Etikettövrigt
Läst 1083 ggr
Tuva-Lena
2012-01-22, 23:19

Gubbvarning!

Du vet att du är gubbe när:

• du inte längre behöver ljuga om din ålder, du kommer helt enkelt inte ihåg den
  • allt du berättar innehåller minst tio bisatser, femton glömda orter och tjugo "du vet han som…"
  • vissa av dina kläder har varit moderna minst tre gånger

Så skriver Lennie Norman i sin bok "Gubbvarning!" som kom ut i höstas. Fast gubbar behöver inte bara vara soffpotatisar. Dom kan vara kul också!Tungan ute

Tror jag skall köpa den boken till min "potatis" när han fyller år..

Hur är det hemma hos dig? Har du nån soffpotatis som har stagnerat sedan ni träffades..? Jag placerar inlägget i kategorin "Övrigt" fast det var nära att jag valde "Våra djur", för har ni märkt det, att gubben blir mer som en hund med åren - en trogen vän som bara behöver mat och rena kalsingar. Möjligtvis lite tjurigare än hunden förstås..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
LottaO
2012-01-22, 23:47

Vi har hängt ihop i snart 18 år. Min gubbe har mindre hår och några fler kilon (5 kanske) än när vi träffades. (Jag också!) Här är det han som mestadels står för maten medan jag ser till att han har rena kalsingar. Ok vi kanske inte hånglar i varje gathörn längre, men vi kramas mycket och trivs i varandras sällskap. I år har vi sagt till varandra att vi lite oftare ska låna ut barnen utan att själva ha något planerat. Bara vara tillsammans!

Dansa kan man alltid göra!
abbis
2012-01-22, 23:47

Min gubbe är inte gubbe ännu..Han har t.om problem att använda sina läsglasögon för att dom ser gubbiga ut..he he he Men å andra sidan valde jag en yngre årgång än mig själv denna gången..Jag hoppas han håller längre än dom förra*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
MaMaMade
2012-01-23, 08:11

Hmm…tror att jag är gift med en häxa. Guben är precis som vanligt, lite mer hår i ansiktet men det är en utseendegrej som inte räknas, tycker jag iaf. Lite stelare i lederna men samma hårsvall o vikt som när han var yngre. Jag däremot… Tyst Skrattande

Magi-cat
2012-01-23, 09:00

Jag har läst Lennie Normans bok. Jätterolig och jag skrattde högt många gånger (trots att jag satt på biblioteket).Skrattande Den är skriven med humor och glädje, en riktig hjärtevärmare för nostalgikern. Kanske en lämplig födelsedagspresent till gubar som fyller moget?Oskyldig

Enligt boken är gubbar kanske gubbar utanpå - men 18-åringar inuti.

Något liknande som för kvinnor kanske - åldern har inte SÅ stor betydelse och måste inte vara ett gissel - om man tar det med glimten i ögat.Flört

Peace
Elpida
2012-01-23, 10:09

Nix, ingen gubbe här än. Några extra kilo har han fått de senaste två åren men sedan vi flyttade till stan har han börjat löpträna igenTungan ute.

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-01-23, 10:50

Guben min har inga extrakilon heller, trots ansenlig ålder, men har blivit så gnällig och allt är sååååå jobbigt. Rent demonstrativt kan jag ta itu med saker som han inte ids befatta sig med, p g a sin HÖGA ålder. Då är han ändå yngre än jag.. Nä det är mer krut i oss kärringar!Skrattande

shigne
2012-01-23, 11:12

Inte behöver det väl innebära "gubbvarning" pga övervikt??!!

Finns små pojkar med övervikt…..

Här är då ordentlig gubbvarning - hög panna och bred mittbeta, vill inte ta itu med vardagliga saker, smiter ut när jag tar fram dammsugaren, spelar matcho och tror han är närmare 20 än 60!!! Negativ till det mesta och näst intill allting är så gott som omöjligt!!

Kanske ska se om biblioteket har den där boken - skulle behöva ett gott skratt om inte annat!!

szirius
2012-01-23, 12:36

Hmm, med era berättelser så kan jag nog sluta fantisera om att det skulle vara bättre med en mogen karl som kunde ta ansvar, hahahaFlört. Jag föredrar nog min yngling iaf…och han blir faktiskt bättre och bättre med årenTungan ute

shigne
2012-01-23, 13:48

Skrev fel…..det ska vara hög panna och bred mittbena!!!

LottaO
2012-01-23, 15:57

ASG!!! Den andra skulle vi ju velat ha lite mer info om… Flört

abbis
2012-01-23, 18:34

När dom blir sladdriga i arslet….då är dom gubbarFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tuva-Lena
2012-01-23, 18:43

#9 Ja men det skrev du ju shigne! Tänk dig motsatsen!!Skrattande "bred panna och hög mittbena.."SkrattandeSkrattandeSkrattandeTungan ute Dagens skratt fick jag i alla fall.

Tuva-Lena
2012-01-23, 18:47

#11 "wobble-bottoms", yes abbis, och näshåren växer som kvastar ur näsahålen!Skrattande

#9 Nä nu såg jag ju - hade int' ögona på mig!Skrattande "Mittbetan" ja, den sitter väl i grenen den om jag inte misstar mig..Obestämd

Pagan
2012-01-23, 21:36

hahaha Tuvan, måste garva färdigt, "Jag placerar inlägget i kategorin "Övrigt" fast det var nära att jag valde "Våra djur", för har ni märkt det, att gubben blir mer som en hund med åren - en trogen vän som bara behöver mat och rena kalsingar. Möjligtvis lite tjurigare än hunden förstås.."

återkommerSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Pagan
2012-01-23, 21:39

Blev ju inte bättre när jag läste resten av tråden, får garva lite tillSkrattande

szirius
2012-01-24, 22:29

"Män äter som grisar och snarkar som björnar. Tur att vi kvinnor ofta är djurvänner" Flört

Tuva-Lena
2012-01-24, 22:53

Skrattande#16 Där satt den Szirius!Skrattande kanske skulle rekommendera gubben att gå med i "Djurens Rätt" nu då, om han tycker att jag har blivit lite för kaxig, eller "tantig" var det ju!

Möjligtvis kan det vara därför det alltid är en "gubbe" som basar för World wildlife fund, WWF också..Obestämd hmm, och den svenske beskyddaren och the boss, är storgalten himself nämligen kungen, ett riktigt gubbstim hör ni..Tyst

LottaO
2012-01-24, 23:38

Sorry ladies. Måste in och försvara här igen. Maken var borta natten som gick och min åttaåring fick sova i hans sänghalva. Än en gång slog det mig vad otroligt tyst han är när han sover. Hon (dottern) andas ljudligt och rör på sig stup i ett. Tror att jag fått min sagoprinsessa ;-) (och då menar jag inte dottern)

Tuva-Lena
2012-01-25, 00:37

#18 Har du tittat efter ordentligt Lotta..?! Förvånad eller förväxlat nätterna kanske..?Skrattande

Pagan
2012-01-25, 19:20

Jag tänker på babbens ord - blandfärs, Hälften nöt resten gris - Ni får förlåta en nybliven singelFlört

LottaO
2012-01-25, 22:31

#19 Tuvan, jodå, jag har sett (och känt…) Ingen prinsessa i den bemärkelsen. Vi har bara lite svårt med våra könsroller i det klassiska perspektivet ;-)

Tuva-Lena
2012-01-26, 01:00

#20 Du är förlåten Pagan! *fingers crossed*Flört

#21 Ha ha, jag förstår! Skrattande Lätt att bli lurad när tösen låter som äkta vara ju!

LottaO
2012-01-26, 07:15

#22 Det är hon, också :-)

Upp till toppen