Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 2636 ggr
tarotlasse
2014-06-12 12:01

Coca Cola lanseras nu som Hälsodryck !!!

Ja nu har Coca Cola börjat saluföra den gröna Coca Cola burken som en hälsodryck.

Enda skillnaden mot den vanliga röda Coca Colan är att man bytt ut en del av sockret mot  Stevia.

Men fortfarande innehåller en burk grön Coca Cola 6 st sockerbitar mot den röda som innehåller 11 sockerbitar.

Att säga att den är sötat med ett naturligt sötnings medel Stevia är rent lurendrejeri.

Det är tillsatt Stevosid ett sötningsmedel som på kemisk väg är tillverkat av växten Stevia. Så absolut inget naturligt sötnings medel.

Liksom alla andra Stevia produkter som säljs i Sverige.

Stevosid som sötnings medel så är ända skillnaden mellan det och vanligt socker att socker är tillverkat av sockerbeta  eller socker rör majs mm också helt naturliga råvaror. Medans  man i Stevosid använder Stevia i övrigt är det exakt samma kemikalier man använder sig av för att framställa båda produkterna.

Inte får man kalla Socker för sockerbeta men Stevosid kallar man Stevia  fast ända skillnaden är just Stevia och Sockerbetan i innehållet.

Ja fy vad de lurar oss för att vi ska tro att det är hälsosamt.

Så grön Coca Cola som hälsodryck nej jag tror jag kräks som Magnus Uggla sjöng i en låt.  

Det är ju inte första gången man ger sig på detta då både Coca Cola och Pepsi slog på  stort  och marknadsförde om att det bytt ut aspartamet mot ett annat helt naturligt sötnings medel en Asiatisk växt.

Men helt plötsligt blev det helt tyst om detta naturliga sötnings medel. För det visade sig innehålla höga halter av arsenik.

 Visst  var det naturligt  men hälsodryck knappast.

Lasse

Annons:
Ians
2014-06-12 18:00
#1

Tyvärr är det nog så att Coca Cola inte är någon hälsodryck oavsett vad de sötar den med ! Själv dricker jag inte Cola alls!

catcult
2014-06-13 05:29
#2

Jag ser ingen anledning till att vässa högafflarna än, som det ser ut i dagsläget finns denna dryck inte ens i Sverige och i de länder den finns/kommer finnas (lanseras i Storbritannien i september) lanseras den som ett smalare/nyttigare alternativ till de som vill ha Coca-Cola. Just nu är Stevia trendigt, vilket Coca-Cola tagit fasta på och skapat en ny lightprodukt, konstigare än så är det inte.

Coca-Cola påstår inte att det är någon hälsodryck och den marknadsförs inte som det.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

tarotlasse
2014-06-14 17:02
#3

#2 

Ja där har vi lite olika fakta men oväsentliga egentligen. 

Men enligt Metro och från början TT så skriver man att i de länder man nu börjar marknadsföra och lyfta fram den kommande gröna Coca Colan omnämner den som Coca Colas nya hälsodryck.  

Men det finns faktiskt lite kuriosa om detta med Coca Cola som hälsodryck.  Jag fick faktiskt läsa det flera gånger innan jag fattade vad det verkligen stod i denna bok. 

Det var ur Edgar Cayes  bok den sovande profeten. 

Edgar Cayce var ju utan tvekan en av de största helern och mediet som verkat på jorden vad vi känner till och under moderen tid. 

Även om mycket jag kan tycka är helt felaktiga profetior  av saker som skulle ske och  som inte har hänt ännu. 

Men där forskarna i dag säger att han hade precis rätt  i det han sa för det är det som håller på att ske även om det inte är klart ännu så tidsaspekten stämmer inte.

Men hans healing behandlingar och hans recept han skrev ut under trance är fortfarande historiska och recepten som han skrev ut fick apoteken tillverka själva eftersom de inte fanns. 

Ja så  är det tusentals av dessa recept som läkemedels industrin tillverkar i dag. 

Bland annat ett flertal olika cancer mediciner. Läkemedel mot Parkinssons mm  som han skrev ner under trance och som har blivit revolutionerade inom läkemedelsindustrin. 

Man håller fortfarande på att forskar på det enorma material av recept han lämnade efter sig och fortfarande i dag har man fått fram nya läkemedel mot sjukdomar genom att gå igenom hans enorma bibliotek. 

Även om han var enormt framgångsrik och han hjälpte finans män genom sina profetior till jätte vinster. 

Så levde han själv och hans fmilj i en fruktansvärd fattigdom. 

Men ett av hans vanligaste råd till människor förutom oliv oljan  var faktiskt Coca Colan. 

Där Edgar Cayce under en trance sesion berättade om att kemikalierna i Coca Cola var det ultimata att använda sig av när kroppen behövde genomgå en renings process för att rensa ut en massa gifter från annat vi får i oss. 

Jag skrattade gott åt detta råd at en coca cola i veckan var vad kroppen behövde för att rena ut de värsta gifterna ur kroppen.

Men det roliga är att han troligtvis även hade rätt i detta med. 

För läste ngn stans en forskare som tittat på de Edgar Cayes  fick fram under sin trance session faktiskt rent teroreiskt kan stämma. 

Att flera av kemikalierna frigör andra gifter som ananrs lagras i kroppen  och  gör att kroppen har lättare att göra sig av med dessa gifter genom den naturliga vägen. 

Om man nu ska tro på det Edgar Cayce fick fram och vad han ordinerade väldigt många och som nu forskarna börjar titta på så är det inte omöjligt aatt Coca Cola ändå är en hälso dryck även om jag personligen har svårt att tänka mig det.

Lasse

[Regnfru]
2014-06-14 17:42
#4

#3 Han trodde även att människorna skapades som fem olika raser, vita, svarta, röda, bruna och gula. Anser du också det?

tarotlasse
2014-06-14 18:17
#5

#3 Nej det tror  jag inte och som jag skrev så har inte rätt i allt. 

För även om det är enormt  mycket han har haft rätt i så finns det även saker som inte stämmer. 

Han berättade ju även där  om en jordbävning apan skulle försvinna ner i havsdjupet strax innan milennium skiftet.  

O vad jag vet så ligger Japan fortfarande kvar så han har långt i från  rätt i allt även om vissa anser att han är den enda siaren som varit 100%  och det är ju bara trams. 

Sanfrancisko skulle väl förintas av en jordbävning under 1960 talet men det står också kvar så han var absolut inte 100%som siare. 

Men det går ändå inte att komma ifrån att de han fått fram under trance sesionerna är ju helt otroliga saker.  Finns absolut inga förklaringar på ur tusan han kunnat göra alla dessa recept på alla dessa läkemedel. Som sedan läkemedels industrin använt sig av. 

Han fullföljde aldrig skolgången eftersom han var tvungen att börja arbeta för att försörja familjen. han kunde knappt läsa o skriva o ändå så kan forskarna förklara den enorma receptsamling som finns bevarat på ett speciellt bibliotek och där hans uppgifter fortfarande används av forskarna.  Att hans berättelser om jorden inre och de olika skiten allt har stämt när den vetenskapliga forskningen fick fram sina instrument  för att kunna mäta och se.  Så hur han kunde i så många fall ligga så långt före forskarna o komma fram till resultat som det inte ens fanns mätinstrument till jag det går ju inte heller att förkasta liksom det inte går att från komma att allt han sagt inte heller har stämt. 

Men det med Coca Cocalan så är det inget man vetenskapligt gjort ngn studie på men froskarna säger som sagt vad att rent teoretiskt så stämer hans teorier om att dessa kemikalier löser upp dessa gifter som människokroppen lagrar i kroppen. 

Även om jag personligen har svårt att tro att et skulle vara så nyttigt även om det skulle ha den verkan o kunna lösa upp vissa gifter så oavsett ämne och produkt så har det även negativa biverkningar och vilka är dom ?

Lasse

Upp till toppen
Annons: