Annons:
Etikettkosttillskott
Läst 250 ggr
Pyttelite
2021-09-17 19:53

Giftlarm - kosttillskott Ashwagandha

Ett parti av kosttillskottet Ashwagandha återkallas sedan rester av bekämpningsmedlet etylenoxid upptäckts vid analys, skriver Livsmedelsverket i ett pressmeddelande.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kosttillskott-aterkallas-efter-giftlarm


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ett parti av kosttillskottet Ashwagandha återkallas sedan rester av bekämpningsmedlet etylenoxid upptäckts vid analys, skriver Livsmedelsverket i ett pressmeddelande.
Annons:
Grodan
2021-09-17 21:05
#1

Men vad tusan, kunde man inte få reda på vilket fabrikat osv?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

K
2021-12-12 16:35
#2

Den nyhetskällan som man länkar till ovan är känd för att ljuga. Jag skulle inte lita på den om jag vore i dina skor. Att de tydligen inte berättar vilket fabrikat är bara ytterligare antydan att de ljuger. Jag tycker att det är bättre att besöka Livsmedelsverket och andra myndigheter för att ta reda på fakta. Många dokument är i PDF-format, det är bara att plöja igenom informationen.

Pyttelite
2021-12-12 16:37
#3

#2: Så livsmedelsverket är inte trovärdiga?

Information om företag och batchnummer finns nedan:

Halterna av bekämpningsmedlet är låga enligt tillverkaren Great Earth Scandinavian, som uppger att det inte är förenat med med någon ”omedelbar hälsorisk” att inta kosttillskottet.

Det parti som återkallas har produktnummer 200 758 med bäst före-datum juli 2022.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2021-12-12 16:39 av Pyttelite
K
2021-12-12 17:33
#4

Tack för informationen! min burk är säker! Livsmedelsverket är trovärdiga, det är dem man ska lita på. Jag menade "SVT", "SVT" är en lögn/sanningsförvrängande verksamhet. Det finns fler exempel men det tar jag inte upp här det är OT.

Pyttelite
2021-12-12 18:18
#5

#4: Absolut de är varken bättre eller sämre än andra nyhetskanaler - det går ju alltid att dementera.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


K
2021-12-12 18:27
#6

#5: Precis. Hade de varit på Youtube hade jag flaggat vissa videos.

Annons:
Upp till toppen
Annons: