Annons:
Etikettövrigt
Läst 715 ggr
Tuva-Lena
1/20/12, 10:57 PM

Dagens fråga(2)/Regressionsterapi

Regressionsterapi eller TLT, Tidigare Liv Terapi, har kommit i ropet alltmer.

Genom regression anser man sig kunna nå en persons omedvetna och på det sättet hjälpa den att ta itu med svåra trauman från tidigare liv, eller från tidigare skeden i det här livet.

Istället för att vara den drabbade som upplever traumat, blir man då betraktaren av samma händelse och man kan på det sättet komma över sitt trauma. Regressionen sker under hypnos eller djup avslappning. Vad tror du om den terapin - något att satsa på?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
1/20/12, 11:14 PM
#1

Jag vet nog förlite om detta…men kan ta till mig att det säkert finns saker som vi bär med oss i cellminnen som kan påverkar våra nuvarande liv.

shigne
1/21/12, 8:56 AM
#2

Jag tror på det där till 100% eftersom jag själv har upplevt väldigt fysisk exempel på tidigare-liv-upplevelser!

Om jag hade haft råd skulle jag inte tveka att besöka en Regressionsterapeut - det finns så mycket som vi inte kan ta och se på, men som ändå finns där!

Tuva-Lena
1/21/12, 9:58 AM
#3

Jag tror också på att man kan nå det undermedvetna genom regression. Fattas bara annat när jag har utbildat mig i det!Skrattande Säger som du shigne, att det vore konstigt annars eftersom man kan få fram så mycket information som man varit omedveten om innan, men som poppar upp när man inte har det medvetna jaget som sätter stopp för det.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: