Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 3711 ggr
tarotlasse
6/30/14, 9:35 AM

Varning för nytt Naturläkemedel.

Nu skriver TT om ett naturläkemedel  och universal medel mot cancer som börjat säljas här i Skåne.

Detta Naturläkemedel utlovar att det botar alla sorters cancerformer.

De hänvisar till vetenskapliga studier som visar att det hjälpa mot cancer

b.la  har Karolinska Instututet undersökt medlet med goda resultat  säger man.

Men Ki förnekar att detta har gjorts.

De har visserligen testat detta Naturläkemedel i provrör och på djur men inget som visat på att de har ngn verkan mot cancer.

Det krävs betydligt större undersökningar en  ett provrörs test för att se om det fungerar eller inte säger man på KI.

Det visade att naturläkemedlet innehöll vanlig  ved bark och vatten.  

Detta naturläkemedel kostar 6000 kr för en månads användning.

Det är ett rent lurendrejeri och dessutom olagligt att sälja naturläkemedel som utlovar att bota cancer.

Enligt TT

Lasse

Annons:
JoHo
6/30/14, 12:13 PM
#1

Vad kostar healing och hur effektivt är healing i sammanhanget?

I detta fallet så får man ju något i tablettform i a f. I healing så får man ingenting och de är båda lika "effektiva" (alltså =0 utöver placebo med kanske härliga biverkningar från tabletterna)

tarotlasse
6/30/14, 12:59 PM
#2

#1 I dett fallet är är det helt ointresant eftersom det enligt Svensk lagstiftning är förbjudet att ge ngn med cancer Healingbehandlingar. I övrigt tar jag själv inte betalt för att ge ngn Healingbehandlinga. Lasse

Ians
6/30/14, 1:21 PM
#3

#1 Vi håller oss strikt till ämnet i denna tråd JoHo! Inga fler utvikningar från ämnet, Tack!

Ians
6/30/14, 1:40 PM
#4

http://www.dn.se/nyheter/sverige/dyrt-bluffmedel-lurade-cancersjuka/ href="http://www.dn.se/nyheter/sverige/dyrt-bluffmedel-lurade-cancersjuka/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">javascript:nicTemp();

Länken till artikeln om det nämnda Naturmedlet mot cancer.

Tyvärr är det nog svårt att hitta ett medel som är verksamt mot cancer och som inte ger biverkningar. Vilket man förstår om man har lite insikt i mikrobiologi, dvs hur det egentligen fungerar på cellnivå!

Alternativa medel i all ära Men reaktionerna i kroppen kommer man inte ifrån!

Denna kommentar har tagits bort.
Ians
6/30/14, 2:22 PM
#6

#5 Joho, jag vill inte verka varken bitchig eller grinig, men du får starta en ny tråd om du vill diskutera något annat än "alternativa cancerMEDICINER"

Kalla tråden "Sjukdomar och Healing" tex 😉

Annons:
JoHo
6/30/14, 2:24 PM
#7

Tack. Förstår. En het potatis.

Ians
6/30/14, 2:28 PM
#8

#7 Inte alls men skapa en ny tråd för din OT  diskussion 😉

Denna kommentar har tagits bort.
Ians
6/30/14, 2:33 PM
#10

pma mig JoHo om du har något mer att diskutera angående dina inlägg etc inte i denna tråden tack!

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
6/30/14, 4:27 PM
#12

Jag läste  artikeln som låg till grund för TT utskicket om just detta fallet och blev förbluffad att artikeln publicerats i Helsingborgs Dagblad som namnget både försäljare och tandläkare och tillverkaren deras fullständiga namn  i artikeln och verkligen målar ut dem i artikeln. 

Som journalist hade jag aldrig vågat publicera denna artikel och blev förvånad att ansvarig utgivare släppt igenom denna väldigt skrämmande artikeln på flera olika sätt.  Dels den gripande berättelsen från en av de drabbade som köpt  denna medicin för 42 000 kr av sin tandläkare. Som visat sig vara ett hopkok av björkved och vatten. 

Man har publicerat namnet på tandläkaren som sålde naturläkemedlet en intervju med honom. 

Plus namnet på tillverkaren och även hans hotelser till journalisten . 

Det finns ju en anledning att man normalt skriver om  misstänkta personer som 35 åringen, Solna mannen mm och inte publicerar de  misstänktas namn  i artiklarna.  

Är inte ens alltid man vågar att publicera namnen på dömda personer i artiklarna på grund av pressreglerna. 

I detta fall är det ens inte gjort en polisanmälan på det inträffade ännu.

Så måste finnas väldigt starka skäl att tidningen vågar att publicera en sådan här om jag får säga ovanlig artikel i många synvinklar. 

Kan tillägga att TT inte publicerar namnen eller hotelser mm i sitt utskick som går ut till samtliga media i Sverige.    

http://hd.se/hoganas/2014/06/28/cancersjuka-luras-att-kopa/

Lasse

NiklasTyreso
7/1/14, 5:53 PM
#13

Lovar någon en medicin som botar alla sorters cancer (eller alla sjukdomar) så luras de. Ingen undermedicin botar allt eller alla tumörer. Börjar en försäljare säga att medicinen enligt vissa studier kan ha effekt på vissa vissa specifika sorters tumörer, då kan han/hon vara mer trovärdig. 

Man måste även kunna värdera vetenskapliga studier för att dra slutsatser. Botas en specifik cancerform i en liten djurstudie med femtio råttor är det intressant. Ännu mer intressant är om samma födoämne botar samma sjukdom hos fler olika sorters/arter försöksdjur, för då ökar chanserna att den även ska fungera på människor. Mycket mer intressant är studier på människor och helst påflera tusen människor, inte fallstudier.

Det finns massor av födoämnen som enligt mindre studier på djur motverkar vissa tumörsjukdomar. 

Björk innehåller Betulin-syra. Får man mer än 800 träffar/hänvisningar till olika vetenskapliga studier när man söker i den medicinska databasen Pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=betulinic+acid

Betulinsyra från björk och många syntetiska derivat/varianter framstår motverka vissa tumörsjukdomar hos djur, men det finns ännu inte (vad jag vet) studier på stora grupper av människor. 

Att förmå någon att betala 42000 Sek för lite björkved, eller bark, som personen kunde skaffat gratis i skogen det är riktigt fult gjort. Jag är inte jurist, men om inte kvacksalveri-lagen fäller peronerna borde de fällas för bedrägeri.

Annons:
NiklasTyreso
7/1/14, 6:17 PM
#14

#1 av: JoHo
"I healing så får man ingenting och de är båda lika "effektiva" (alltså =0 utöver placebo med kanske härliga biverkningar från tabletterna)"

JoHo verkar ha en förutfattad mening om att alla naturmediciner saknar effekter och borde lägga fram bevis för sitt påstående.

Om denna tråd handlar om försäljning av björkved som cancermedicin: Björkved innehåller betulinsyra som det forskas en hel del på och på derivat av betulinsyra  så kanske JoHo tycker följande abstrakt är intressant: 

"Expert Opin Ther Pat. 2014 Jun 7:1-11. [Epub ahead of print]
Betulinic acid and its derivatives: a patent review (2008 - 2013).
Csuk R.
Abstract

Introduction: Betulinic acid (BA) is a triterpenoid that can be obtained from renewable resources. BA is cytotoxic to many human tumor cell lines mainly by apoptosis but cell death might also be triggered by nonapoptotic pathways. Many derivatives have been synthesized to improve the very weak solubility of parent BA and to increase its cytotoxicity as well as its selectivity toward tumor cells. Areas covered: A brief introduction into cancer is given reflecting the different pathways this disease might be treated using chemotherapy using natural product analogs especially triterpenes. The different ways of action of BA in cancer cells are discussed. Finally, this review describes the main synthetic modifications that have been performed and discusses, in short, the structure-activity relationships of these analogs, investigated between 2008 and 2013 including some important publications from early 2014. Expert opinion: A number of patents on BA analogs for the chemotherapy of cancer have been reported between 2008 and 2013. Most of these patents deal with modifications at positions C-3, C-20 and C-28. There are only a few compounds meeting the needs of a sufficient hydrosolubility, while retaining high cytotoxicity and selectivity toward tumor cells. Thus, one might expect that there will be some efforts in developing molecules of improved solubility and to find new and more efficient forms of administration (liposomes, transdermal application and nanoemulsions). An important sideline might be the treatment of the age-dependent degeneration of the macula, a possible caveat of which might be a certain degree of CNS toxicity associated with several derivatives of BA."

JoHo
7/7/14, 7:36 PM
#15

#14

> JoHo verkar ha en förutfattad mening om att alla naturmediciner saknar effekter och borde lägga fram bevis för sitt påstående.

Har jag skrivit att alla naturmediciner saknar effekt? Vem av oss har egentligen förutfattade meningar?

NiklasTyreso
7/14/14, 12:23 AM
#16

Joho du skrev att healing och den ved och bark som berörs i denna tråd saknade effekter: "I detta fallet så får man ju något i tablettform i a f. I healing så får man ingenting och de är båda lika "effektiva" (alltså =0 utöver placebo med kanske härliga biverkningar från tabletterna)"

Även om du formulerade dig virrigt tolkade jag att du menade att  ""effektiva" (alltså =0 utöver placebo" innebar att naturlkäkemedel saknade effekter. 

Lägg fram dina bevis för att sådan ved och bark TS tar upp saknar effekter.

JoHo
7/14/14, 1:08 AM
#17

#16 Bra att du inser att du har förutfattade meningar och påstår saker om mig jag inte sagt. När det gäller det övriga är det väl du som ska visa att de har effekt. Bevisbördan ligger alltid hos den som påstår att något fungerar. Varsågod.

tarotlasse
9/10/14, 10:20 AM
#18

I dag publicerades analysen på innehållet av detta universal medel för Cancer

Läkemedelsverket konstaterade  i ett test att  pulvret  som såldes  för 6000 kr.

Innehöll  100% MSM – en svavelförening som säljs i hälsokostbutiker för några hundralappar per kilo. 

 Det finns  inget som visar på att MSM  botar cancer.  

Vid tidigare tester som  Karolinska gjort ja då innehöll det kokt Björkved.

http://hd.se/skane/2014/09/10/tester-bekraftar-hd-s-avslojande/ 

Lasse

Ians
9/10/14, 2:43 PM
#19

Har di ändrat på receptet? Eller får man MSM från kokt björkved?

Bränd björkved ger go värme,dvs när en eldar med den,  men kokt vet i sjutton om den gör någon nytta! 😉😃 Troligen inte mot cancer iaf

[rara]
9/11/14, 10:52 AM
#20

Intressant det här.  Tack vare Lasse kom jag för mig att googla runt lite på MSM och cancer och hittade det här: http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0033361

Tänker att det nog inte kan skada att komplettera en skolmedicinsk cancerbehandling med MSM, utan att det tvärtom kanske t.o.m kan hjälpa?

Annons:
Magi-cat
9/11/14, 12:35 PM
#21

Tänk att det är så känsligt att upplysa om vad som är bra för hälsan och således mot cancer!

På temat låt maten vara din medicin:

Spenat är en av de bästa cancerbekämpande grönsakerna!

http://www.svd.se/traning-och-halsa/de-10-mest-halsosamma-livsmedlen_3562882.svd?sidan=9

Kerstin Hultén:

"Maten som skyddar mot cancer"

http://www.adlibris.com/se/bok/maten-som-skyddar-mot-cancer-9789174240054


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
9/11/14, 6:02 PM
#22

#19 

Jo det har visat sig att denna mirakel medicin har haft olika innehåll vid de olika analyserna. 

Misstänker ju själv att det var både enklare och billigare att köpa detta färdiga industriellt  massproducerade pulver en att ge sig ut och såga ner björkar och sedan ställa sig och koka denna ved i köket och sedan tillverka ett pulver av det. 

Blev säkerligen inte ekonomiskt lika fördelaktigt att tillverka dessa relativt små mängder när man kunde köpa ett färdigt pulver i kilovis för en liten kostnad. 

#20 

Visst det är inte fel att titta på alternativ när inte skolmedicinen fungerar eller som ett komplement till  den existerande skolmedicinen men att ersätta denna med ett mirakelmedel som ska bota samtliga cancertumörer som finns då är man naiv eller i ren desperation över sin situation griper efter sista halmstrået. 

Alla vet att det som lindrar och botar en sorts cancertumör får en annan sorts cancertumör att växa lavin artat och okontrollerat.

Så  det finns inget varken  inom den traditionella vården eller alternativ vården  ett garanterat preparat eller behandling som fungerar på samtliga sorters cancertumörer det är rena  fakta.

Läkemedelsindustrin och forskarna lägger ner miljarder på forskningen för att hitta botemedel mot de olika  cancertumörerna som finns och man forskar även väldigt mycket på naturläkemedlen men ingen har hittat denna mirakel medicinen ännu.   

Den som kommer finna detta universella botemedel som garanterat  ger ett botande för precis alla cancerformer. 

Behöver aldrig någonsin mer bekymra sig om sin ekonomiska situation eller behöva på egen hand såga ner björkar och stå vid den egna spisen och koka björkved. Jag lovar att  vilket läkemedelsbolag som helst i världen gladeligen skulle betalat denna person ett miljard belopp för att få receptet på detta under medel. 

Jag misstänker starkt att dessa personer i Skåne som säljer denna mirakel medicin inte ett dugg bryr sig om köparnas hälsotillstånd utan bara om deras pengar. 

För om man kan sälja en medicin till svårt sjuka  och patienter med olika sorters innehåll  från gång till gång. 

Dessutom kunna köpa in ett billigt redan existerande pulver för ett par hundralappar kilot. 

För att sedan sälja det som sin egen mirkalel medicin i små medicin burkar för 6000 kr.  Ja då tänker man inte enligt mig på patientens hälsotillstånd  utan enbart på hur tjock ens egen plånbok kan bli.

Så  det finns ju inga tveksamheter i detta fallet att det rör sig om ett rent bedrägeri och på en brottslig verksamhet. 

#21 

Jag kan tyvärr hålla med dig att det är sorgligt att det ska vara så känsligt och olagligt om att informera om alternativa behandlingar för både cancersjuka  och andra svårt sjuka personer. 

Men  det beror ju på  just på oseriösa personer som utnyttjar svårt sjuka personer enbart för ekonomisk vinnings skull. 

Så lagstiftningen behövs och måste finnas tyvärr detta fall visar ju tydligt på detta. När det då är olagligt blir det ju också sorgligt nog en väldigt känslig fråga att ta upp. 

Att hjälpa eller att stjälpa blir då en hårfin gräns när man skriver lagarna om alternativ vård för att det på det viset ska finnas så få kryphål som möjligt för de som bedriver denna typ av brottslig verksamhet att klara sig ostraffat. 

Att råda någon att äta spenat är absolut  inte olagligt gudskelov  men att sälja spenaten för 100  000 kr kg och garantera ett botande mot cancern däremot  är olagligt som tur är.

Men ändå sker det gång på gång. 

Min pappa som led av en obotlig cancerform blev av sjukvården här i Sverige rekommenderad alternativvård  men då på en klinik  i ett annat land eftersom det  i dag är olagligt med alternativa behandlingar och medicineringar här  i Sverige. 

Däremot fick han ta in de olika alternativa cancer medicinerna till Sverige  helt lagligt.  

Eftersom de landets legitimerade läkare  och offentliga sjukvård skrev ut det på recept och dessa preparat var godkända i det landet. 

På denna klinik hade man b.la också detta tankesätt som du nämner Magi-Cat. Maten som medicin och  inte alls fel att rekommendera detta. 

Men som sagt vad att ta betalt för den rekommendationen eller starta en affärs verksamhet på att servera just denna mat som ett botande för cancer.  

Det är olagligt i Sverige  och  det måste tyvärr nog vara så när det finns personer som utnyttjar svårt sjuka i ekonomiskt syfte. 

Lasse

tarotlasse
9/12/14, 5:07 AM
#23

Vi hade

tarotlasse
9/12/14, 8:08 AM
#24

 #21  Magic Cat. 

Ja visst är detta  ett mycket känsligt ämne och speciellt att ta upp detta ämne med alternativ vårdare. I ett forum om alternativvårdens förträfflighet och oslagbarhet.   

Det  är ungefär  det samma som att be om att få  en spark på  pungen och sedan  be någon annan  att spotta mig i  ansiktet  direkt efter denna spark. 

För gudarna ska veta att det är  väldigt känsligt att vara kritisk mot alternativvården i denna fråga och även vara i ifrågasättande o inte köpa allt som säljs med mördande reklam oavsett  det gäller en produkt som ska bota cancer eller en  annan alternativ hälsoprodukt. 

Så  får man tydligen inte i ifrågasätta detta utan  man ska bara köpa svälja och hålla käften om effekten av detta preparat.   

Plus att jag  blev totalt idiotförklarad av er här inne på formet  även om jag är en förespråkare av  äkta  naturläkemedel och inte allt annat skit som tyvärr  finns på marknaden i dag. 

Så visst är det  ett jätte känsligt ämne att informera och diskutera om och där jag blivit idiot förklarad vid flera tillfällen av er så kallade kunniga sjukvårds och  naturläkemedelsutbildade experter här inne.  

Vi hade i höstas eller om det var i vintras en väldigt infekterad diskussion här inne  där en person i en tråd sålde  ett sådant här Mirakel medel som skulle bota alla typer av cancertumörer som fanns. 

Detta naturläkemedel som bestod av en Asiatisk växt och där personen hänvisade till en vetenskaplig undersökning som var gjord på ett Universitet i USA. 

När jag gick in och i ifrågasatte detta Naturläkemedel och denna mirakel medicin. 

Så blev jag fruktansvärt kritiserad för mitt i frågasättande  och när jag sedan kunde visa att detta universitet  bedrev rymdforskning och att  ingen medicinsk forskning skedde på detta universitet.. 

Så blev det rena slakten av mig här inne och det var inte den trevligaste tonen jag möttes av i de privata mailen  jag  fick av vissa. 

Det var långt i från  de kärleksfulla, stöttande  och empatiska ord som är kutym när man  arbetar med ett vårdande yrke det var i stället skrämmande vilken människo syn och inställning  och vad man önskar sin nästa och kollega och hur man bemöter   sina medmänniskor. 

Så det är inte bara känsligt det är hyperkänsligt att diskutera detta ämne. 

Jag fick av flera upprörda alternativ medicinare höra  när jag kritiserade den tråden och om försäljningen om denna mirakel  medicin som skulle bota alla typer av cancer som fanns . 

I  mycket upprörda inlägg förklarades att detta universitet visst hade en biologisk forsknings avd  och hur korkad jag var som inte kunde läsa detta på deras hemsida. 

Trådskaparen vägrade att uppge detta officiella  IBN nummret på denna aktuella forsknings studien som alla godkända forsknings studier får tilldelade i registret. 

Inte ens  efter upprepade påminnelser så har jag  fortfarande  inte fått detta nummer så jag utan problem  hade kunnat  finna denna forsknings studie i registren över all bedriven forskning som gjorts  . 

När jag senare ringde detta universitet och frågade om denna biologiska forskning så gällde deras biologiska  forskning om gaser i atmosfären och att  någon medicinsk forskning på cancer sjukdomar  aldrig bedrivits på detta universitet fick jag som svar.   

Som sagt vad jag kan hålla med dig att detta är ett  mycket  känsligt ämne att diskutera och  att jag är  en jubel idiot som tog upp detta känsliga ämne i detta forum gick ju  inte att ifrågasätta när jag läste dessa i vissa fall väldigt  otrevliga mail jag fick. 

Men jag struntar fullkomligt i att vissa  anser att jag var en idiot och alla de kränkande ord som jag fick höra i dessa privata mail vid det tillfälle . 

Jag kan bara tycka det är enormt sorgligt att så  många alternativ vårds behandlare  är så fruktansvärt naiva  som köper precis vad som helst bara för att det står på en hemagjord lapp på  medicinenburken och på att detta är en helt naturlig produkt och att en vetenskaplig forsknings studie visar att detta naturläkemedel botar precis alla cancer sjukdomar som finns. 

Hur kan man vara så naiv och inte inse att hade en sådan forsknings studie gjorts hade detta blivit en världsnyhet och att ett av de stora läkemedels bolagen köpt patentet och då fått  ensam rätten på försäljningen på denna mirakel medicin som skulle bota alla cancer former. Det skulle röra  ett miljard  belopp till detta forskare team som  tagit  fram  denna mirakel medicin  och  nu vetenskapligt  bevisat att denna medicin  fungerade och botar all cancer.  

Det hade utan någon som helst  konkurrens fått Nobels medicin pris för denna världs unika forsknings studie och upptäckt. 

Så jo  jag har en ytterligare en  väldig känslig fråga  i detta ämne.   

Är det verkligen  bara jag som är denna  naiva jubel idiot som jag fick höra av er då? 

Som inser det unika i  att en sådan upptäckt av en sådan här unik  mirakel medicin som skulle vara  en världs senstation och  som inte hade kunnat undgå att hamna  på alla världens tidningars  första sidor. 

 Att en sådan här självklar världsunik upptäckt som  skulle  få det bolag  med rättigheterna och patentet att bli det  världsledande läkemedelsbolaget i hela  världen i åtskilliga år framöver. 

Skulle de då hemlighålla denna upptäckt och dessa  forsknings studier så att de som säljer denna mirakel medicin i  dag  smyger   och med yttersta försiktighet bedriver denna försäljning  på internet  och är så rädda att lämna ut detta offentligt registrerade IBN numret på denna världsunika forsknings studie. 

Så  jag ska ställa ytterligare en mycket känslig fråga i detta ämne  vad är det troligaste svaret på frågan. 

Är det enbart  jag som är den  här naiva idioten som ifrågasätter denna unika mirakelmedicin  eller kan det vara så att  de som kritiserar min ifrågasättningen Är dom som är naiva och inte ifrågasätter  den hemmagjorda texten på en icke plomberad medicinburk?

Att denna påstådda  bevisade mirakel medicin  och som  då läkemedels industrin skulle erbjuda enorma belopp för att komma över för att få ensamrätten att sälja .  

I stället så säljes  det på detta försiktiga  och relativt  osynliga sätt över internet.  

För mig är detta långt i från logiskt och låter  mycket märkligt   om man nu vill hjälpa sina medmänniskor idag  med att bota cancer och de obotliga former av cancer som fortfarande finns.   

Mvh.

Jubelidioten Lasse

Magi-cat
9/12/14, 8:40 AM
#25

Lasse, ditt inlägg är långt och en aning affekterat och jag förstår att detta är något som engagerar dig mycket. Men det blir från min synpunkt sett väldigt svårt att diskutera vidare när du i svepande ordalag påstår saker som inte stämmer om vad du blivit utsatt för, samtidigt som du anklagar alternativintresserade för att vara fruktansvärt naiva och gå på vad som helst. (!)

Enda gången jag sett någon bli kallad "korkad" och "idiot" på den här sajten var det en s.k. skeptiker som levererade den salvan och om jag inte minns fel var den riktad mot undertecknad.

Vad jag däremot bett dig om ett antal gånger är källor för dina påståenden. Det hoppas jag dock att du inte uppfattar som något negativt utan tar det för vad det är: en önskan att läsa mer om vad det nu gäller.

Jag hoppas att vi kan fortsätta diskutera på den här sajten, men det underlättar nog om man i möjligaste mån håller sig till sakfrågor, inte tomma anklagelser.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
9/12/14, 8:50 AM
#26

Lasse,

Jag vill påminna dig om att du faktiskt inte var så trevlig själv i dina pm! Exakt vad du sade behöver vi inte gå in på här och nu, för mig är det förfluten tid. Men Du kanske inte skall fara runt som en bulldozer i sken, när du är engagerad i ett ämne. 

Det är lätt när man brinner för något eller blir sådär extra engagerad, att man går lite över styr, och det är nog snarare DET som sticker folk i ögonen, än exakt det du upplyser om

Det gör att andra får svårt att förhålla sig till ditt resonemang! Man vet liksom inte vart man har dig ibland, är du för eller emot alternativbehandlingar, eller är du ett troll som nästlat sig in? Som troende på och förespråkare för naturliga metoder, möter man många som vill tala om hur det egentligen är, så man blir känslig för alla dessa besserwisser typer som dyker upp i olika förklädnader! Eftersom man mött dem så många gånger så har man väldigt lite ljus o kärlek till överst för dessa människor! Man vill få diskutera med likasinnade utan deras inblandning jämt och ständigt!

Sedan får man nog också välja sina strider och inte strida om allt, välldigt ofta har du bara negativ saker att säga om det alternativa och naturmediciner. Kanske just därför det är svårt att säga om du är fågel eller fisk emellanåt!

Visst det finns mycket "scam" där ute, människor som bara vill lura pengar av sjuka och godtrogna människor. Men det finns också bra saker, kan ju vara bra om du tog upp det emellanåt, som en motvikt till ditt kritiska sinne 😉

tarotlasse
9/12/14, 11:54 AM
#27

# 25 

Jag ska bara säga att du ska vara glad att du slapp läsa de privat mail jag fick vid det tillfället i själva tråden var man ju då snälla som lamm när man skällde på mig i jämförelse.  

Att ha kunna en saklig diskussion i dessa frågor är viktiga och det är viktigt att även ta upp dessa obehagliga saker i stället för att förneka dem och själva säga i från och reagera. 

Men du måste ändå hålla med mig att när någon höjer ett naturläkemedel till skyarna och utlovar något som botar precis alla cancer former. 

Som då skulle vara en världs sensation och bli den största guldgruvan någonsin för läkemedelsindustrin och försäljaren hänvisar till en vetenskaplig forskning. 

Som om den verkligen hade  gjorts så  hade det slagit ner som en bomb och blivit en världsnyhet. 

Men att då ingen annan hört talas om denna världsnyhet så borde väl ändå hjärnan börja arbeta och funderingarna gå i gång. 

Då är man ju enligt mig  fruktansvärd naiv och godtrogen om man står och försvarar en sådan olaglig försäljning och lika naivt eller kan vara att man är så desperat  så man går på detta och då köper denna alternativ medicin för enorma kostnader, Men   har du ett annat ord en ordet  naiv för detta ?

Oftast räcker det att  bara på att fundera på hur logiskt är det verkligen att detta skulle stämma att detta preparat skulle garantera bota alla sjukdomar som finns. 

Jag ser tyvärr det så ofta  både hos patienter och elever. 

Att bara som en tidigare flickvän och alternativ behandlare köper en  helt  naturlig juice för 800 kr litern och tror att den botar precis alla sjukdomar som finns. 

Som det även utlovades  i texten om denna juice att den sedan har en hållbarhet på 2 år.

Vilken naturlig fruktJuice  har en hållbarhet  i 2 år så vad vill du  själv kalla detta för.  Jag  kan inte kalla det något annat en för att vara naiv om man tror på detta. 

# 26 

Jo Ians jag skrev ett par inlägg i den tråden som absolut jag inte är speciellt stolt över och naturligtvis påverkades jag av dessa privata mail om vad folk tyckte om att jag ville att  den tråden  då skulle tas bort. 

De var ju inte så populärt här inne att  jag uppmärksammade  på att ett uppenbart lagbrott begicks vid detta tillfälle och på att göra en polisanmälan på detta . 

Kan säga att två av  dessa privata mail  till min företags mail adress  också var  helt klara lagbrott och rörde sig om olaga hot om vad som skulle ske med mig så det  rörde sig om lite mer en bara lite svordomar och att jag var en idiot. 

I bland är det ju inte så populärt  i alla läger att säga sanningen och att stå för sina åsikter. 

Jag brinner verkligen för de äkta naturläkemedlen tyvärr har jag nu varit med och arbetat i denna branch i så många år  så att jag ser hur det spårat ur mer och mer tyvärr. 

Någon måste ju  reagera på detta och starta en debatt och för att förändra lagstiftningen och få  en vettig lagstiftning   i framtiden  både på det ena och det andra hållet  och att verkligen naturläkemedel är naturläkemedel så är det tyvärr inte alltid i dag.

Så sorgligt nog blir jag mer och mer ett troll efter som fusket aldrig någonsin varit så utbrett som det är  i dag . 

Jag tycker det är fruktansvärt sorgligt och tragiskt när något som kan vara så bra.  Bara blir mer och mer missbrukat.   

Något måste  hända för att bryta denna negativa trend och det görs inte  om man stillasittande bara tiger och håller käften om problemet. 

Eftersom vår lagstiftningen tillåter att man stoppar i vad som skit som helst men att man ändå får kalla det naturmedicin. 

Så jag kan inte hålla käften längre  och uppmärksammar nu mer  folk när det blir lurade av den kommersiella och industriellt tillverkade naturläkemedlen i dag. 

Jag försöker även ta upp de positiva rapporterna också men tyvärr så ökar bara de negativa rapporterna  som hamnar på mitt skrivbord dag för dag. 

Det är verkligen inte roligt att  sitta och läsa dessa rapporter. 

Så trollet inom mig bara växer och växer tyvärr och jag är fullt medveten om detta och  jag vet också  att jag måste lära mig att hålla truten och vara lite försiktigare.  

Jag fick ett litet hälsotips tips i våras i en helt annan fråga  och en fråga helt  utanför denna sajt  Då jag blev  upplyst att om jag var mån om min hälsa så var det bästa för mig att drabbas av  minnesförlust och inte besöka ett visst land för det skulle inte bli ett så behagligt  besök och  som kunde orsaka mig en hel del  smärta.  

Så bara att inse att jag ibland måste jag hålla käften  och att jag måste dra ner på mitt engagemang i dessa frågor.

Det jag lärt mig nu  är  att man ska inte försöka ge sig på att  flytta på berg när det finns småsten. 

Lasse       .

Annons:
[rara]
9/12/14, 12:06 PM
#28

Lasse.

 Anledningen till att du inte fick ISBN numret till studien var för att studier inte registreras med ISBN utan med Doi. Doi numret gav jag dig och kan gärna ge dig det igen: doi: 10.1093/carcin/bgt081

Sen ska du veta att trådskaparen i den diskussionen som det nu är på tal om (diskussionen om bittermelonen), ingenstans lovade bot åt precis alla former av cancer som du hela tiden påstår, men han länkade till flera intressanta studier om ämnet som han citerade ur, där man sett cancertumörer krympa osv. Men kanske  är det lite det som är problemet, att somliga så gärna läser in egna saker i det skrivna och gör sig förutfattade åsikter om andra och deras syfte  som sedan sprids ut som sanningen.  Och det är väl just det som många alternativare hamnar ut för, att när någon t.e.x berättar om ett ämne som kan verka toxiskt för maligna celler så heter det genast att man lovar bot bara man intar detta ämne eller att man skulle ha sagt att man aldrig drabbas  av cancer så länge man tar det…..  Vem som däremot lovar bot är en bedragare och ingen alternativare och ska inte ens sättas in under samma fack….

tarotlasse
9/13/14, 10:02 PM
#29

#28

Tack för doi nummret synd jag inte fick det redan första gången jag frågade efter det. 

Fakta är att enligt Svensk lag är förbjudet att sälja  alternativ medicin för Cancer. 

Att sälja ett naturläkemedel med bittermelon är inte förbjudet men att skriva att man behandlar cancer  med det då riskerar man  3 månaders fängelse. 

Vilket jag reagerade på i den tråden för det var utan tvivel ett lagbrott det handlade om  . 

Vad man sedan anser om denna lag är en annan sak.

Men lagen behövs och den har sitt behov tyvärr  

För tyvärr är lurendrejeriet och bedragarna många och att då utnyttja svårt sjuka för egen ekonomisk vinning är något jag reagerar mycket starkt på.  

Naturläkemedels industrin och försäljningen av kost tillskott omsätter enorma pengar i Sverige i dag. 

Enligt en rapport som publiceradesgenom TT förra veckan så såldes det enbart när det gäller  vitamin preparat för 5,2 miljarder kronor i Sverige. 

Det är enorma pengar det rör sig om när det gäller handeln med Naturläkemedel. 

Så vi själva i branschen måste var väldigt noga med att både att hålla oss inom lagstiftningen och med vilka produkter vi rekommenderar och säljer,

För att Naturläkemedlen inte  genom lagstiftning  och helt och hållet försvinna i framtiden.    

i Sverige och  med våran nuvarande  lagstiftning så är det tyvärr mer lönsamt att fuska med naturläkemedel en att smuggla narkotika och  dessutom  relativt riskfritt  och då väldigt låga straff på det. 

Så något även den kriminella världen uppmärksamt men nu får jag vara väldigt försiktig om vad jag säger eftersom jag lever under hot i dag. 

För jag har tyvärr glömt vilka det rör sig om och vilka produkter det rör sig om. 

Lasse

[rara]
9/14/14, 12:19 PM
#30

Doi numret fick du redan första gången du frågade efter det.  Sen handlar det inte om vad man anser om den svenska lagen eller inte, utan om vad trådskaparen verkligen skrev här på sajten om bittermelon och vad du TROR att han skrev.

Upp till toppen
Annons: