Etikettövrigt
Läst 601 ggr
LottaO
2012-01-01, 08:39

Bubbel 1.1.12

Godmorgon på er. Nytt år! Inatt, när vi la oss, sa jag till maken att jag tror det är hans år i år. Vi får väl se vad det betyder. 2011 var mitt så det är väl inte mer än rätt :) Firandet var mysigt! Bara vi fyra i familjen. (snart) 8-åringen var uppe och lilleman väcktes till 12-slaget. Vi gick ut och tittade på fyrverkerier. Båda barnen var facinerade. Vi får se när de vaknar idag.

Dansa kan man alltid göra!
Elpida
2012-01-01, 09:28

God morgon Lotta o ni andra som trillar in så här på nya året. Ligger kvar i sängen o drar mig, vill inte stiga upp för det är så kallt i huset. Igår var vi i nya huset o donade, kom hem o fixade iordning oss lite innan vi gick upp till svärfar där jag lagade lite mat. 17-åringen hade fest med sina kompisar här hemma. Det var visst några av tjejerna som fått lite för mycket i sig under kvällen men när vi kom hem vid 00.30 så hade de nyktrat till rätt bra. Min dotter skötte sig fint, detta var första gången hon haft fest o hon var inte särdeles påverkad! Skönt! Kom i säng vid 02, vaknade vid strax innan 08 så jag lär väl vara lite trött ikväll när vi kommer hem. Idag måste vi bli färdiga med sista tapetseringen o golvläggningen! Hoppas ni mår alldeles förträffligt denna dag!!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
MimmiH
2012-01-01, 09:38

Godmorgon, min vovve väckte mig kl 9 hon hoppade upp i sängen viftade på svansen och slickade mig i ansiktet - gulligt

Vovven och jag var på middag igår - en ganska kortvarig sådan eftersom de började spela kort - passade bra att gå hem tidigt eftersom jag är livrädd för fyrverkerier o smällare. Här ute hos oss var det väldigt lugnt på smällarfronten i år - skönt.

Hälsningar från Mimmi och flocken _medarbetare på Undulater & Burfåglar _www.skoldpaddormedmera.se
Clary
2012-01-01, 09:52

Go morgon eller nåt.

Lugnt nyårsfirande här, åt gott, mys i soffhörnan och så såg vi tusenlapparna flyga iväg kl 24.00.

Tassen tyckte inte om smällare så han kröp tät intill mig när vi la oss, varmt och gott blev det.

Ha nu en skön nyårsdag.

Medarbetare på Feng Shui och Indien
Toyan
2012-01-01, 10:16

God morgon!

Önskar er alla en god fortsättning på det nya åretKyss

Tuva-Lena
2012-01-01, 10:56

Go' ny morgon! Nyaste morgonen på det här året..Glad

Lugnt här också. Det blev ingen go nyårsmiddag i alla fall. Sambon skulle åka o handla sedan vi kom hem efter en dag på landet med lite småstök. "Kan vi inte handla på en gång, tyckte jag, när vi ändå är på språng..? Nä men det kan jag fixa sen, sa han. Ska bara åka en sväng till stallet först.. Stallsvängen blev nog längre än beräknad så affär'n hann stänga. Alla affärer var stängda.Förvånad

Som vanligt blir det kvinnan i huset som får försöka trolla med knäna.. gjorde varma mackor på julskinka och räkstuvning. Inte direkt vad jag hade tänkt mig, men det slank ner det också.Tungan ute

Igår kväll passade jag på att fynda på Ellos-rean, när det var lugnt på nätet. 70% rabatt! Såg tolvslaget på TV, mäktigt o fint! Vovvarna tog det bra med smällandet ändå, Cilla blev otrygg men "karln i huset" stack ut och skällde tillbaka på eländet.Cool

Mamsen, goa rara du! Jag säger bara TACK! Hittade en väldigt uppskattad sak i brevlådan ute på landet igår. Just nu lyssnar jag och njuuuter! Gulle dej!Kyss (Antar att du redan känt det på dig, men det där är jag när jag är själv.)

Ha en underbar första dag på nya året allihop!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
abbis
2012-01-01, 11:28

Hej Tjejer

Inte morgon längre…somnade vid 2..

Det smälldes rejält här i staden..och flera dunsar i huset..

Sitter med färg i håret.Vet ni hur svårt det är att färga ett långt hår själv..

Tuvan

Förstår inte hur du kan behålla ditt lugn när han gör sååå..

Ska börja planera packningen idag.bokföra klart..mm

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tride
2012-01-01, 14:02

God em. Här är mulet och regnigt. På min fm-promenad upptäckta jag att några hade, under nattens övningar, visat sig på styva linan och passat på att förstöra vår nya busskur. Glassplitter överallt.

Ja, tusenlapparna flög omkring också här, clary. I dag ligger de på marken och ser tråkiga ut. Trasiga, sotiga och ointressanta.

"Så förgår världens härlighet."

Tride. Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling "Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen
shigne
2012-01-01, 20:26

Hejhej!

Planerad nyårsmiddag gick om intet - blev däckad av förrätten! Antagligen allergichock. Men det gick över, även om kvällen blev lite seg och slapp!

Idag har vi tagit en långpromenad i snöstorm och kalla vindar - så friskt och härligt!

Middag hos goda vänner i kväll…. Mätt har jag nog varit i flera veckor nu känns det som!

kramar till er alla och Gott Nytt År!

Elpida
2012-01-01, 22:37

Äsch, fick du en cd med Enya Tuvis? Jag skulle fixat det som en överraskningsjulklapp till dig men det har liksom slunkit mellan målning o tapetsering..*skäms*. Idag har jag provat att köra fingrarna i ett eluttag, det gjorde betydligt ondare än jag trodde.. Hade lite konstiga domningar i fingret efter 2:a gången (jo, jag trodde en tjock tapet skulle ge liite skydd iaf..) Jag är inte världens bästa handywoman kanske… Men jag försöker så gott jag kan hahaha ;-)

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
MaMaMade
2012-01-01, 23:00

Hej hej!
Sitter här, rätt så "avdomnad" jag med Elpida. Fast det beror nog mest på att "dagar" som varit. Nu är iaf julen gjord o nyårsaftonen med, Minstan är numer 7 år o idag bidde Sonen 16 år.

Krasslig kisse o sedan fick jag veta att en bekant är ordentligt dålig (inte nära men vi har delat en del genom barnlöshet o adoptionsgång)…inte vad jag vill starta året med men livet går ju på som vanligt trots byte av siffror.

Hade lite jobbarångest men tog tag i det o SMS:ade min dam. Önskade henne en god fortsättning o ett välkommen hem. Fick till svar att hon var sjuk o att jag skulle kolla mailen. Hon är således kvar i Spanien, sjuk o har ombokat hemresan till 2 v framöver. Ledig = skönt…o pissigt för en halv lön först i februari känns inget vidare. Vi hade planerat att göra bort 2 mindre skulder innan vårens antågande…

Tuvan; var tänkt att komma till julafton men jag fick lov att prioritera familjen i första hand. Tror att jag la in ett par skivor med Lorena McKennitt också, fin musik det med!

Nä, ska sätta mig ett tag o ha ett snack kring NN o Findus-kisse…"bubblar" ni, som Elpida säger, får ni gärna skicka en bubbla till Katarina på SÖS o lillkisse…många bäckar små!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen