

Blev både förbluffad och glad  över när en politiker är ärlig o säger att den inte har de kunskaperna om ämnet o då inte ska uttala sig om det.

Men vem mer brinner för mat frågor, ekologisk odling och vem brinner för frågan om reglerna om naturläkemedel och kost tillskott? 

Lasse

[rara]
5/14/14, 9:58 AM
#3

Men snälla Lasse, ibland vet jag inte  vad du snackar om. Ingenstans i Sverige får man sälja amfetamin som kosttillskott helt lagligt som du skriver och när det handlar om cannabis tycker jag att det bara är bra att folk mer och mer börjar få upp ögonen för växtens läkande egenskaper…

Tuva-Lena
5/14/14, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Marit Paulsen, hon som brann för "glada grisar" under EU-debatten.. och som tyckte att "naturligtvis MÅSTE Sverige gå med i EU för kunna PÅVERKA djurhållningen i övriga Europa.." (Hon måste ha skämtat, eller..?)Gapskrattar

Idag säljer man dansk fläskfilé för 39,90. Dessutom försöker politikerna få oss att "acceptera" det danska grisköttet som kvalitetskött - det var dom "glada" grisarna det.Ledsen

Marit Paulsen har suttit och håvat in frikostig lön från svenska skattebetalare under snart 20 år men inte åstadkommit en fjärt i universum för att grisar eller övriga djur ska få det bättre, snarare tvärt om - vilket automatiskt skulle betyda att kvalitèn på köttet också skulle bli bättre! Istället fortsätter man att subventionera jordbruken som producerar denna skräpmat!

Näe vet du va Lasse, ingen av våra politiker, eller från andra länder för den delen, har mitt förtroende då det gäller EU-politik! Störst och billigast har alltid varit de främsta argumenten!

(Hur f*n tror man att 27 länder med helt olika bakgrund, helt olika ekonomiska förutsättningar och helt olika kulturarv, skall kunna komma överens? Om blåögdhet vore straffbart så skulle vi ha en hel drös som förtjänar ett långvarigt straff, som har försatt det här landet i den här knipan, där vi inte får utforma vår egen matpolitik - med flera politiska frågor!)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

tarotlasse
5/14/14, 1:35 PM
#5

#3

jo tyvärr är det fullt lagligt att sälja ett kosttillskott som innehåller 5st olika mamfetamin preparat och är dessutom det mest sålda kosttillskottet i Sverige.

Är enbart hälsovårdsnämden  i varje enskild kommun som kan klassa det som hälsofarligt och stoppa försäljningen i den egna kommunen.

Men grundlags mässigt är det fullt tillåtet tyvärr.

#4

Ja kan hålla med dig i detta o därför jag söker fler namn på EU listan

som brinner i dessa frågor.

Självklart ska det ha en lön för allt arbete de lägger ner för sitt arbete

Oavsett både vad du och jag tycker att  det är oskäliga löner det handlar om  så kommer våra politikers löner  inte i närheten av vad lönen en vad en ledare i privata näringslivet har.

Så frågan är det bara en B klass av människor  med sämre löner som ska leda landet eller EU.

För blir bara de som vill ta det skitjobbet med all den arbetstid som det handlar om. När man  i stället kan tjäna det dubbla i det privata näringslivet.

Så jag kan både hålla med dig och ändå inte om detta med lönerna bland politikerna.

 i övrigt med glada grisar mm så kan jag hålla med dig.

Därför jag i dennaa tråd frågar vilka mer politiker på Eu listorna brinner för dessa frågor.

Inte deras löner eller partitillhörigheter för inte det tråden handlar om.  

Lasse

[rara]
5/14/14, 3:33 PM
#6

. Nej Lasse. Du skrev. "Sverige är det enda landet i Europa där man kan få sälja amfetemin som kosttillskott och naturläkemedel helt lagligt"  Och det var det som jag svarade på att inte är tilllåtet.

Amfetaim är narkotika klassat i sverige sedan länge och hittar man det i ett kosttillskott tas det bort ur marknaden. Att du nu skriver att det handlar om fem amfetamin liknande preparat är en helt annat sak. Då handlar det inte om amfetamin längre utan om ett annat preparat som inte är narkotika klassat än och för att få bort ett sådant från marknaden är naturligtvis svårare och tar längre tid. Men det har inget att göra med våra lagar om naturläkemedel och kosttillskott utan snarare har det med andra saker att göra och med våra narkotika lagstiftningar och med hur hälsoskadligt ämnet är osv. Amfetamin är i alla fall inte tillåtet i kosttillskott men att få det utskrivet av en läkare på recept är inte förbjudet.

Annons:
tarotlasse
5/14/14, 4:00 PM
#7

#6

Mentylfenidat som är ett av dessa amfetamin preparat i detta kosttillskot är ett registrerat narkotika klassat läkemedel.

De övriga var både amfetamin preparat som är narkotikaklassade och de som ännu inte är narkotika klassade.

Men de är fullt lagligt att sälja det i Sverige medans detta kosttillskot är totalförbjudet i övriga EU sedan 2 år tillbaka.

Inte ens polisen kan göra något åt detta eftersom detta kosttillskott är ett registrerat och godkänt kosttillskott i ngt annat land i världen.

I Malmö så bedömde hälsovårdsnämden att det rörde sig om en hälsovådlig produkt och stoppade försäljningen lokalt.

Vilket de andra kommunerna i Sverige följde.

men i malmö satte en butik in en dator i butiken så kunde man beställa kosttillskottet över internet hämta det och betala det i kassan. Då var det inte längre en kommunal  försäljning och  angelägenhet och hälsovårdsnämnden kunde inte längre stoppa försäljningen.

Plus att företaget ändrade innehålls förteckningen och så fick varje kommun dra i gång en ny utredning för att stoppa det lokalt i kommun till kommun.

Nu har man för tredje gången ändrat innehållsförteckningen obetydligt och nya utredningar måste göras enligt SVT.

En kontrollant i Stockholm sa att det är totalt hopplöst med denna Svenska lagstiftning mot dessa narkotika klassade preparat som är registrerade som kosttillskott och naturläkemedel.    

Eller som nu när tullen var tvungna att återlämna narkotika till smugglarna eftersom en person registrerat det som naturläkemedel i Holland.

Sverige är unika i världen med  denna lagstiftning och jordbruksministern svarade på kritiken att kosttillskott och naturläkemedel är skyddade enligt den Svenska grundlagen.

Att det behöver en omfattande och  en mycket komplicerad lagändring eftersom att man påverkar en rad andra lagar eftersom det skyddas av grundlagen.

Vi behöver inte bara titta på narkotika klassade preparat.

Vi har ett annat naturläkemedel för viktnedgång som innehåller ett läkemedel. som totalförbjöds i hela världen 2006 på grund av att så många personer avlidit av detta läkemedel.

Men här i Sverige får det säljas eftersom det finns ett registrerat naturläkemedel någon stans i Afrika som innehåller detta totalförbjudna läkemedel.  

Rent fakta tyvärr.

Men nu kom vi i från trådens ämne igen.

Tråden handlar om vilka personer på val listorna är engagerade i dessa frågor.

Lasse

Magi-cat
5/14/14, 5:54 PM
#8

#4 Håller med Tuvan ovan, Marit Paulsen måste ha skämtat. (i bästa fall.) Hon lever högt på sin vanlighets-image men den borde vara genomskådad vid det här laget.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
5/14/14, 5:54 PM
#9

Måste ändå bemöta ditt påstående Lasse ang "naturläkemedlet/ kosttillskottet"

Detta som du kallar naturläkemedel, är ett kosttillskott som framför allt varit populärt bland kroppsbyggare, inget man köper på vanliga hälsokostaffärer, eller ett kosttillskott som de flesta som är här inne suktar efter. De som sysslar med att extrem bygga sin kropp, har ju ofta varit i blåsväder pga olika otillåtna hjälpmedel för att nå dessa extremt muskulösa kroppar!

När du kallar det naturläkemedel så blir det ganska missvisande, det låter som de som söker sig till alternativabehandlingar sitter och trycker i sig "Ryss 5or" och tror att det är hälsosamt.

Blanda inte ihop begreppen tack!

Dessutom vad det gäller cannabis, så sveper det en ganska liberal vind ang just cannabis genom Europa. Att försöka påverka nämnvärt bland politiker som själv använder detta torde inte vara till stor nytta för ett litet land som Sverige, den möjligheten avsade vi oss ganska bra, i förlängningen, när vi öppnade upp våra gränser mot de andra länderna, som vi gjorde när vi gick med i EU.

Visst tanken att länder skulle samarbeta mer intensivt runt viktiga frågor var säkert bra, men att de sedan började detaljstyra allt, tom hur våra gurkor får se ut var väl ett väntat scenario. vi betalar oerhörda summor i "medlemsavgift" och får mycket lite tillbaka, det var också något som de som ivrade för EU förespeglade dem som röstade Ja till EU. Att vi skulle få eller ha möjlighet till att söka enorma bidrag som skulle ge oss mycket mer tillbaka än det kostade att vara med. Vi skulle nog tom vinna på att vara med. Den vinsten tror jag de som röstade Ja och även  NEJ fortfarande ser fram emot med spänning  och nyfikenhet, för att se om de som såg till att vi är med i eländet kanske får rätt då, vilket jag betvivlar starkt.

Vi avsade oss rätten att få bestämma fullt ut i vårt eget land, i och med att vi gick med i EU, och människor som Marit Poulsen sitter fortfarande och spanar efter de glada grisarna som skall dyka upp vid horisonten! Medan de glatt stoppar enorma summor pengar i sina egna fickor som arvode för sitt arbete nere i Bryssel. Nu vill de att vi skall gå till val och ge dem mandat att sitta där några år till och uträtta ett ganska meningslöst arbete, om man ser till insatsen.

Medan lokala ICA-handlare tar saken i egna händer och slutar sälja kött från dåligt skötta grisar i ex Danmark. De skapar större ringar på vattnet än dessa överbetalda professionella partyminglarna i Bryssel.

Magi-cat
5/14/14, 6:05 PM
#10

Isabella Lövin, hon som skrev "Tyst hav" om EU:s fiskeripolitik, toppar Miljöpartiets lista.

Hon har även lyckats göra skillnad och förändra EU:s fiskepolitik http://www.amelia.se/artiklar/Isabella-Lovin-lyckades-forandra-EUs-fiskepolitik/

(Nu vet jag inte om jag kommer att rösta så själv, men som namn borde hon få många röster.)

#7 Man kommer lätt ifrån ämnet när du kommer in på dina hjärtefrågor, Lasse. Dina uppgifter låter helt osannolika och har inga källor.

Lagligt att försälja "totalförbjudna" preparat?🤪 Det, om det vore sant, skulle ha med narkotikalagstiftning och tullbestämmelser att göra, inte vad vi vanligen avhandlar här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
5/14/14, 6:45 PM
#11

#10

Tack för detta enda namn till som arbetar med dessa frågor.

frågan om dessa frågor om naturläkemedel och om matfusk så verkar dessa frågor vara helt ointressanta från både politiker och för läsarna här inne.

Men det är skrämmande att inte fler i landet arbetar med dessa frågor och det enorma fusk som sker både när det gäller maten och när det gäller naturläkemedel.

Vilket denna tråd handlar om inte om det andra osannolika som du säger magic cat .

Fakta uppgifter har jag gett dig  i otaliga trådar här inne men inte detta denna tråd handlar om denna gång.

Men skicka ett mail till jordbruksministern som ansvarar för frågor om kost tillskott och naturläkemedel så får du nog veta allt om detta om du vill och om du vågar höra sanningen om detta.  

#9

Där har du tyvärr till viss del fel jo visst är detta kost tillskott otroligt populärt bland kroppsbyggare men inte enbart.

Det säljs lika öppet i den vanliga hälsokost affären och reklamen säger att det hjälper alla stressade och slutkörda människor i samhället som  behöver bli piggare.  

8 av 10 hälskost affärer i Stockholm sålde detta kosttillskott enligt hälsovårdsmyndigheten i Stockholm ytterligare en källa.

Så det är inte konstigt det har blivit Sveriges mest sålda kost tillskott för så jäkla många kroppsbyggare har vi inte i landet så det skulle kunna slå ut de vanliga vitaminerna försäljnings mässigt.

För inte ens C- vitaminet kommer upp i de försäljnings siffrorna och även dessa fakta uppgifter  kan du finna  hos SVT och Västnytt, Rapport uppdrag granskning  dagspressen med mera.

Så långt ifrån bara kroppsbyggarna som är lockade av detta kosttillskott som både du och många andra aningslöst tror.

Lasse

Magi-cat
5/14/14, 6:58 PM
#12

Jag vet inte om det är kroppsbygge på det sättet som riktigt är målgruppen för den här sajten. 🙂

Och ett "totalförbjudet" preparat säljs ju inte, varken lagligt eller olagligt, för då vore det inte totalförbjudet.

Men nu var det bestämt EU det handlade om…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/14/14, 7:03 PM
#13

Vi har också Djurens parti som ställer upp i EU-valet med målet att djuren ska ha det bra…

http://www.djurensparti.se/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ians
5/14/14, 7:12 PM
#14

#11

Tycker vi engagerar oss ganska väl när det gäller matfusk här inne, vi har haft flera trådar om detta!

Jo, vi engagerar oss även ganska väl när det gäller kosttillskott, dock ser vi det från ett mer positivt håll 😉

Framför allt så håller sig diskussionen ofta om rena örter, hur man plockar och torkar samt använder dem.

Själv så har jag kommit framtill att ex vanlig brännässla och nyponskalspulver väl täcker de flestas extrabehov av vitaminer och mineraler. Saker som går att plocka ute och tillverka själv. en av de trådar som ligger i menyn just nu är en ang naturlig källa för Silicea, som du själv skrivit i förresten. Så visst engagerar vi oss i kosttillskott. Dock kanske inte av den art som du beskriver i dina inlägg. Själv har jag aldrig köpt eller tittat efter den typen av kosttillskott, då jag är mer intresserad efter naturliga vägar att må bättre och bli piggare. Det preparat som du tar upp i denna tråden har du haft med i ett flertal trådar, vilket gör att vi kanske inte reagerar lika förvånat och förskräckt varje gång 😮

Tycker därför att ditt påstående är ganska orättvist både angående debatten om matfusket, och kosttillskott.

tarotlasse
5/14/14, 7:20 PM
#15

#12

Nej det kan jag fullkomligt hålla med dig om att kroppsbyggarna är knappast målgruppen för denna sida.

Men inte heller målgruppen för detta kosttillskott för då hade tillverkarna inte blivit rika och fått den försäljnings framgången.

Reklamen vänder sig till utarbetade och slutkörda människor som vill bli piggare i vardagen och orka med sitt familje liv reklamen vänder sig inte till tränande och muskelbyggande personer.

Tycker denna reklam vänder sig mer till de som läser detta forum en de som tränar på gym där de hellre använder sig av preparat som även ökar muskel massan vilket detta preparat inte gör.

Lasse

tarotlasse
5/14/14, 8:01 PM
#16

#14

Ians engagemanget är skrämmande dåligt får jag säga.

Tråden handlade om kunskapen om vilka politiker som arbetar med kärnfrågorna  detta forum handlar om och skrämmande så är det en ända person Magic cat som kunnat ge ett namn på en av dessa som arbetar med dessa frågor.

Vilket är ruggigt dåligt och inte konstigt att världen ser ut som den gör när man inte bryr sig mer om ett val som är så viktigt om just dessa sak frågor.

Detta tyder på ett enormt bristande engagemang att  man inte tar reda på mer och intresserar sig mer för detta viktiga EU val.

Vår Svenska regering har händerna bakbundna och kan minimalt påverka miljöarbetet matfusket och alternativ medicinen.

Det har till och med svårt att påverka det arbetet regionalt här i Sverige utan EUs godkännande.

Vilket är nackdelen med EU därför det är så viktigt att vi just engagerar oss i vilka kandidater som arbetar med dessa frågor och påverkar dom.

Oavsett om man tycker vi ska vara med EU eller inte så är vi nu det.

Plus att det under den här perioden har visat sig hur enskilda EU ledamöter kunnat påverka EU frågorna enormt mycket genom att lyfta fram vissa sakfrågor.

I denna tråd jag efterlyste ett engagemang och namn på de som kan påverka dessa frågor så möts jag istället av andra frågor.

Så jag har fått diskutera helt andra frågor en vad egentligen tråden handlade om.  

Inte minst av administratörerna själva som inte kunnat respektera trådens innehåll och diskuterar annat.

Så vad  kan man annat en kalla detta en brist på engagemang i denna viktiga fråga om våra frågor om maten alternativmedicinen och miljön.

Fy skäms på er vill jag säga att  ni inte har mer intresse och lyfta fram de personer som faktiskt kan påverka dessa frågor och som engagerar sig i dessa frågor inför EU valet .

Lasse

Ians
5/14/14, 10:10 PM
#17

Du kanske inte förstår vad jag vill säga med mitt inlägg Lasse?

Jag är inte intresserad av vad dessa professionella partyminglare gör i Bryssel. Oftast är de inte ens på plats när de skall, men får betalt för det. Så svaret är NEJ jag vet inte vilka som säger sig jobba med den ena eller andra frågan. det intresserar mig inte att rösta fram någon som säger sig vara lite intresserad av mina hjärtefrågor eller inte alls!

För ett vet jag De är mest intresserade av sin egen karriär iaf 🤫

Upp till toppen
Annons: