Annons:
Etiketterhuskurerörtmedicin-terapigamla-huskurer
Läst 102 ggr
Magi-cat
2021-04-15 12:15

Trädens läkande kraft - boktips

Jag vill tipsa om en jättebra bok som fanns med på årets bokrea:
"Svenska träd - Upptäck, känn igen och använd" av Pelle Holmberg, Marie-Louise Eklöf och Maj-Britt Rehnström.

Tyvärr verkar den vara helt slut till försäljning men den finns att låna på bibliotek.

I boken får vi lära oss dels om de fantastiska träden, att känna igen dem och att använda deras läkande krafter samt hur man gör te, infusion och tinkturer.

Att pil innehåller ett smärtlindrande ämne är ganska känt, men vi får också lära oss att te på askblad kan te vara smärtdämpande, liksom asp. Tall och gran går att använda och kan vara bra vid förkylningar, rönn innehåller många aktiva ämnen liksom hagtorn.

Jag är inte helt obevandrad i växtmedicin, men det var många nya saker jag lärde mig i boken och jag vill rekommendera den, både för att den är nyttig och vacker och vi behöver vara rädda om våra träd.

https://www.bokus.com/bok/9789113034829/svenska-trad-upptack-kann-igen-och-anvand/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Inbunden, 2010. Den här utgåvan av Svenska träd : upptäck, känn igen och använd är slutsåld. Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma författare. Boken har 2 st läsarrecensioner.
Annons:
DesK
2021-04-15 12:30
#1

Tack, den hamnar på min önskelista! 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sabah
2021-04-15 14:05
#2

#0: Intressant! Står nu på min önskelista också! 🙂 🌳🌲


💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
2021-04-15 16:58
#3

Säg till om ni hittar någonstans att köpa den! 🙂📚👍🌹


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: