Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 394 ggr
Fnattis
2020-07-04 15:32

MSM - när kommer utrensningen?

Hej

Jag har tagit MSM i ganska stora doser i några veckor nu, främst för att jag hoppas få hjälp med mina allergier och astma. I början kände jag utrensning i form av att jag behövde gå på toa oftare men inte så mycket annat. Jag har ej heller känt av pollenallergi så mycket i år efter att jag började med MSM. Men nu, sen ett par dagar, har jag haft kraftiga astma- och allergibesvär med mycket slem i luftrören. Kan det vara en utrensning som kommer så här sent in i "behandlingen" eller är det något annat? Kan utrensningen komma efter flera veckor eller kan man ha flera utrensningar? Tacksam för svar.

Annons:
DesK
2020-07-05 19:12
#1

Tyvärr vet jag inte helt säkert, men min gissning är att det kan bli så. Alltså att kroppen reagerar stegvis och därmed ger de symtom som du beskriver. Var dock vaksam och sök läkarhjälp om du får värre allergibesvär och / eller andnöd.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

NiklasTyreso
2020-07-09 19:31
#2

Det är en trosuppfattning att vissa naturmediciner driver ut gifter ur kroppen, påstådda gifter som påstås orsaka sjukdomar. Det är fritt för vår och en att ha vilka trosuppfattningar som helst, men det är inte något jag tror på. Te på brännässla (intas varje dag) har använts som en milt antiallergisk naturmedicin. Har du milda allergiska besvär skulle jag föreslå komplettering med brännässla, men är besvären kraftiga skulle jag rekommendera skolmedicinens antiallergiska läkemedel. Allergichock kan man dö av i värsta fall, genom att andningsvägarna svullnar igen, så man bör inte låta de allergiska symptomen utvecklas för långt.

Upp till toppen
Annons: