Läst 115 ggr
Totoro<3
2022-07-21, 20:15

Konstiga prickar

Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår när jag hade varit ute ett tag (hade gått barfota) så kommer jag in och känner att de bränner på min fot men jag tror att de är en brännässla eller typ en myra så jag struntar i det men sen efter en kvart-30 min kanske så ska vi åka iväg och de bränner fortfarande och när jag sätter på mig skon så svider de också/gör jag ont så jag kollar på min fot och ser att jag har fått tre röda prickar i en fin rad på min fot de ser nästan ut som att de är små små ”gropar” i min fot. Idag har de blivit mer bruna men de ser fortfarande irriterat runt prickarna då alltså att de är rött runt dem sedan så svider de fortfarande när de nuddar något eller om jag har på mig en sko och ibland så svider de bara ändå. Vet någon vad de kan vara själv tror jag ju att de är något som har bitit mig men har googlat runt nu lite på insektsbett men har inte hittat något som har matchat min fot. Lite svårt att förklara men hoppas ni fattar ändå och att någon vet vad de är! Hoppas ni får en bra daaaag

Maria
2022-07-21, 20:46

Det ser ut som skoskav om man förstorar men du var ju barfota eller kanske du fått skav innan?

/Maria

Totoro<3
2022-07-21, 23:14

#1: tänkte också det men, men de brändes i början och idag satt jag på knä ganska så länge och sedan drog liksom foten mot marken när jag skulle upp och då började de blöda på en av pricken men det kunnat vara ju så att jag brände mig på brännässla och sedan satte jag på mig skon och då skavde de typ och fick skoskav.. eehh jag vet inte men tack så mycket för svaret

• Redigerat 2022-07-21, 23:17 av Totoro<3
NiklasTyreso
2022-07-25, 03:34

Jag gissar, men jag undrar om du inte suttit med foten mot en jätteloka?

Satt du på knä kunde du teoretiskt ha krossat en stjälk och fått växtsaft på foten.

Jätteloka ger kontakteksem och gör huden känslig för solsken så man får brännsår.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4tteloka

Upp till toppen