Nytt år nya möjligheter!
Ja så står vi strax inför ett nytt år, 2014 läggs till det förflutna och vi blickar in i ett nytt år med nya möjligheter, dags att göra bokslut.
Vad blev bra / dåligt under 2014? Blev det som du tänkt eller planerat?
Och vad förväntar du dig inför det nya året? Har du planer drömmar, tankar runt det, eller får det komma som det kommer?
Själv byter jag jobb, och har planer som jag kommer att avslöja när de börjar ta form. Det ser ut att bli ett spännande år!
Under 2014 tog jag äntligen beslutet att byta arbetsplats, ett beslut som legat o lurat i "vassen" länge. Men nu var det dags, och så fick jag en jätte skjuts in i framtiden o något nytt som känns bra och spännande.
Risken när man går för länge och våndas är att man inte vågar ta steget, utan resonerar att " man vet vad man har men inte vad man får!"
Och i tankarna så är det man får något som kan bli negativt, vilket det inte alls behöver bli!
Visst hade jag tankar som "tänk om jag inte får något nytt jobb, nu när jag drastiskt bara slängde in handduken efter 18 år"
Jag kände bara att nu får det vara nog! så jag sa upp mig utan något att gå till, våndades o funderade några dagar, tills jag fick en lysande idé och gick på den tanken. 15 minuter senare var jag på väg mot ett mål! Ja , det var någon som ville ha mig och jag var inte helt passé med andra ord! Bara det blev ett ordentligt lyft!
Att få känna sig uppskattad och behövd, inte lunka runt o ta skit o känna att man är utbytbar helatiden, och att det gäller att klamra sig fast allt vad man orkar.
Till råga på allt så är jag på väg mot det som gjorde att jag en gång hamnade där jag hamnade, då skulle det vara en del av det. Just nu känns det som att jag förlorade siktet under många år, eller så var det så att dessa åren skulle ge mig redskapen för det jag tänkt från början. Vi får se, vi får se 😉 pusselbitarna verkar ramla på plats och jag ser fram emot ett jätte bra år,med stor nyfikenhet!
Hur är det med dig?