Annons:
Etikettövrigt
Läst 4204 ggr
Magi-cat
1/22/14, 7:43 PM

Solen sänker blodtrycket...

En brittisk studie visar hur viktigt det är med solljus för att mota högt blodtryck och risken för hjärt- kärlsjukdom.

Det hänger samman med en molekyl, NO:

"Nitric oxide, along with its breakdown products, known to be abundant in skin, is involved in the regulation of blood pressure. When exposed to sunlight, small amounts of NO are transferred from the skin to the circulation, lowering blood vessel tone; as blood pressure drops, so does the risk of heart attack and stroke."

http://earthsky.org/human-world/how-sunlight-lowers-your-blood-pressure

Att solen är nyttig på många sätt känns ganska självklart, man blir glad av solljus och mår bättre. Och så är det förstås D-vitaminet, det viktiga solvitaminet…
Man får ta vara på allt solljus man hittar så här års!🙂

☀️☀️☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ians
1/23/14, 8:35 AM
#1

Å sjutton så solen kan tom sänka blodtrycket! Ja då är det verkligen viktigt att man ser till att få lite dagsljus och utnyttjar den lilla sol man kan få se så här års! Inte bara för själens välmående.

Magi-cat
1/23/14, 8:38 AM
#2

#1 ☀️👍

Inte många soltimmar man haft i januari hittills, men det kommer väl…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Näring
1/23/14, 11:37 AM
#3

Att sluta äta sånt som orsakar hjärt-kärlsjukdomar och högt blodtryck är en effektivare approach. Det leder inte bara till lägre utan en normalisering av blodtrycket, och inte bara lägre risk utan en eliminering av risken att drabbas av hjärt-kärlsjukdomar; Socker/fruktos, för mycket stärkelse, oljor och industrifett (margarin, ingredienserna "vegetabilisk olja" och "vegetabiliskt fett").

Magi-cat
1/23/14, 11:44 AM
#4

Det ena står inte i motsättning till det andra…:-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
1/25/14, 11:18 PM
#5

Ja det hade varit helt underbart om det var så och att man kunde behandla blodtrycket med dagsljus och dagsljus  lampor.

Som man behandlar depresioner med.

Men tyvärr kom  det en rättelse på detta i går.

Där man skriver att forskningen visade att det var det höga blodtrycket som orsakade D-vitamin brist inte att D vitamin bristen orsakade högt blodtryck.

Så då blev resultatet helt annorlunda en vad man skrev i förrgår.

Men detta kan ju inte vara ngt nytt.  

Har ju själv högt blodtryck och får D vitamin och Kalcium utskrivet på recept från läkaren och det har jag fått utskrivet nu i 2 år.

Men jag går ju på kontroll en gång om året och kontrolerar så jag får tillräckligt med vitaminer och mineraler i mig.

Så jag får D-vitamin/kalcium (kalcioped) och B-12 utskrivet på recept från husläkaren.    

Lasse

tarotlasse
1/25/14, 11:57 PM
#6

Dagsljuset är ju så orolig viktigt för oss brist på dagsljus kan orsaka depresioner, sömnstörningar och D-vitminbrist

Därför är D-vitamin den enda vitamin som sjukvåren rekommenderar oss i Norden plus de som bär slöja att inta som kosttillskott.

För det är huden som tar upp D-vitamin och tar vi  på oss en masa kläder så får vi ändå inte i oss tillräckligt med D-vitamin.

Jag fick en vinter testa att gå på dagsljusterapi för mina sömnstörningar.  Läkarna tyckte det var bättre att testa detta i stället för att jag stoppade i mig en massa sömntabletter.

Så jag fick remiss till lassaretet där jag tillsammans med patienter  med depression behandlades med dagsljus.

Men det var ju rena tortyren fick vara på sjukhuset kl 05:00 på morgonen och sitta i ett kritvitt rum med dagsljus lampor.

Inte fick man sova heller för man skulle ha ögonen öppna så satt där i 3 timmar varje morgon. Så man satt där och pratade läste böcker mm.

Jag som inte somnar fören vi 4 -  5 tiden var detta en riktig pers att varje morgon vara där  kl 5:00.

För mig gjorde det ingen skillnad mina sömnproblem blev inte bättre av ljusbehandlingen. Men inte så konstigt i dag vet man  att det är ett medfött fel och att min hjärna inte sänder ut signaler till kroppen att jag ska sova. Så dagsljuset var inte problemet  med min sömnstörning. 

Men det med depressioner märkte en tydlig skillnad och kunde minska sin medicinering av antidepressiva  läkemedel.

Så dagens psykvård  har gjort enorma  framsteg och en vanlig behandling i dag med ljusterapi med Dagsljus lampor.

Lasse

Annons:
Tuva-Lena
1/26/14, 11:14 AM
#7

Ut och promenera med andra ord! :) För er som har svårt för att komma iväg så rekommenderar jag en kennel. Lika effektivt som D-vitamin, om inte bättre för hunden i sig sänker också blodtrycket, genom att vi utsöndrar mer oxytocin - som medverkar till ett lägre blodtryck. Eller varför inte mer kärlek? :) 

Jag promenerar mycket men tar alltid extra D-vitamin under de mörkaste månaderna, november till februari. (Och lågt blodtryck har jag alltid haft..;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
1/26/14, 1:16 PM
#8

Jag har läst någonstans att den lilla sol som kikar fram nu under vintern inte är tillräckligt stark för att vi ska kunna få D-vitamin genom att sola oss. Dessutom har vi ju så liten mängd hud som solstrålarna kommer åt på nu när det är så kallt… Men oavsett om vi får D-vitamin eller inte av solen, så ger den ju så mycket annat. För vem blir inte glad när solen kikar fram? Även om man sitter inne och inte kan gå ut, blir man gladare när solen lyser ute. Och om man sedan KAN gå ut, och det inte blåser för kallt, ja då kan livet kännas riktigt underbart! Att solen sänker blodtrycket, det är väl självklart! När man sätter sig i solen och låter solens strålar värma huden, då slappnar man av i hela kroppen. Blodtillförseln ökar i de yttersta små blodådrorna, hjärtat saktar ner och andningen blir lugnare. Ja, det händer en massa positiva saker med kroppen när man sätter sig ner i solen. Jag längtar efter solen!!!

Mandra
1/27/14, 7:45 AM
#9

Ja, inte vet jag något om detta, men jag vet att värme sänker blodtrycket. Själv har jag svårt för stark hetta på sommaren och tycker det är jobbigt, men lik förbaskat sänker det mitt blodtryck. Slår aldrig fel. Min doktor har bekräftat att det är så.

Så, vill man sänka blodtrycket -res till ett varmare land - alternativt flytta dit. 😃

Mandra
1/27/14, 7:46 AM
#10

Det går också att sänka det ganska avsevärt med magnetiserat vatten faktiskt.

intrexium
1/27/14, 11:03 AM
#11

Visst är det underbart med solljus speciellt i det väder vi har på vintern.

Man kunde önska sig mer av denna vara.

Så vi får väl nöja oss med balanserad mat för att hålla koll på d-vitaminerna, Speciellt vintertid kan jag rekommendera att ta extra D-Vitamin.

Ser fram emot våren.

Vi på OHC-Health finns här för att ge dig en optimal hälsa.

Gratis konsultation och rådgivning 0733-945306 http://ohc-health.com/ 

Mycket spännande läsning under "Artiklar om hälsa" Nyhetsbrev 

Magi-cat
3/5/14, 7:19 PM
#12

Ljus intensifierar våra känslor…

http://www.free.se/?ContentID=646


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
3/5/14, 10:44 PM
#13

#10 ¨.

Ja du menar du det magnetiserade vattnet ASEA. 

så är det återigen vetenskapligt bevisat att det är enbart vanligt kranvatten koksalt och klorin i vattne. , 

Det har nu i ett flertal länder bevisat inte ha några hälsoeffekter överhuvudtaget.

Det tre unga men som ligger bakom dett vatten är redan sedan tidigare åtalade för tre fall av bedrägeri för andra hälsoprodukter det gett ut, 

Nu är även detta vatten belagt för åtal för dessa men i USA. 

Som det skrev i Dagens Medicin det har gjort det igen o nu lyckats sälja världen dyraste saltvatten utan ngn som helst hälsoverkan. 

Det som blivit friska har blivit det av egen tanke kraft och kunde lika gärna kunnat dricka hallon soda och intalat sig att de skulle bli friska av det. 

En av de största häls bluffarna som skett de senaste åren. 

Däremot kunde man läsa i Dagens Medicin att man evtenskapligt kunde visa att linfrö sänkte blodtrycket betydligt effektivare en ngt läkemedel som finns på marknaden.  Så en muffins på morgonen bakad på linfrö sänkte blodtrycket betydligt effektivare en ngn blodtrycks medicin på marknaden.  

Lasse

Annons:
Magi-cat
3/6/14, 8:51 AM
#14

Ursäkta, men kan vi ta det magnetiserade vattnet (om det riskerar att bli en lång diskussion för-emot det) i en annan tråd och ägna denna åt solen och ljuset?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
6/9/14, 9:24 AM
#15

Fem saker som sänker blodtryck!

Solen, promenader, andningsmeditation, te - och musik!

Lyssna på musik (jag antar att det är lugn musik) och utöva musik har en bra inverkan på blodtrycket enligt en holländsk studie:

http://www.medicaldaily.com/boiling-point-5-unexpected-ways-lower-blood-pressure-quickly-without-medication-286966

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23283752


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
6/9/14, 10:04 AM
#16

Inte konstigt då att jag blivit yr i knoppen de här dagarna när vi har haft "över"-varmt! Har redan lågt blodtryck men de här dagana har det snurrat i skallen när jag reser mig för snabbt. Lagom är bäst skulle man kunna säga. (Eller, res dig långsammare!Glad )

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Magi-cat
6/9/14, 10:05 AM
#17

#16 Samt applicera solhatt och -brillor! 😇😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
6/10/14, 3:26 AM
#18

#15  Ja man skulle kunna tro att det då skulle röra sig om lugn musik för att då minska blodtrycket och låter ju mest logiskt att det skulle vara så.

Men det är faktiskt inte så konstigt nog kan man tycka. 

Jag arbetade under en period på en speciell daglig verksamhet för de allra gravaste funktionshindren. 

Där vi arbetade med de olika sinnena för att i både rehabiliterings syfte men även skapa ett lugn och även få vissa att aktivera sig. 

Det var högst individuellt det som kunde göra en person lugn kunde göra en person helt rosenrasande. 

En person kunde slappna av och gå ner i varv av lugn klassisk musik och då även sänka blodtrycket. 

Medans lade vi en annan person i sängen med samma musik fick vi raka motsatt effekt där personen stressade upp sig och vill inte hålla sig i sängen och då höjdes blodtrycket hos den personen. 

Men bytte jag skiva och satte på ACDC så blev denna person lugn slappnade av och fick ett lägre blodtryck. 

Så lugn klassisk musik sänkte blodtrycket hos vissa men höjde det hos andra.

Liksom hårdrock kunde göra andra lugna och sänka deras blodtryck medans det höjdes hos andra. 

Så om det är lugn avslappnande musik eller om det är riktigt heavy hårdrock har ingen betydelse. 

Beror helt och hållet på hur personen gillar musiken eller inte på hur blodtrycket reagerade  var mycket intresant. 

Samma en person blev lugn och fin av att spela Alice Babs så fort den personen blev upprörd så gick det att lugna personen med omedelbar verkan att sätta på en skiva med Alice Babs. 

Medans en annan i gruppen fick världens raseri anfall av denna Alice Babs skiva medans den personen blev lugn av Pippi Långstrumps låten. 

Men vi arbetade även med, färger, ljus, och vibrationer på samma sätt med dessa personer och med helt fantastiska resultat men otroligt individuellt från individ till individ hur resultatet blev och något vi personalen fick experimentera oss fram vilka effekter det hade hos olika patienter. 

Lasse

tarotlasse
6/10/14, 6:53 PM
#19

Sedan så får genom kosten och dagsljsuet jag även gå in med en liten varning när det gäller detta med D- vitamin tillskott. 

Vi i norden får oftast inte i oss tillräckligt med D-vitamin och behöver nästan alla tillskott av D-vitamin för att komma upp i dagsbehovet.

Ett av de få vitaminerna vi behöver ta som tillskott om vi äter en normal kost 

Men  för guds skull överskrid inte dagsbehovet av D- vitamin. 

Redan rätt så låga överdoseringar av D -vitamin som dubbla dagsbehovet av D vitamin kan ge svåra njurskador och i värsta fall orsaka njursvikt enligt Fass.

Tittar man i livsmedels butikerna eller i hälsokost affärerna så innehåller oftast  D- vitamin tillskotten betydligt högre doser en så och skulle i sådana fall faktisk vara rent hälsofarliga att inta.

Tänk även att läsa på innehålls förteckningen på övriga vitamin tillskott ni intar. 

Många av dem innehåller även andra vitaminer en just den vitamin som står på burken D-vitamin är väldigt ofta tillsatt även i andra vitamintillskott som c vitamin B vitamin mm. 

Min Väninna som är väldigt noga med sina vitamin tillskott fick nästan en chock när jag räknade i hop att med tillskotten av D vitamin i de övriga vitamin tillskotten hon tog så överdoserade hon D vitaminet med över 1000 gånger mer en dagsbehovet.

Vilket är en riktigt farlig överdosering av D- vitamin.

Titta gärna på era baslivsmedel ni köper hem också i dag är väldigt många av dessa innehåller tillsatta extra vitaminer.  I dag tillsätter man ju extra olika vitaminer i våra mejeriprodukter, juicer  i våra mjölförpackningar, i bröd ja nästan alla våra livsmedel är i dag tillsatta med extra vitaminer. 

I dag har den ena vetenskapliga studien efter den andra visat hur farligt det är att överdosera  alla vitaminer till och med c vitamin som tidigare ansågs helt ofarlig att överdosera har visat sig vara hälsovådliga att överdosera.

Så när livsmedelsindustrin i dag tillsätter extra vitaminer i de mesta varor så är det idag så gott som omöjligt i dag att hålla koll på hur mycket vitaminer vi får i oss eller inte. 

Alla  de senaste studierna visar klart på att det är skadligare att överdosera vitaminer en att ha mindre brister av vitaminer. 

En dansk forsknings studie gjord förra året visade på skrämmande resultat som visade på  de som regelbundet intog dessa i dag skrämmande höga halter av vitaminer löpte 30% större risk för att avlida en förtidig död en de som inte tog några vitamintillskott

Ett flertal länder i dag har ju i dag begränsat innehållet och satt max innehåll på vitamintillskotten som säljs i handeln. 

Tyvärr är inte Sverige ett av dessa länder och ett flertal länder inom EU  diskuterar i dag att receptbelägga vitamintillskotten på grund av riskerna i att överdosera vitaminer.

Jag rekommenderar ju alla som intar en massa vitamintillskott att prata med er husläkare och få be att göra en kontroll av ert Näringsintag. 

Genom ett antal blodprov kan man mäta upp exakt hur mycket vitaminer och mineraler du får till dig genom kosten och då även få reda på den exakta mängden av vitaminer och mineraler du behöver eller hur du genom enkla kostförändringar kan få dessa brister ersatta.

Jag gör ju en sådan kontroll om året men på grund av en komplicerad magoperation och där man även tagit bort delar av en av mina tarmar. Så jag kan inte ta upp vitaminer och mineraler på ett normalt sätt som normala personer kan. Så därför det är så noga att jag gör dessa regelbundna kontroller på mitt närings tillskott.

Trots att jag inte kan ta upp vitaminer i kroppen på ett normalt sätt så är det enbart D vitamin, kalcium och B 12 vitamin som jag behöver ta extra utöver den normala kosten. Jag får då Kalciopos 500mg/800IE en kombination av kalcium och D-vitamin och 1st behepan  1 mg B12 vitamin på recept och under hen ad ögkostnads skyddet i övrigt så får jag i mig dagsbehovet av alla andra vitaminer och mineraler genom kosten trots att jag genom denna operation inte kan ta upp allt som jag får i mig genom den normala kosten.

Vad jag sett så tittar jag i hälsokost affären eller i livsmedels affären så skulle ja köpa dessa vitaminer jag har brist på genom dessa affärer ja då hade jag inte hittat något utan jag hade fått rejält överdosera dessa tillskott en vad jag rent medicinskt behöver. 

Så lite skrämmande att våra Vitamintillskott oftast är så kraftigt överdoserade de flesta vitaminerna på den Svenska marknaden hade långt i från klarat dessa max gränser många länder i dag lagstiftar om i dag det värsta jag läste var ett multivitamin tillskott i hälsokost affären som översteg 20 000 gånger detta gränsvärde. 

Så man kan i ifrågasätta vad håller vi på med här i Sverige som har dessa enorma överdoseringar i sina vitamintillskott.

Lasse

tarotlasse
6/10/14, 11:51 PM
#20

När man i Norge begränsar max innehållet till 5000 ggr dagsbehovet  av vitaminer eftersom forskningen visar

hur faligt det är att överdosera vitaminer.Så följer Danmark och Finland dessa max begränsningar.

Ja då släpps ett nytt multitamin tillkott  som Charlotte Pirelli släpper på Svenska marknaden så har den 8000 - 12000 ggr dagsbehovet av vitaminer. 

Ja våra grannländer inser allvaret och sänker maxgränsen på vitaminer men i Sverige kommer den starkaste multivitaminen någonsin. Vad finna logiken ?

När nu nya forskningstudier i Danmark,Tyskland;italien och USA visar att dödligheten hos de som har tak på vitamintillksott på 5000 ggr dagsbehovet har en ökad dödlighet med 30% ende som inte tar några vitamintilksott alls, 

Så har ett felertal länder inom EU börjat diskutera att recept´belögga dessa vitamintillskott ja vad händer då i Sverige jo det starkaste vitaminpreparatet någonsin släpps i hälsokost affärerna i Sverige det är 25 000 ggr starkare en vad  dagsbehovet är.

Jag får inte i hop det i övriga världen inser man faran med överdoseringen men i Sverige där ökar man bara styrkorna och gör tvärtom.  Sedan har jag hört så många gånger att det är läkemedels bolagen som istället  vill öka sin försäljning genom att minska vitamin försäljningen.  Mycket konstigt får jag säga eftersom vitamin försäljningen är läkemedelsbolagens största inkomst källa så det där köper jag inte ´heller. 

Lasse

Annons:
Magi-cat
6/11/14, 8:43 AM
#21

Nu handlar tråden om solen, bland det naturligaste som finns.
Den kan naturligtvis också överdoseras, men det tror jag alla känner till och kan avgöra själva.
Sol-lapandet är gratis, fritt och oreglerat och jag hoppas det förblir så, för hälsa och välbefinnande.👍

☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️😞🌊😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
6/11/14, 11:39 AM
#22

#3 skriver:

"Att sluta äta sånt som orsakar hjärt-kärlsjukdomar och högt blodtryck är en effektivare approach. Det leder inte bara till lägre utan en normalisering av blodtrycket, och inte bara lägre risk utan en eliminering av risken att drabbas av hjärt-kärlsjukdomar;
Socker/fruktos, för mycket stärkelse, oljor och industrifett (margarin, ingredienserna "vegetabilisk olja" och "vegetabiliskt fett")."

Intressant, jag får knappt i mig något av de ämnen du nämner, ändå har jag högt blodtryck.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tarotlasse
6/12/14, 2:31 PM
#23

#21 

Ja du Magic cat visst hade solen och dagsljuset varit det mest naturliga och det ultimata D Vitamin tillskottet det kan jag fullständigt hålla med dig om. 

Men för att det ska räcka för oss nordbor så får vi vara så vänliga och flytta till sydligare breddgrader för att det ska fungera. 

Visserligen så under  sommarhalvåret och om vi lättar på klädseln en tunn Tshirt och shorts och äter tillräckligt med mejerivaror så   vi får tillräckligt med kalcium i oss. 

Då skulle det fungera med att vi vistas utomhus 6-8 timmar om dagen för att tillgodose vårt dagsbehov av D vitamin. 

Om vi inte får i oss tillräckligt med kalcium så kan inte kroppen tillgodose sig D vitaminet av dagsljuset.  

Då krävs det att vi blir naturister för att vara garanterade dagsbehovet av D vitamin av dagsljuset.

Om vi nu inte vill lätta på klädseln eller vara utomhus  6-8 timmar om dagen så får vi inte i oss dagsbehovet av D vitamin enbart av dagsljuset om vi bor här i norden. 

Enligt den läkare tidning jag läste för ngt år sedan vilken tidning kommer jag inte i håg. Men var samma uppgifter vi fick i utbildningen om näringslära när jag gick vårdutbildningen. 

Under vinterhalvåret så finns det ingen boende i norden som får i sig tillräckligt med D vitamin genom dagsljuset och få som genom den normala kosten som kommer upp  i dagsbehovet av D vitamin. Förutom de personer som äter fisk varje dag  då brukar man komma upp i dagsbehovet av D vitamin. 

Så enligt läkarna och näringsläran så är D vitamin oftast den enda vitamin vi behöver som extra kosttillskott om vi är friska och äter en normal kost. 

Men som sagt vad så är det även farligt att överdosera D Vitamin så bästa är ju att gå till läkaren och kolla upp det genom ett enkelt blodprov. 

Men D-vitaminprovet kan inte vårdcentralerna själva göra utan är oftast enbart sjukhuslabben som har den utrustningen och testet måste göras inom 4 timmar efter blodprovet tagits.

Så tyvärr är det många läkare och  vårdcentraler som är lite kinkiga när man önskar ta detta blodprov för att kolla sitt D vitamin intag. 

Lasse

tarotlasse
6/24/14, 9:27 AM
#24

Ja forskar rönen ändras hela tiden sitter just nu på jobbet och läser en artikel från Strålsäkerhetsmyndigheten.

Att man rekommenderar en restriktiv solning.

Eftersom hudcancer fallen ökat radikalt i Sverige.

Angående D vitamin så säger strålsäkerhetsmyndigheten att det räcker med

10-15 min  sommarsol om dagen.

För huden stänger automatiskt av intaget av D vitamin när behovet tillgodosett sig det.  

Men ju mörkare en person är i huden desto längre tid i solen behöver man.

Då kan man undra varför huden inte automatiskt stänger ute de skadliga strålarna när de autmoatiskt stänger av D_ vitaminet.

2012 var det 56657 personer som fick maligint melanom och det ökar stadigt.   

Så nya forskningsrapporter och nya uppgifter återigen.

Så den ena forsknings studien visar en sak och en annan en annan sak.

Så ja vilken studie ska man egentligen lita på.

Lasse

tarotlasse
6/24/14, 10:52 AM
#25

Så var det ytterligare en artikel  från TT  som kom in på mitt skrivbord i dag som handlar om D-Vitamin.

Där Forskare vid Isfahan University i Iran konstaterat att de med graviditets diabetes har kunnat sänka sitt blodsocker med ett tillskott av D-vitamin och Kalcium.

I Sveriges drabbas upp till 3% av graviditets diabetes som kan leda till havandeskapsförgiftning.  

Forskningen publicerades i tidskriften Diabetologia. 

Lasse

vallhund
6/25/14, 10:00 AM
#26

#25

Det snappade jag upp under natten. Var oxå något om hur länge man behövda vara ute i dagsljus för att täcka upp behovet, vill minnas att det var 20 minuter för väldigt ljusa skinn, typ skandinaver o sen ökade behovet ju mörkare skinn man hade.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kamratbambi
7/14/14, 7:10 PM
#27

Solen tar ju också trots att det är molnigt, vilket inte alla tänker på. Vilket då skulle vara den perfekta tiden att ta den där promenaden istället för att ta när solen står som högt på himmelen och man riskerar att bli för mycket solbränd och för lite vätska (oftast). 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: