Annons:
Etikettövrigt
Läst 1536 ggr
LottaO
2/1/12, 7:01 AM

1/2 Bubbel

Godmorgon denna första dag i februari. -13 idag också. Jag gillar ju det så det får gärna hålla i sig! Idag är jag trött!!! Skulle vilja sova många timmar till. Mannen hämtade sonen igår som hade feber. Och jag snorar också så helt på topp är jag inte. Skulle vilja titta på badrum idag. Vi måste ta tag i vårt snart… Men det beror nog på hur lilleman mår. Ha det gott!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Toyan
2/1/12, 7:29 AM
#1

God morgon LottaO och alla som kommer sen.

Många som är förkylda, krya på er, både du och lillen.

Här har vi som igår, 10 minus.

Kram på er alla och ha en fin dagKyss

MaMaMade
2/1/12, 7:50 AM
#2

Go´morrn!

Såg att ngn fyllt år…grattiskram i efterskott! Hoppas att dagen bidde finfin Toyan! Kyss

-11 idag, less på vintern trots att den kom sent. Skildes från töserna som ovänner - me not like…men jag blir så himla less på allt strul emellanåt. Hur gör alla dessa som verkar vara så lugna, pedagogiska o effektiva jämt?! Dessa mornar tar kål på mig! När alla samarbetar hinner vi allt + lite till på trekvart, innan skoltaxin kommer. Vaknar ngn (el himlen förbjude; *båda två*!) på fel sida så är det som att bestiga Mount Everest - massivt utmattande! Vi skiljdes som 2 surkartar - ingen kram o ingen puss…inget "jag älskar dig" o jag känner mig *pest* just nu…Gråter

Jaja…min dam ska iaf bort ett par h i em så jag får lite arbetsro på jobbet. Flört O på fredag ska hon till dr o sedan hämtar jag upp henne för att hon ska åka m mig till familjen = måste vara klar till kl 14:30 sisådär (då jag å andra sidan egentligen slutar men det brukar alltid dra över tiden i vanliga fall). Sedan blir det helg o då *ska* Guben hjälpa mig med att fixa här hemma - *så det så*! Cool

Nä, surfa färdigt o vattna blommorna som håller på att dö o sedan iväg. Ha en fin dag allahopa! Kyss

shigne
2/1/12, 8:30 AM
#3

Gomorron!

Sov ända till kl 8 Förvånad - så skönt, men får ändå en viss stress i kroppen när jag ser att det redan ljusnat!

#2 Inte är alla på topp hela tiden och pedagogiska etc. etc. Det finns nått som heter "den fina fasaden" och den kan vara rätt svår att tränga igenom ibland! Du har ett stort och varmt hjärta - det räcker långt det ska du veta!

Igår tog jag sparken och vovven och for över isen…..kändes lite läskigt, fast jag är en liten fegis vad gäller isarna!

Städning på schemat idag + pysselträff i byn och jag ska försöka hinna med healingen ikväll hade jag tänkt!

Ha en fin dag alla!

kram

Clary
2/1/12, 8:32 AM
#4

Go morgon!

Grattis Toyan om än i efterskott Kyss

Kallt är det, skulle gissa på -10 men himlen är alldeles klar och solen är på väg upp så det blir säkert en fin dag.

Mornar med tjafsiga barn är tufft MaMa men sånt händer och inte mycket att göra åt, i morgon är en ny dag Kyss

Är det någon av er som har erfarenhet av import? Har fått kontakt med vår "hyresgästs" bror som gör helt fantastiska oljelampor bland annat och vi är i gång lite löst med planer på att importera hit för jag har inte sett något liknande här. Ska höra om jag får låna en bild av honom så får ni se Skrattande

Elpida, tack för att du skickar, det behövs kan jag säga Kyss

Nu blir det en kopp till innan dagen startar på riktigt. Krya på er ordentligt, kramisar

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

shigne
2/1/12, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nämen….har jag missat Toyans födelsedag!!

Grattis i efterskott!!

Tuva-Lena
2/1/12, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron Lotta och alla ni andra!

Hoppas att ni kryar på er Lotta, hörde just att årets infulensa börjar få grepp om oss nordbor.. Roligare att titta på badrum ju.. Kyss

Och Toyan då! jag har också missat din födelsedag!Skäms Sänder en födelsdagskram så här i efterskott istället - och en liten blomma..Kyss

Usch mamsen, jag förstår känslan, dagen blir inte så rolig när man börjar den i fel ände s a s.. men ni kan ta igen det när ni träffas ikväll - guben och du verkar annars vara väldigt rädda om varandra. Ett litet missöde bara, eller kanske bara livet som kom emellan.Kyss Upp med hakan, ikväll får du nog kramen han glömde ge dig imorse mitt i brådskan.

Ja du shigne, isarna är inte att lita på i år så du tänker nog rätt - snön kom för snabbt och ingen kyla att tala om, så säkra är dom inte.

Låter som en bra idé Clary! Monopolställning dessutom, sen kan du sälja över internet cokså! Och du vet ju redan vem som kan göra hemsidan..Flört

Nu skall jag plöja mig genom snön och bort till stallet. Har snöat hela natten nu också, men hellre det är rysskylan som är längst upp i norr. Vi har behagliga minus 10 bara..Glad

Ha en fin dag allihop!

Orkidéer i all ära men nog är granblomman lika vacker. Den här hittade jag på nätet..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2/1/12, 8:51 AM
#7

Tillägnad Toyan förstås!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2/1/12, 9:05 AM
#8

God morgon!

Ja du mamsen, sura barn på morgonen är ingen lek! Tålamodet prövas hårt ibland. Det bästa är att de har glömt det där när de stiger innanför skolans väggar. Ni kan väl ta ett snack om morgonrutinerna vid något lugnt tillfälle ikväll istället och utarbeta en plan för hur ni alla ska må bättre i morgonbrådskanKyss. Upp med hakan gums, det blir bra ska du se!

Gaaanska kallt ute och ändå singlar det ner snö, det verkar dock spricka upp så vi hoppas på sol resten av dagen. Hörde något om mycket snö någonstans i landet, uppåt eller? Ni lär väl ha fått er beskärda del av den varan!

Ikväll ska jag försöka att bara vara, inte dra på mig en massa fix utan bara laga mat och umgås med barnen!!!

Kraaaaam på er!

(Fiiiin kottisblomma Tuvan)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
2/1/12, 9:05 AM
#9

God morgon på er.

Det snöar!!! Som om det vore nått nytt. jag är så less på snön. Vi har fått minst 80 cm vid det här laget.

Enligt bondepraktikan blir det tidig vår o sommar om det snöar i morgon 2/2. Konstigt om det skulle vara uppehåll i morgon faktiskt. Så med andra ord har vi antagligen en tidig varm tidsperiod framför oss.

ha en bra dag!

Isa56
2/1/12, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Godmorgon allesammans Skrattande

Förkylningen bättre. Humöret bättre. Rygg och axlar däremot är sådär. Drog iväg en handtruck lite fort igår för att hämta en pall, kom för nära ett skyddsräcke. Det blev tvärstopp, och ett litet hugg i axlar och rygg. Hoppas det blir bättre när man ledat till sig.

MaMa, jag känner igen från min barntid. En gång lastade jag in minstan i bilen i pyjamas och körde till dagis. Jag hade pratat med dagis personalen först, så de visste om det. Han skulle inte klä sig på morgnarna. Med fyra barn och två vuxna som alla ska iväg. Då har man inte tid att lirka med tjuriga barn, eller trötta makar heller. Behöver jag tala om att sonen var milt sagt sur på mig.Oskyldig Jag tror inte det finns någon barnfamilj som aldrig blivit sura på varandra i morgonruschen. Du ska se att allt är bra ikväll.

Grattis i efterskott Toyan. Skrattande

Önskar alla en bra dag i kylan.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
2/1/12, 9:45 AM
#11

Jag skrattar varje gång jag ser dagens rubrik - 1/2 Bubbel

Blir ju sugen på ett halvt glas bubbel varje gång Skrattande. Där ser man hur olika vi associerar…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2/1/12, 9:49 AM
#12

halv bubbel läste jag…ha ha ha

tog en srund innan polletten tamlade ner..

morn morn

Mama ..griniga ungar är inte kul..

Min vännina hade med sig sin son som då va 4 år till ett köpcentrum .Han hade slitit av sig kängorna och vägrade sen ta på sig dom..VAD gjorde väninnan JO ..hon tog dom resolut och kastade dom i närmaste papperskorg och sen fick ungen gå i strumplästen mit i vintern till bilen..

Han glömde detta aldrig..

ps dom skulle ändå bytas ut ds

Jag har en ugn att öppna idag..KOkannan är med där..spännande..

Kristinehamn blöder pga allt tjafs om "campingen" ingen är glad och stan är delad..puuuuuh..sen det va med på TV så har det bara blivit värre..

Näää nu ska det packas katt..

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2/1/12, 10:06 AM
#13

Godmorgon,

Ja ni läser rätt …idag har vi sovit ordentligt jag o vovven!

1/2 Bubbel! hehehe  Jag fick i mitt förvirrade tilltånd för mig att dt blir 2 trådar idag…..en halv o en hel Flörthehehehe

Men som sagt det är ju faktiskt en ny månad!…..o om bondepraktikan

stämmer får vi hoppas på snö imon då!

Önskar Alla en fin fin dag idag!

Annons:
shigne
2/1/12, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Skrattande NU trillade poletten ner här med!!! Läste också ½ bubbel….tänkte inte alls på att det var den 1:a februari!!

Men så under morgonpromenaden så klack det till……gissa om jag skrattade!!!

Tack! Jag älskar att skratta….

szirius
2/1/12, 11:43 AM
#15

God förmiddag! Kallt även här nere. Bättre i halsen så några tvättar ska jag nog fixa idag, + två danslektioner på em, men jag ska ta det LUGNT. Jag har köpt ett element dit ner så det blir lite varmare och så tänder jag alltid 10 värmeljus o tänder rökelser, det gillar tjejerna, mysigt värre Flört

Utanför fönstret sitter det duvor i vårt plommonträd och putsar fjädrarna just nu. Fina tycker jagGlad . Fast de skiter på bilen! Obestämd

NY MÅNAD  -hurray! Tungan ute

Snart kommer sonen inramlandes.

Ha en toppentisdag alla och nu kryar vi på oss!

szirius
2/1/12, 11:44 AM
#16

onsdag ska det ju vara såklart!

LottaO
2/1/12, 3:55 PM
#17

Hihi, det fanns ju en liten tanke med hur jag skrev :-) Skål för det! ;-) Mama. Sur och arg kan man vara, inte minst på morgonen. Och är det inte påfallande ofta barnen är det när man själv är på dåligt humör? Märkligt sammanträffande det där…

Dansa kan man alltid göra!

MaMaMade
2/1/12, 7:01 PM
#18

Godkväll!

Ungarna Tuvan…inte Guben! Skrattande

Allt var glömt när jag hämtade hem dem o nu har jag gosa lite m Minstan i soffan framför barnTV (Mellis är hos grannflickan).

Allt gick trögt idag, stumma ben o dåligt flås…fick inte upp värmen i bilen o har varit sanslöst trött. Det snöade hela dagen igår o fm idag…nu har vi -19 här hos oss! Inte undra på att dagen kändes (känns) som den gjorde/gör!

Nu ska jag tända ett gäng ljus i rummet, fixa till fåtöljen framför datorn, en balja te, kisse o en film…*YEAH*! Som grädde på moset behöver Guben inte vara på jobbet förrän kl 8 imorgon så han stiger upp tillsammans med oss - *HURREY*! Han ska försöka hämta töserna också så slipper jag köra ett par mils omväg *samt* får några timmar i lugn o ro här hemma.

Måste baka o matplanera, 15-20 dagar till lön o det har varit "månaden efter jul"…vi får suga på ramarna till löningen kommer in. Det går ju lite mer bensin nu när vi båda pendlar 11 mil/dagen med varsin bil…det går en del pellets också då det duschas lite mer än förut.

Nu mysa iordning för kvällen…ha en fin kväll allahopa! Kyss

Pagan
2/1/12, 7:44 PM
#19

jag blir så full i skratt, Toyan läser uppenbarligen inte tråden allsSkrattande Jobbar hon sena skiftet så kan ju det vara förståeligt

Läste också halv bubbel - vill gärna ha en hel om det går. Tänk va`februari. Jag har ju nyss haft julbestyr. Herre jösses vad tiden far i väg.

Var på flygplatsen till 23.15 igår kväll, i säng framåt 01.40 och upp vid 4. var rätt trött i morse, slarvade med mascaran också så den rev mig i ögat så det rann halva morgonen. Var nog fasligt vacker, själv har jag inte sett mig i spegeln i dag!

Min dotter skrattade sig halvt fördärvad i kväll då jag klev ur duschen. Jag ser uppenbarligen ut som ett murvelmarsvin, jag kallar det att behålla värmen. Herre jösses, en arbetskamrat beklagade sig härom veckan - hennes lö, var så glest nu efter 60 att hon kunde göra mittenbena - då kan väl jag få fläta mittSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
2/1/12, 9:59 PM
#20

#19 Pagan.. Trött och vimsig men har läst och skrivit i låsta trådenSkäms

Annons:
Pagan
2/1/12, 10:11 PM
#21

Där är du juSkrattande -

om jag har din fulla uppmärksamhet nu -så

GRATTIS TJEJEN!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2/1/12, 10:33 PM
#22

#19 Skrattande, jag håller värmen på liknande sätt på vintrarna…eller jag sparar långt på benen för att sedan vaxa på salong när andan faller på, det håller längre om man låtit det växa ut ordenligt har jag märkt. Men nu börjar det lurva sig fint.

Ja, jisses så snyggt med en fläta Pagan, lite ohygieniskt bara kanske, med en kisstofs, huuuuuTystSkrattande

Pagan
2/1/12, 10:35 PM
#23

Skrattande en vill la va orginell

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: