Annons:
Etiketterhuskurerörtmedicin-terapiboktips
Läst 147 ggr
Magi-cat
2021-05-21 11:27

Lilla klosterapoteket - boktips

Lilla klosterapoteket med huskurer i urval av Pater Kilian är en användbar liten bok! Passa på den här härliga årstiden att botanisera i naturen och ta vara på skönhet och nyttigheter!

"Lilla klosterapoteket är en rikt illustrerad och vacker bok som berättar om det medeltida klosterapoteket, de medicinalväxter som fanns där, vilka läkemedel som tillverkades och vilka sjukdomar och åkommor man ansåg sig kunna bota.

Den tyske benediktinerminken Pater Kilian har gjort urvalet, som består av de 70 viktigaste medicinalväxterna vilka alla, med några få undantag, finns att få tag på här hemma, . Många örter förekommer allmänt i våra grönsaksland, som dill, persilja, lök, vitkål och så vidare, och en hel del är kryddväxter som går lätt att odla själv.

I boken kan man också slå upp sina besvär och få hjälp med rätt botemedel. Avslutningsvis följer ett avsnitt med recept på teer, oljor, salvor och tinkturer och, inte minst, Pater Kilians bästa tips.

Såväl tidigare erfarenheter av naturläkemedel som nya vetenskapliga rön bidrar till att man kan känna sig trygg och säker i användningen av dessa växter."

https://www.bokus.com/bok/9789146215158/lilla-klosterapoteket-medicinalvaxter-och-huskurer-i-urval-av-pater-kilian/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Häftad, 2007. Den här utgåvan av Lilla klosterapoteket : medicinalväxter och huskurer i urval av Pater Kilian är slutsåld. Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma författare.
Annons:
DesK
2021-05-21 11:30
#1

Åh, den villhöver jag 😍👍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2021-05-21 11:31
#2

#1 👍💚🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Agnetachristina
2021-05-21 17:36
#3

Åssåja…
Men den är sluuuuutsåld!

Magi-cat
2021-05-21 21:03
#4

Finns att låna på bibliotek, som väl -är!

Det är så synd att bra böcker som står sig över tid blir svåra att få tag i, annat än som lån.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: