Annons:
Etiketterakupressurakupunktur
Läst 3518 ggr
Chieko
2011-12-20 19:18

Spikmattor - får man vad man betalar för?

Har sett att det finns billiga spikmattor (om det var Ica eller Claes Olhsson eller nåt), är de sämre än dyra? Har inga speciella fel eller sjukdomar så skulle bara ha den för att lätta spänningar i ryggen (sitter aldrig bra framför datorn så blir lätt spänd).

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Ians
2011-12-21 07:08
#1

Jag har inte tittat på dem…men det får inte vara för långt mellan "piggarna" bara…

Tror inte kroppen känner någon skillnad på priset Flört

Nu kollade jag deras Webshopp…..har sj en sådan! så köp o njut!

Tips……lägg den i sängen istället för på golvet om det känns för Stickigt o gör För ont…man måste kunna slappna av under tiden man ligger på den.

Och stå en stund på mattan varje dag gör susen för blodcirkulationen i benen.

Men ta det försiktig endel känsliga personer kan få en enorm utrensning…pga att det stimulerar Zonerna i fötterna och därmed kroppens olika organ…

Inte farligt alls men obehagligt om man blir dyngsjuk efter en session…så börja med någon minut o öka på!

Lycka till!

MaMaMade
2011-12-21 09:40
#2

Jag brukar lägga den mot ryggstödet i soffan (hård soffa) el fåtöljen o luta mig mot den när jag ser TV. Då blir det alldeles lagomt stickigt för att cirkulationen ska gå igång men gör inte ont. (Jag trillar runt mkt i sängen, har svårt för att ligga stilla på en gång o river mig alltid om jag ligger ner på den.)

Tuva-Lena
2011-12-21 09:58
#3

Jag tror att man får vad man betalar för - inte så mycket effekten på kroppen kankse men kvalitén på mattan. DEn bör ju tvättas med jämna mellanrum och då kan både piggar och tyg påverkas beroende på materialet. Jag har en Shaktimatta själv, orginalet s a s, har haft den i tre år nu och den håller fortfarande måttet. Å andra sidan, köper man en billigare som "tappar formen" så kan man ju byta matta lite oftare istället. Go for it girl! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Chieko
2011-12-21 11:11
#4

Tack för alla svar! Ska nog ta och köpa en!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: